عمومیکسب و کار ایرانی برتر

شرایط خرید ملک در دبی

 

دریافت اقامت دبی از طریق خرید ملک، یکی از روش‌های نسبتاً آسان برای مهاجرت به دبی به شمار می‌آید. البته وقتی از روش‌های دریافت اقامت در کشورهای مختلف صحبت می‌شود، هر کشور شرایط و ضوابط خاص خودش را دارد. در این مقاله از ویزا 724، شما را با شرایط، مراحل و هزینه‌های دریافت اقامت دبی از طریق خرید ملک آشنا می کنیم. همچنین قیمت ملک در مناطق مختلف شهر دبی را برای شما آورده‌ایم.

 اگر قصد دارید اقامت طلایی دبی  را دریافت کنید، می توانید با خرید ملک در دبی حداقل به ارزش 2 میلیون درهم (نقدی) برای این نوع از اقامت اقدام کنید. 

چرا دبی را برای زندگی انتخاب کنیم؟

امارات متشکل از هفت امارت خودمختار است که در سال 1971 تحت‌الحمایه بریتانیا، استقلال یافتند. ساختار حکومتی این کشور مشابه سیستم دولتی سوئیس بوده که در آن هر امارت، یک پادشاهی مستقل در نظر گرفته می‌شود، اما در یک فدراسیون متحد قرار گرفته است. دبی و ابوظبی بزرگ‌ترین شهرهای امارات هستند که ولیعهد ابوظبی، رئیس دولت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به دبی از طریق سرمایه گذاری به لینک > مراجعه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت دبی به لینک >  مراجعه نمایید.

برای آشنایی با هزینه‌های دریافت اقامت دبی به لینک > مراجعه کنید.

شرایط دریافت اقامت دبی از طریق خرید ملک

ویزای اقامت دبی از طریق خرید ملک، یکی از انواع ویزاهای امارات است که یک مجوز طولانی‌مدت، برای اقامت در امارات است. این مجوز در سال 2019 به عنوان طرحی برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی که قصد خرید ملک در دبی را دارند، راه اندازی شد. در آوریل 2022، دولت با کاهش آستانه سرمایه‌گذاری و کمک‌هزینه خرید املاک در حال ساخت و استفاده از وام مسکن، وضعیت را آسان‌تر کرد. در این نوع مجوز، اعضای خانواده سرمایه‌گذاران مانند همسر و فرزندان نیز می‌توانند ویزای بلندمدت دریافت کنند.


مدت زمان لازم برای دریافت این ویزای اقامت دبی از طریق خرید ملک، حدود دو الی سه ماه و مدت اعتبار آن ده سال خواهد بود. پس از آن می‌توانند اعتبار ویزا را برای ده سال دیگر تمدید کنند. پس از تکرار این فرایندها برای دهه سوم، سرمایه‌گذار می‌تواند برای خود و خانواده‌اش درخواست شهروندی امارات دهد.


در ضمن، در قوانین جدید اقامت دبی از طریق خرید ملک، دیگر نیازی به اقامت در دبی برای دریافت این ویزا نیست. قبل از به‌روزرسانی این قانون، دارنده ویزای اقامت باید حداقل شش ماه در امارات زندگی میکرد، اما اکنون این شرط اختیاری است.


البته خرید ملک برای دریافت اقامت در امارات، شرایط خاصی دارد و تمامی سرمایه‌گذاران خارجی ملزم به رعایت آنها هستند. آنها فقط قادر به خرید منازل مسکونی می باشند. هیچ سرمایه‌گذار خارجی با خرید املاک تجاری، اقامت دبی از طریق خرید ملک را دریافت نخواهد کرد.


حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری دریافت اقامت دبی از طریق خرید ملک، باید 2 میلیون درهم یا 545 هزار دلار باشد. از جمله املاکی که می‌توانید برای دستیابی به ده سال اقامت بخرید، ملکی است که ساخت آن تکمیل یا در حال ساخت توسط سازنده مورد تأیید باشد.

* برای اطلاع از شرایط افتتاح حساب در دبی می توانید صفحه مطالعه بفرمایید.

برای اینکه بدانید هزینه‌های زندگی در دبی چقدر است، حتما به لینک > مراجعه کنید.

مراحل دریافت اقامت دبی از طریق خرید ملک

پس از اینکه ملک مورد نظر خود را با توجه به قوانین از طریق خرید ملک انتخاب کردید، باید مراحل زیر را برای نهایی سازی درخواست اقامت خود انجام دهید.

  • ارسال درخواست به اداره املاک دبی (DLD): در مرحله اول باید درخواست ویزای خود را به همراه اصل سند ملک خریداری شده، گذرنامه، ویزای فعلی و عکس متقاضیان در سایز پاسپورت به این اداره ارسال کنید. پس از دریافت این مدارک در اداره املاک دبی، یک نامه اثبات به زبان عربی تحویل داده می شود.
  • تحویل نامه DLD دفتر پلیس دبی: نامه ای را که از اداره املاک دبی تحویل گرفته‌اید را باید به ستاد پلیس تحویل دهید. در اداره پلیس باید یک نامه عدم سوء پیشینه برای خود و همراهیانتان دریافت کنید که حدود 220 درهم هزینه خواهد داشت.
  • تکمیل درخواست خود در دفتر DLD: در مرحله بعدی باید درخواست خود را در دفتر DLD ارائه دهید. برای این کار باید تمامی مدارکی را که پیشتر جمع‌آوری کرده بودید، تحویل دهید. از جمله آنها می توان به کپی پاسپورت، گواهی ازدواج، نامه حسن رفتار ( عدم سوء پیشینه)، کپی از قبوض برق و آب دبی و گواهی رهن بانک در صورت وجود، اشاره کرد. در صورتی هم که وام مسکن دریافت کرده باشید، باید مدارک مربوطه را ارسال کنید.

برای مقایسه اقامت دبی از طریق خرید ملک یا ثبت شرکت به لینک >  مراجعه کنید.

هزینه‌های اقامت دبی از طریق خرید ملک

بر اساس نوع طرح اقامت دبی از طریق خرید ملک که انتخاب می‌کنید، ممکن است هزینه‌ها متفاوت باشند. به این ترتیب میزان هزینه‌ها را بر اساس طرح‌های ویزای 10 ساله و 2 ساله بیان کرده‌ایم.

ویزای 10 ساله : 2,000,000+ درهم

در طرح اول که به ویزای طلایی نیز مشهور است، فرایند اقامت دبی از طریق خرید ملک به این صورت است که تا 10 سال اعتبار خواهد داشت. برای دریافت این اقامت باید حداقل دو میلیون درهم یا 545 هزار دلار در املاک شهر دبی، هزینه کنید. در ضمن شما می‌توانید وام مسکن به مبلغ 50 درصد ارزش واقعی ملک را نیز دریافت کنید. سایر هزینه‌ها به شرح ذیل هستند:

  • هزینه ثبت نام 21800 دلار (160000 درهم)
  • چکاپ پزشکی 220 دلار برای هر نفر
  • بیمه درمانی 400 دلار برای هر نفر
  • ترجمه اسناد، اسناد رسمی و قانونی کنسولی 1000 دلار به‌ازای هر نفر
  • هزینه‌های دولتی برای صدور ویزا و کارت شناسایی 1043 دلار (3860 درهم) برای هر نفر

طرح ویزای 2 ساله: 750000 درهم به بالا

سرمایه‌گذاران می‌توانند برای دریافت ویزای اقامت 2ساله در امارات، ملکی را در مناطق آزاد خریداری کنند. اگر سرمایه‌گذار وام می‌گیرد، باید 50 درصد پیش‌پرداخت را داشته باشد.


مقدار سرمایه‌گذاری بستگی به تعداد مالکان دارد. برای یک سرمایه‌گذار، حداقل سرمایه‌گذاری 750000 درهم (204000 دلار) است و اگر مالکیت املاک و مستغلات برای همسران رسمی باشد، 1000000 درهم (272255 دلار) است.

قیمت چندین ملک در مناطق مختلف دبی

در اینجا با میانگین قیمت ملک در بهترین مناطق دبی، آشنا می‌شوید

  • خلیج تجاری (بیزینس بی): 1.2 میلیون درهم
  • دبی مارینا (): 2.2 میلیون درهم
  • جمیرا: 676.2 هزار درهم
  • بندر کریک دبی: درهم 1.9 میلیون درهم
  • دبی هیلز 3,360 درهم 1.8 میلیون درهم
  • جبل علی اول 2.6 میلیون درهم
  • جمیرا لیکس تاورز 963 هزار درهم
  • ارجان 607.1 هزار درهم
  • سوبا هارتلند: 3.8 میلیون درهم
  • پالم جمیرا: 1.3 میلیون درهم

سخن پایانییکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین روش‌ها جهت اخذ اقامت کشور امارات متحده عربی، خرید ملک است. بنابراین با سرمایه گذاری در دبی می‌توانید اقامت موقت (قابل تمدید) این کشور را اخذ نمایید. همچنین مدت زمان اقامت دبی با خرید ملک با توجه به مبلغ سرمایه گذاری در این کشور متفاوت خواهد بود.

با توجه به میزان مبلغ سرمایه گذاری جهت خرید ملک در این کشور از ۶ ماه تا ۱۰ سال می‌توانید ویزای اقامت دبی را دریافت کرده و بعد از اتمام مدت اقامت خود با پرداخت هزینه لازم جهت تمدید اقامت امارات اقدام نمایید.

نحوه اخذ اقامت دبی

کشور امارات متحده با جمعیت ۲/۹ میلیون نفری در خاورمیانه که دارای اقتصاد پویایی است، یکی از بهترین گزینه‌ها برای اخذ اقامت با خرید ملک برای مهاجران به شمار می‌رود. بنابراین اصلی ترین روش برای اخذ اقامت دبی، خرید ملک است.

همچنین دولت امارات متحده عربی، مناطقی را در این کشور به خارجیان برای خرید ملک اختصاص داده و افراد متقاضی برای اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک، باید در این مناطق، اقدام نمایند.

کمترین مبلغ برای خرید ملک در امارات یک میلیون درهم است. بنابراین شما از طریق دریافت انواع ویزا می‌توانید اقامت کشور امارات را دریافت کنید. همچنین برای مهاجرت به دبی می‌توانید از روش‌های نظیر ایجاد کسب و کار در کشور امارات، سرمایه گذاری در آن و اقدام نمایید.

انواع ویزا برای اخذ اقامت دبی با خرید ملک

اخذ اقامت دبی با خرید ملک، یکی از روش‌های سرمایه گذاری و مهاجرت به کشور امارات است. بنابراین امارت متحده عربی برای افراد علاقه مند به خرید ملک در دبی و جهت اخذ اقامت این کشور از طریق خرید ملک چند نوع ویزا صادر می‌کند.

  • ویزا به مدت ۶ ماه (قابل تمدید)
  • ویزا به مدت ۳ سال (قابل تمدید)
  • ویزا به مدت ۵ سال (قابل تمدید)
  • ویزا به مدت ۱۰ سال (قابل تمدید)

اخذ اقامت ۶ ماهه با خرید ملک

شما با اخذ ویزای ۶ ماهه امارات از طریق خرید ملک در دبی با حداقل قیمت ۷۵۰ هزار درهم، می‌توانید به امارات سفر کرده و چندین مرتبه ورود و خروج به کشور را داشته باشید.

برای دریافت ویزای ۶ ماهه باید به اداره مهاجرت مراجعه کرده تا از طرف دپارتمان اراضی دبی، اقامت ۶ ماهه برای شما صادر گردد. همچنین این نوع ویزا هر ۶ ماه برای شما قابل تمدید خواهد بود.

دریافت اقامت ۳ ساله از طریق خرید ملک

برای اخذ ویزای ۳ ساله امارات متحده از طریق خرید ملک شما باید ملکی به مبلغ ۱ میلیون درهم در این کشور خریداری کنید. سپس برای دریافت این ویزا، باید به اداره مهاجرت مراجعه کرده تا توسط سازمان دپارتمان اراضی دبی، ویزای ۳ساله برای شما صادر شود.

هزینه صدور این نوع ویزا بین ۱۳ تا ۱۵ هزار درهم است. با خرید ملک و اخذ ویزای ۳ ساله کشور امارات شما از ساکنان این کشور محسوب می‌شوید. همچنین حق استفاده از تمام خدمات شهروندی امارات را خواهید داشت. تنها برای اخذ این نوع اقامت، نباید ۶ ماه متوالی از خاک کشور امارات خارج شوید.

دریافت اقامت ۵ ساله با خرید ملک

برای دریافت ویزای ۵ ساله امارات باید ملکی معادل ۵ میلیون درهم در این کشور خریداری کنید. این نوع ویزا نیز مانند ویزای ۳ ساله، اعتبار بلند مدت با چندین مرتبه ورود و خروج دارد.

برای اخذ اقامت ۵ ساله دبی، اخذ وام برای خرید ملک امکان پذیر نبوده و شما باید (سرمایه) را از خارج از کشور امارات متحده تأمین کرده باشید. همچنین نکته مهم دیگر در این نوع ویزا این است که شما حق فروش ملک در کمتر از ۳ سال را نخواهید داشت.

دریافت اقامت ۱۰ ساله از طریق خرید ملک

شرایط اخذ ویزای ۱۰ ساله امارات از طریق خرید ملک به شرح زیر است:

  • حداقل مبلغ سرمایه‌ گذاری باید ۱۰ میلیون درهم باشد.
  • سرمایه را باید در صندوق‌های سرمایه گذاری نگهداری کنید.
  • یکی دیگر از شرایط اخذ ویزا، (ایجاد یک کسب و کار) است.
  • برای اخذ این نوع اقامت نباید ۶ ماه متوالی از خاک امارات خارج شوید.
  • این نوع ویزا نیز مانند ویزای ۳ ساله، اعتبار بلند مدت با چندین مرتبه ورود و خروج دارد.

شرایط عمومی جهت خرید ملک در دبی

یکی از اساسی ترین شرایط خرید ملک، خرید ملک مسکونی در این کشور بوده و شما تنها با خرید ملک مسکونی نظیر آپارتمان‌های مسکونی، هتل آپارتمان‌ها، ویلاها و خانه‌های شهری می‌توانید جهت اخذ ویزای اقامت دبی اقدام نمایید. همچنین شما باید در مناطق مشخصی که دولت امارات برای اتباع خارجی معین کرده، ملک خریداری کنید.

مراحل خرید ملک در دبی چیست؟

  • انتخاب ملک در امارات متحده و مذاکره با فروشنده جهت خرید ملک
  • توافق با فروشنده و انجام فرآیند قرارداد با صاحب ملک
  • پرداخت حداقل ۱۰ درصد از ارزش ملک به فروشنده
  • امضای قرارداد (NOC) (گواهی عدم شکایت)
  • مراجعه خریدار و فروشنده به دپارتمان املاک کشور امارات
  • انجام مراحل انتقال سند به خریدار ملک

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای اقامت امارات

  • ۶ عدد عکس گذرنامه‌ای
  • اظهارات مالی بانک و گزارش گردش شش ماهه حساب
  • بیمه
  • نامه تمکن مالی و ارزش اموال جهت دریافت اقامت
  • گذرنامه معتبر
  • اثبات میزان حداقل درآمد جهت
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی پزشکی مبنی بر سلامتی جسمی، روحی و روانی
  • مدارک بیمه درمانی
  • اسناد خرید ملک
  • کپی تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی

مزایای دریافت اقامت دبی با خرید ملک

  • برخورداری از تمام امکانات بهداشتی و درمانی
  • داشتن امنیت شغلی در کشور امارات
  • برخورداری از امکانات رفاهی متنوع
  • مناسب بودن قیمت ملک در امارات متحده
  • امکان تمدید اقامت
  • افتتاح حساب بانکی
  • اخذ گواهینامه‌ رانندگی
  • اخذ کارت شناسایی کشور امارات متحده عربی
  • اخذ بیمه
  • امکان خرید سیم کارت
  • امکان تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های این کشور
  • دارای امنیت بسیار بالا
  • دارای تکنولوژی و فناوری مدرن و پیشرفته
  • عدم وجود مالیات
  • سفر کردن به ۱۲۱ کشور دنیا بدون ویزا با اخذ اقامت دبی
  • رفاه و آسایش بالا جهت زندگی در امارات
  • دارای اقتصادی پایدار جهت سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار

مراحل قانونی خرید ملک در امارات

بزرگ ‌ترین مسئله جهت و اخذ اقامت از این روش، طی کردن روند قانونی مربوط به آن است. بنابراین قبل از مهاجرت به دبی جهت سرمایه گذاری و احداث شرکت، باید از یک وکیل حقوقی حرفه ای در زمینه مهاجرت و سرمایه گذاری در کشورهایی نظیر امارات متحده عربی مشاوره دریافت نمایید.

مجموعه دادنیک با بهره مندی از بهترین مشاوران و وکلای حقوقی در زمینه مهاجرت به دبی شما را راهنمایی کرده و مراحل قانونی جهت اخذ اقامت دبی با خرید ملک یا ثبت شرکت در دبی را برای شما انجام خواهند داد. بنابراین قبل از اینکه تصمیم‌ خود را نهایی کنید، از یک وکیل حقوقی آگاه به تمام قانون و مقرارت مربوط به مالکیت املاک توسط اتباع خارجی، مشورت دریافت نمایید.

هزینه‌ اقامت دبی از طریق خرید ملک شامل چه مواردی می‌شود؟

  • هزینه اخذ نامه ترخیص پلیس
  • هزینه‌های امور اداری
  • هزینه ثبت درخواست
  • هزینه مربوط به اخذ مجوز ورود به کشور امارات متحده عربی
  • مبلغ مربوط به صدور مجوز دپارتمان اقتصادی دبی
  • هزینه مهر شناسه امارات و بیمه نامه پزشکی
  • هزینه‌های مربوط به تمدید ویزا یا
  • هزینه‌های مربوط به همراهان نظیر همسر، فرزندان یا افراد تحت تکفل

همچنین اگر شما ویزای اقامتی شش ماهه دریافت نمایید، باید هر شش ماه یک بار، مبلغ مشخصی را جهت تمدید ویزای خود پرداخت کنید.

اقامت کشور امارات با خرید ملک، فرصت بسیار مناسبی جهت سرمایه ‌گذاری در این کشور بوده و مزایای بی‌شماری برای شما دارد. بنابراین برای دریافت ویزای اقامت در امارات می‌توانید از طریق ثبت شرکت در دبی و خرید ملک اقدام نمایید. همچنین این کشور، شرایطی برای مهاجرت پزشکان به امارات فراهم کرده تا پزشکان نیز بتوانند به این کشور جهت اخذ اقامت کاری اقدام نمایند.

بنابراین با توجه به موارد فوق، دریافت اقامت دبی با خرید ملک شرایط خاصی دارد که شما برای اخذ اقامت این کشور، باید تمام مراحل قانونی آن را انجام دهید. پیشنهاد ما استفاده از خدمات مجموعه حقوقی دادنیک جهت اخذ اقامت دبی با خرید ملک بر طبق قانون و مقررات مربوط به مالکیت املاک توسط اتباع خارجی است.

سؤالات متداول

مراحل خرید ملک در امارات چیست؟

مراحل خرید ملک در دبی شامل انتخاب ملک و مذاکره با فروشنده، توافق با فروشنده ملک و بستن قرارداد، پرداخت حداقل ۱۰ درصد از ارزش ملک به فروشنده، امضای قرارداد NOC))، مراجعه طرفین به دپارتمان املاک امارات و انجام مراحل انتقال سند می‌شود.

مزایای دریافت اقامت دبی با خرید ملک چیست؟

برخی از مزایای اخذ اقامت دبی عبارتند از: امکان تمدید اقامت امارات، بیمه بهداشتی و درمانی، برخورداری از کیفیت بالای زندگی در امارات، امنیت بالا، افتتاح حساب بانکی، اخذ گواهینامه‌ رانندگی و غیره.

این مطلب توسط تیم تحریریه دادنیک گردآوری و منتشر شده است.
تیم تحریریه دادنیک روزانه و در جهت افزایش اطلاعات کاربران سایت، مطالب متعددی در زمینه‌های امور حقوقی خانواده، انحصار وراثت، امور وکالتی و کنسولی ایرانیان داخل و خارج از کشور منتشر می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر و مشاوره با وکیل متخصص می‌توانید با کارشناسان حقوقی دادنیک در تماس باشید.

 

در این مقاله از ویزا 724، شما را با شرایط دریافت اقامت دبی از طریق خرید ملک آشنا کردیم. در صورتی که برای پیگیری روند دریافت ویزای خود در دبی و سایر کشورها نیاز به دریافت مشاوره بیشتر دارید، می‌توانید درخواست خود را با در میان بگذارید.

 

دکمه بازگشت به بالا