عمومیکسب و کار ایرانی برتر

شرایط دریافت اقامت قبرس شمالی با خرید ملک چیست؟

خرید ملک در قبرس شمالی محبوب ترین راه برای مهاجرت به این کشور و یافتن املاک در قبرس شمالی است. قبرس شمالی یکی از نزدیک ترین کشورها به ایران است که در سال های اخیر به دلیل داشتن دانشگاه های خوب، با کیفیت، ارزان، ویزا، پاسپورت معتبر و … به محبوب ترین مهاجر در بین مردم ایران تبدیل شده است.

آشنایی با قبرس شمالی

بخش ترکی قبرس در سال 1983 اعلام استقلال کرد و به این ترتیب جمهوری ترک قبرس شمالی ایجاد شد. قبرس شمالی توسط آبهای دریای مدیترانه احاطه شده است. این جزیره زیبا از شمال با ترکیه و از جنوب با مصر همسایه است. شهر نیکوزیا پایتخت قبرس شمالی با حدود 73000 نفر جمعیت است. ساختمان های اداری زیادی در این شهر وجود دارد.

لازم به ذکر است که تعداد افراد تحصیل کرده در قبرس شمالی روز به روز در حال افزایش است و این کشور برای تحصیلات عالی بیش از هر زمان دیگری ارزش قائل است. یکی از مهمترین نکات در مورد زندگی در قبرس شمالی این است که نرخ مالیات این کشور بسیار پایین است و رتبه اول را در بین پایین ترین نرخ های مالیات در منطقه دارد.

این کشور از نظر آب و هوا و جاذبه های گردشگری بسیار قدرتمند به نظر می رسد به طوری که از نظر جاذبه های گردشگری در رتبه هفتم جهان قرار دارد. همانطور که شواهد نشان می دهد، صنعت گردشگری در قبرس شمالی هر از گاهی آباد می شود و از محیط درآمدی خوبی برخوردار است. اگر علاقه مند به سفر به قبرس شمالی هستید، روی عنوان آن کلیک کنید.

شرایط خرید ملک در قبرس شمالی

مناطق اطراف دریای مدیترانه بهترین مقاصد تعطیلات در جهان هستند اما برای برخی افراد یک تعطیلات کافی نیست و ترجیح می دهند تعطیلات خود را دائمی کنند و برای همیشه در قبرس شمالی بمانند. قیمت ملک در قبرس شمالی ارزان تر از هر جای دیگری در دریای مدیترانه است. قیمت خرید ملک در قبرس شمالی نصف قیمت ملک در قبرس جنوبی و اسپانیا است.

این کشور موقعیت جغرافیایی مطلوبی دارد و در منطقه ای عاری از آلودگی قرار دارد. برای خرید ملک در قبرس شمالی باید درخواست خود را در شهرداری این کشور ثبت کنید و یک پروسه 6 ماهه را طی کنید تا درخواست شما تایید شود. اولین نکته در مورد خرید خانه در قبرس شمالی این است که هر فرد یا زوجی فقط می توانند یک خانه بخرند، اجازه خرید چند ملک را با هم ندارند. ملک مورد نیاز باید حداکثر 1338 متر مربع باشد.

انواع ملک در قبرس شمالی

فرآیند خرید ملک در قبرس شمالی بسته به سند مالکیت مورد نظر شما متفاوت است. در قبرس شمالی املاک برای فروش در دسته های مختلف ذکر شده در زیر:

مالکیت ترکیه: قبل از تقسیم قبرس به دو منطقه شمالی و جنوبی در سال 1974، این قبرس در مالکیت ترک ها بود.

مالکیت خارجی: اموال متعلق به اروپایی ها یا سایر خارجی ها قبل از سال 1974.

اموال قبرس: تمام اموالی که توسط دولت قبرس به عنوان غرامت به ترک های قبرس که زمین های خود را در سال 1974 از دست دادند اعطا شده است. در جنگ

اموال TDM: شامل اموالی است که پس از سال 1975 توسط دولت قبرس شمالی به مهاجران ترک و طبقه کارگر اهدا شده است.

املاک استیجاری: املاک دولتی که با اجاره بلندمدت ۴۹ ساله قابل خرید هستند. شما می توانید درخواست خرید خود را از طریق وکیل مهاجرت یا مستقیما به وزارت گردشگری قبرس شمالی ارسال کنید.

ملک آزاد: برای خرید این ملک، باید شخصاً با صاحبخانه قرارداد امضا کنید. فروشنده و شما با نظارت یک وکیل باید قراردادی را تنظیم و با جزئیاتی مانند قیمت نهایی ملک، مدت زمان تکمیل خرید و سایر شرایط آن را امضا کنید. سپس درخواست را به وزارت کشور ارسال کنید و منتظر پاسخ به درخواست باشید.

مراحل خرید ملک در قبرس شمالی

1. یک ملک را انتخاب کن

ابتدا باید ملک مورد نظر برای خرید در قبرس شمالی را انتخاب کنید و با فروشنده در مورد قیمت و شرایط پرداخت توافق کنید. شرایط خرید و قیمت ممکن است نیاز به مذاکره با فروشنده داشته باشد.

2. پیش پرداخت

هنگامی که با فروشنده به توافق رسیدید، باید پیش پرداختی بین 1000 تا 2000 پوند به مالک پرداخت کنید تا مطمئن شوید که ملک را به شخص دیگری نمی فروشد.

3. بازرسی اموال

پس از پرداخت وثیقه، باید ملک را شخصاً یا از طریق وکیل مهاجرت برای تایید قرارداد بررسی کنید. در این مرحله باید بررسی کنید که ملکی که خریداری کرده اید فاقد هرگونه وام، رهن، بدهی و غیره است. در صورت بروز مشکل در هر یک از این موارد بلافاصله مبلغ واریزی به حساب شما برگشت داده می شود و قرارداد باطل می شود.

4. قرارداد را بنویسید

وکیل یا سردفتر خود شما قرارداد فروش را به زبان انگلیسی تنظیم می کند. در این قرارداد کلیه شرایط و ضوابط فروش، شرح اموال، طرح پرداخت و موارد دیگر مطرح شده است. در این زمان، هر گونه تغییر یا اصلاح در شرایط قرارداد قابل انجام است. در صورت توافق شما و فروشنده، قرارداد ملک مربوطه در دفتر اسناد رسمی با حضور دو شاهد ثبت می شود. شما بین 10 تا 14 روز فرصت دارید تا کل مبلغ یا (در صورت توافق قبلی) اولین قسط خانه را بپردازید. طبق قانون خرید ملک جدید در قبرس شمالی، پس از امضای قرارداد، خریدار باید ظرف مدت 21 روز حق تمبر را بپردازد و قرارداد را در اداره ثبت اسناد و املاک ثبت کند. شایان ذکر است که حق تمبر برای خرید ملک در قبرس شمالی 0.5% ارزش ملک می باشد. هدف از این قانون جدید حمایت از حقوق مالکیت خریدار است. وقتی قرارداد را در دفتر تجاری ثبت می کنید، فروشنده نمی تواند ملک را به دیگری بفروشد یا آن را در رهن یا اجاره بگذارد.

5. اجازه خرید

مشتریان غیر ترک قبرسی باید با انجمن شهرداری قبرس شمالی برای دریافت مجوز سفر تماس بگیرند. برای خرید ملک در قبرس شمالی، باید برای مجوز خرید (PTP) اقدام کنید. قیمت آن بین 200 تا 1000 پوند است. مدارک لازم جهت اخذ مجوز خرید ملک در قبرس شمالی عبارتند از: فتوکپی پاسپورت و سابقه کیفری.

6. مجوز خود را ارسال کنید

پس از دریافت مجوز خرید از شهرداری قبرس شمالی، شما و فروشنده باید مالیات نقل و انتقال ملک را بپردازید، پس از آن فروشنده از طرف شما سند مالکیتی را در اداره ثبت زمین قبرس شمالی صادر می کند.

قیمت فروش ملک در قبرس شمالی

برای مهاجرت به قبرس شمالی با خرید ملک، باید خانه یا آپارتمانی به ارزش ۱۲۵۰۰۰ یورو یا بیشتر خریداری کنید. حداقل یک سوم هزینه خانه باید در زمان عقد قرارداد پرداخت شود.

قیمت ملک در مناطق ساحلی قبرس شمالی از 20000 پوند برای آپارتمان و 62000 پوند برای ویلا شروع می شود. قبرس شمالی دارای آپارتمان های لوکس و پنت هاوس با قیمت 200000 پوند است. قیمت ها بسیار کمتر از قیمت اشیاء مشابه در سایر نقاط جهان است.

مدارک مهم برای خرید ملک در قبرس شمالی

پس از اخذ ویزای قبرس شمالی و ورود به این کشور، برای خرید ملک باید مدارک زیر را ارائه دهید:

اصل پاسپورت و کپی تمام صفحات آن

شناسنامه کلیه اعضای خانواده

سند مالکیت (اگر ملک دیگری در قبرس شمالی به نام شما وجود دارد)

اصل و کپی قراردادهای فروش ملک (در صورت فروش ملک در قبرس شمالی)

اصل و کپی قرارداد اجاره (اگر در حال حاضر در یک خانه اجاره ای در قبرس شمالی زندگی می کنید)

تاییدیه ها

ترجمه سند ازدواج (در صورت ازدواج)

6 تمبر به زبان ترکی

شرایط دریافت اقامت قبرس شمالی با خرید ملک چیست؟

خرید ملک در قبرس شمالی یکی از بهترین راه ها برای اخذ اقامت دائم این کشور برای کل خانواده است. برای اخذ اقامت دائم این کشور با خرید ملک، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

گزارش سلامت و تناسب اندام (آزمایش خون از بیمارستان دولتی)

پاسپورت (اصل و کپی)

سند مالکیت یا اجاره خانه

حساب بانکی

شناسنامه (اصل، کپی و ترجمه به زبان ترکی یا انگلیسی)

اصل سند ازدواج و کپی (در صورت وجود و ترجمه به ترکی یا انگلیسی)

چرا خرید ملک در قبرس شمالی؟

هزینه نسبتا کم و مقرون به صرفه

رشد سالانه سرمایه گذاری در کشور

فرصتی برای به دست آوردن یک خانه دائمی در قبرس شمالی

امکان اخذ پاسپورت از قبرس شمالی

شرایط ساده و بدون عارضه برای خرید ملک

موقعیت جغرافیایی خوب

مردم گرم و صمیمی

امنیت بالا

هزینه های پایین زندگی و تحصیل.

سوالات متداول

آیا می توانم با خرید ملک اقامت دائم قبرس شمالی را دریافت کنم؟

بله، اگر ارزش ملک شما حداقل 125000 یورو باشد و درآمد مناسبی داشته باشید (حدود 1500 دلار در ماه).

آیا می توانم قبل از گرفتن مجوز خرید ملک را بفروشم؟

خیر تنها پس از رد و بدل شدن قراردادهای طرفین و ثبت آن در دفتر املاک، می توانید ملک خود را بفروشید.

آیا برای خرید ملک در قبرس شمالی به ویزا نیاز دارم؟

خیر، برای ورود به قبرس شمالی نیازی به ویزا ندارید، با ورود به این کشور ویزای فرودگاهی دریافت خواهید کرد.

دکمه بازگشت به بالا