استان ها

نکونام برای برد صنعت نفت برگ برنده داشت/ استقلال را دو هفته دیگر قضاوت کنید

پیشکسوت تیم استقلال گفت: جواد نکونام برای برتری مقابل صنعت نفت برگ برنده‌ای داشت که به خوبی از آن استفاده کرد.

علی چینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص برتری قاطع استقلال در خانه صنعت نفت آبادان اظهار کرد: به رغم آنکه استقلال در پیش فصل با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم کرد اما به دلیل حفظ ۹۰ درصد از شاکله تیم در فصل گذشته توانست برنده مسابقه باشد. برگ برنده جواد نکونام شناخت بازیکنان از شکل بازی هم بود و آنها به واسطه درک منقابل از یکدیگر، در خلق موقعیت و گلزنی دقت و ظرافت خاصی داشتند. البیته بازی‌ها یک هفته به تعویق افتاد و این موضوع به سود استقلال شد چون بازیکنان بهتر توانستند آماده شود، بدون شک باید یکی دو هفته دیگر بگذرد تا بدن بازیکنان راه بیفتد و آن شادابی و آمادگی که از بازیکنان انتظار می رود در زمین دیده شود. 

نکونام از ساپینتو باهوش‌تر بود

وی ادامه داد: در اینکه بازیکنان استقلل غیرت کردند و با تمام توان بازی کردند شکی نیست چون بازی در هوای شرجی آبادان اصلاً آسان نیست. این پیروزی چند نکته دارد که جواد نکونام ثابت کرد از ریکاردو ساپینتو باهوش‌تر است چون نکونام از این نکات استفاده کرد اما ساپینتو مغرورانه رد شد. ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی همزمان بازی کردند. با این تفاوت که جلالی وینگر چپ بود و پاس گل داد. سلمانی هم در پست دفاع چپ بازی کرد. کوین یامگا وینگر راست بود و مثمرثمرتر ظاهر شد. او هر چه قدر به دروازه حریفان نزدیک‌تر باشد به سود استقلال است. امیرارسلان مطهری هم به عنوان مهاجم هدف به بازی گرفته شد و ضمن گلزنی، بازیکنی اثرگذار شد. شناخت نکونام از تیم بسیار خوب بود و تعویض‌های درستی هم انجام داد.

پیروزی قاطع در هوای گرم آبادان دشوار است

پیشکسوت تیم استقلال در مورد اینکه تیم نکونام در ادامه راه می‌تواند مدعی قهرمانی باشد، تصریح کرد: باید دو هفته دیگر صبر کرد و عملکرد استقلال را مقابل حریفان دید تا بهتر استقلال این فصل را مورد قضاوت قرار داد. البته برتری با اختلاف سه گل در هوای گرم مرداد در آبادان کار بسیار دشواری است و پرسپولیس، سپاهان و تراکتور در چنین هوایی به مشکل می خوردند. بازیکنان استقلال به خوبی حریف را پرس کردند و اصولاً تیم‌هایی که بتوانند با پرسینگ بدون نقص و کامل، اجازه بازی‌سازی را از حریفان بگیرند، شانس زیادی برای کسب پیروزی دارند. استقلال تنها سپاهان، پرسپولیس و گل‌گهر را به عنوان رقیب ندارد و تیم‌هایی مانند تراکتور و فولاد خوزستان هم می‌توانند به جدول بازگردند.

دکمه بازگشت به بالا