برون مرزی

چین: نگرانی‌های امنیتی کره شمالی نادیده گرفته شده‌اند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در مورد پرتاب موشک اخیر کره شمالی، بی تفاوتی ایالات متحده به نگرانی های امنیتی مشروع پیونگ یانگ را یادآور شد.

به گزارش ترندونی، به نقل از سایت وزارت امور خارجه چین، وانگ ونبین، سخنگوی این وزارتخانه با اشاره به موشک بالستیک کره شمالی که روز یکشنبه توسط کره شمالی شلیک شد، ابراز امیدواری کرد که طرف های درگیر بر سر کره باشند. شبه جزیره راه حل سیاسی را انتخاب کرده و مشکلات امنیتی یکدیگر را از طریق گفتگو و مشورت حل خواهد کرد.

این سخنران با اشاره به رزمایش های اخیر آمریکا و متحدانش در منطقه، مدعی شد که نگرانی های امنیتی مشروع و مشروع کره شمالی پاسخ داده نشده است.

وی افزود: آمریکا باید مسئولانه عمل کند، از اقدامات تقابلی خودداری کند و شرایط را برای از سرگیری مذاکرات معنادار فراهم کند.

وانبین همچنین با اشاره به اظهارات ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در خصوص کاهش کانال های ارتباطی پکن و کی یف، گفت: اوکراین شریک استراتژیک ما است و همکاری ما در زمینه هایی مانند کشاورزی، زیرساخت ها و مبارزه با همه گیری کرونا صورت می گیرد. .

وی ادامه داد: موضع پکن در قبال مناقشه اوکراین روشن و ثابت است. ما همیشه از یک رویکرد عادلانه و بی طرفانه و صلح حمایت می کنیم و به روش خود نقش سازنده ای در کاهش تنش ایفا می کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا