برون مرزی

غیبت سوال برانگیز رهبر کره شمالی در مراسم پیش از هفتاد و پنجمین رژه نظامی سالگرد تاسیس حزب حاکم

این مراسم یک روز قبل از هفتاد و پنجمین سالگرد رژه نظامی حزب حاکم در به اصطلاح “کاخ خورشید” ، در محل دفن دو رهبر سابق آن ، کیم جونگ ایل و کیم ایل سونگ در کره شمالی برگزار شد. از رهبر فعلی کیم جونگ اونو خواسته نشد که در آن شرکت کند.

به گزارش ترندونی ، براساس اطلاعات منتشر شده از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی KCNA ، چیر ریونگ هه ، رئیس ارشد پارلمان کره شمالی و پاک پونگ جو ، نایب رئیس کمیته در این مراسم حضور داشتند. نخست وزیر کیم توک هو در امور دولت دخیل بود. با این حال ، کیم جونگ اوناس فقط سبدهای گل به این مراسم ارسال کرد و در آن شرکت نکرد.

این غیبت غیر منتظره پس از آن اتفاق افتاد که رهبر جوان کره شمالی از زمان روی کار آمدن در سال 2012 ، به استثنای سال 2017 ، هرگز حاضر به شرکت در چنین رویداد مهمی نشده بود. وی همچنین چند ماه پیش برای ادای احترام از این مکان بازدید کرد.

کره شمالی قصد دارد به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد حزب حاکم کارگران ، اولین رژه بزرگ نظامی خود را طی دو سال در روز شنبه برگزار کند. ناظران از نزدیک به دنبال سلاح های جدید هستند.

کارشناسان امنیتی می گویند ، پیونگ یانگ می تواند از فرصت استفاده کرده و یک موشک بالستیک قاره پیمای جدید معرفی کند و یا موشک های دیگر برد کوتاه دیگری را که طی 18 ماه گذشته آزمایش شده اند ، به نمایش بگذارد. برخی آزمایش سلاح های کره شمالی را پیش بینی کرده اند که می تواند موشکی با زیردریایی باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا