فرهنگ و هنر

لزوم توسعه فعالیت‌های اجتماعی اعتاب مقدسه در خدمت به مردم

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: حرم مطهر باید در فضاهای اجتماعی باشد و با سیره اهل بیت (ع) به مردم خدمت کند.

به گزارش ترندونی، به نقل از حضرت عبدالعظیم(ع)، حجت الاسلام والمسلمین احمدی مروی در پنجمین اجلاس آستان های مقدس ایرانیان اسلامی با حضور جمعی از تولیت های حضرت عبدالعظیم(س) حضرت فاطمه زهرا(س) شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را اعلام کردند. بقا و معبد مقدس مراکز آنهاست. وی گفت: اسلام نعمت بزرگ و توانایی های آسمانی و نورانی است که خداوند متعال برای رهبری جامعه به ما داده است.

وی با بیان اینکه عتبات عالیات و عتبات عالیات در کشور به فرموده فرمانده معظم انقلاب باید راهنما و عامل گسترش تعلیم دین باشند، افزود: جامعه را به سعادت رسانده اند و اکنون بر عهده آنهاست. افتخار و احترام. معابد باید همان عملکرد را انجام دهند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه این آقایان زنده هستند، هستند و زنده هستند، اما فرصت درک لطف حضورشان را نداریم، تصریح کرد: ببینید اگر رضا بود چه می کردند. گرفته شده است. (ع) پاسخ دادند و ما بارها از این جمله برای حل مشکلات استفاده کردیم و هدایت شدیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در ادامه با ارائه چند پیشنهاد و تاکید بر نقش موثر آستان های مقدس در احیاء و شکوفایی ادوار سنتی قرآن کریم در بین مردم، گفت: آستان های مقدس ممکن است در احیای سنت های اصیل فراموش شود.سنت های ارزشمند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در گذشته در هر کوچه و محله ای در عصرهای جمعه جلسات قرآن خانگی برگزار می شد و برکت زیادی داشت، این جلسات کمی رنگ باخت.

وی افزود: مردم نیاز به ارتباطات اجتماعی دارند و ما می توانیم با اقامه نماز در منزل این نیاز را برطرف کنیم وگرنه جشن های غربی با فرهنگ بیگانه که بار معنوی و دینی ندارد جایگزین آن می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: آستان های مقدس را می توان در حوزه فرهنگی و اجتماعی با هم متحد کرد، همان طور که از طریق کرونا به خوبی انجام شد و پس از آن موافقت رهبر معظم انقلاب نیز جلب شد.

رئیس آستان مقدس رضوی گفت: امیدواریم این وحدت رویه و هماهنگی در حوزه‌های مختلف از جمله مراسم تحویل سال با همکاری آستان‌های مقدس و برنامه‌های معنوی، خلاقانه، جدید و جذاب آنها انجام شود. ، ادامه دارد.”

حجت الاسلام والمسلمین مروی همچنین به توجه آستان های متبرکه به همسایه ها اشاره کرد و گفت: در محله کم کاری شده است، بسیاری از اقدامات حرم در حوزه زائران است و نسبت به محله بی توجهی کرده ایم. همسایگان نقش مهمی در ترویج فرهنگ اهل بیت دارند.

وی بر لزوم ارائه خدمات به مردم اهل بیت(ع) تاکید کرد و افزود: امروز بدون مشارکت اجتماعی و خدماتی نمی توان تاثیر مثبت و عمل کرد. مسیحیت با تأسیس بیمارستان و مدرسه توانست خود را تثبیت کند.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین به برخی از خدمات اجتماعی آستان قدس رضوی توجه کرد و تصریح کرد: حضرت رضا (ع) در مسائل مختلف اجتماعی از جمله آزادی زندانیان، حل اختلافات خانوادگی بسیار موفق بودند. ، شورش علیه فقرا و غیره.

وی گفت: به عنوان مثال در شب ولادت حضرت زینب(س) به همت آستان قدس رضوی جشن آزادی 137 زن زندانی جرایم غیرعمد با مشارکت خیران و 70 میلیارد نفر برگزار شد. ریال برای آزادی آنها جمع آوری شد.»

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: ظرفیت و برکات وجود امام رضا (ع) در مشهد و ائمه عظام در کومه و شهرآرا به حدی است که با استفاده از این ظرفیت درخشان می توانیم بسیاری از مشکلات اجتماعی را حل کنیم و خواهیم کرد. نیازی به عدالت نیست

تولیت آستان قدس رضوی همچنین به اختلافات اخیری که جرأت زیارت حرم اهل بیت(ع) را داده اند، پاسخ داد و اهانت به جایگاه درخشان خاندان نبوی (ص) را به شدت محکوم کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا