جامعه و خانواده

مردم به «همستر کامبت» فقط به عنوان سرگرمی نگاه کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: مردم فقط به عنوان یک سرگرمی به بازی همستر کامبت نگاه کنند.

ابوالفضل نیکوکار در گفت و گو با ترندونی، در خصوص بازی همستر کامبت گفت: این پروژه با بازی و سرگرمی آغاز شده است و پیشنهاد ما این است که مردم فقط به عنوان یک سرگرمی به این بازی نگاه کنند. مردم به این موضوع فکر کنند که آیا با ضربه زدن به یک سامانه می توانند کسب درآمد کنند؟

وی ادامه داد: گزارشی داریم که 34 میلیون نفر در ایران از بازی های رایانه ای استفاده می کنند. چرا آنجا این مباحث مطرح نیست؛ باید گفت اگر همستر کامبت به سمت عرضه ارز جدید دیجیتال برود، افراد نیز باید به فرآیند و قواعد ثبت و انتخاب صرافی و تشکیل کیف پول و نحوه معاملات آگاهی داشته باشند. مشکلات زمانی مطرح می شود که افراد با این مراحل ناآشنا بوده و به لحاظ عدم آگاهی اطلاعات شخصی خود را در اختیار افراد متخلف قرار می دهند و سرمایه آنها برده شده و سپس شکایت می کنند.

نیکوکار تصریح کرد: ساخت و عرضه و قیمت گذاری رمزارزها تحت نظارت هیچ مرجع رسمی داخلی و بین المللی نیست و به راحتی امکان از دست رفتن کامل سرمایه وجود دارد و هیات دولت جمهوری اسلامی ایران طی مصوبه ای رمزارزها را مشمول حمایت و ضمانت دولت و نظام بانکی نمی داند و استفاده از آن را در مبادلات داخل کشور مجاز نمی شمارد.

نیکوکار در پایان گفت: در سال قبل 7 پیام هشداری در خصوص رمزارزها و کلاهبرداری رایانه در حدود 70 میلیون پیامک از طریق یکی از اپراتورهای تلفن همراه برای مردم استان تهران ارسال شده است.

انتهای پیام 

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا