جامعه و خانواده

وزیر بهداشت: پیرو تقاضاهای مکرر ما، مردم از سفر پرهیز کنند

وزیر بهداشت با اشاره به تشدید طرح کشف ویروس کرونا در طرح شهید سلیمانی و با همکاری بسیج مستضعفین ، درباره سفرهای نوروزی گفت: “اگرچه منع سفر برای برخی مناطق غیر قرمز و غیر نارنجی اعلام نشده است ، من مایلم درخواستهای مکرر ما را دنبال کنم. “از سفر بپرهیزید. این برنامه زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که جمعیت نرم و موج داری نداشته باشیم.

به گزارش ترندونیدر جریان این همایش ، دکتر سعید نمکی از سردار سلیمانی برای همکاری در تقویت بیماری با همکاری بسیج و با سازمانهایی مانند هلال احمر ، سازمانهای مردم نهاد ، صدا و سیما و نیروهای مسلح ، نیروی انتظامی ، فرمانداران ، فرمانداران ، بخشها تشکر کرد و کلیه دست اندرکاران وزارت کشور ، همکاری وزیر کشور با سایر وزارتخانه ها و ارگان ها نتایج بسیار خوبی را در اجرای طرح شهیدو سلیمانی بدست آورده است و هدف تعیین شده در این زمینه بسیار بیشتر از حد انتظار محقق شده است.

وی در مورد ویروس جهش یافته به زبان انگلیسی گفت: “با توجه به ویروس جهش یافته و بار سنگینی که همکاران ما به دلیل شیوع بالای ویروس در استان خوزستان ، مرحله جدید پروژه شهید سلیمانی و کمک به عزیزان را تحمل کرده است. افراد در سازمان بسیج می توانند تشخیص را تقویت کنند و تحقیقات را در یک ماه افزایش دهند. البته در حال حاضر فقط در استان خوزستان 20000 آزمایش انجام می شود. ما این روش را در همه استانها دنبال خواهیم کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت جداسازی و قرنطینه كردن بیماران مبتلا به بیماری عروق كرونر قلب در محیط قرنطینه ، ادامه داد: در این راستا نزدیكان ما در باسیجه به ما كمك بیشتری می كنند. به دلیل نافرمانی ویروسی بدون تغییر ، نباید اجازه دهیم ویروس های جهش یافته در جامعه گردش کنند. در این راستا ، همکاران ما در هلال احمر به انجام بازرسی در نقاط عبور از مرز و همچنین سایر امکانات کمک خواهند کرد.

وزیر بهداشت همچنین در مورد سفرهای نوروزی گفت: با توجه به خواسته های مکرر ما ، مردم باید از سفر خودداری کنند. این طرح زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که جمعیت نرم و موج داری نداشته باشیم. اگر ما به دنبال ویروس جهش از خانه ای به خانه دیگر می گشتیم اما مردم جابجا می شدند ، این نقشه همه ما را خراب می کرد. بنابراین افراد باید از سفر خودداری کنند تا ماه آینده بتوانیم این طرح را به خوبی اجرا کنیم و در نهایت شاهد کشوری بدون ویروس باشیم یا موارد را کاهش دهیم.

ادامه دارد

دکمه بازگشت به بالا