سلامت و دانش

خانه سینما به وزیر بهداشت نامه نوشت/ «واکسن بزنید»

در متني خطاب به وزير بهداشت ، هيئت مديره خانه سينما درخواست كرد كه ساكنان سينما را در فهرست اولويت هاي واكسيناسيون عروق كرونر قرار دهند.

به گزارش ترندونی ، به نقل از روابط عمومی خانه سینما ، متن آن نامه به نامکی به شرح زیر است:

“شما می دانید که واکسیناسیون برای گروه های مختلف اجتماعی به عنوان اولویت واکسیناسیون آغاز شده است. دانشجویان ، اساتید دانشگاه ، رانندگان تاکسی ، کارمندان بانک ، روزنامه نگاران و موارد دیگر.
وضعیت کنونی خانه سینما (انجمن صنفی ملی فیلم) کجاست؟
آقای وزیر بهداشت ، همکاران ما در شرایطی کار می کنند که الزامات شغلی آنها را از پیروی از پروتکل های بهداشتی 100٪ جلوگیری می کند. به دلیل نیازهای فنی و هنری ، کارگردانان معمولاً قادر به حفظ مسافت ایمن با عوامل صحنه نیستند. بازیگران باید برای مدت طولانی بدون ماسک و در فاصله 30-40 سانتی متر ساخته شوند یا مکالمات فیلم را بیان کنند. اپراتور چند اینچ با دستیاران خود فاصله دارد. همه سازندگان فیلم اغلب در خانه کار می کنند و مستعد بیماری عروق کرونا ویروس قلب هستند. پزشکان در این مرزها با پذیرش خطر و محافظت نکردن در برابر بیماری با مراجعه به مراکز درمانی و جوامع مختلف در تلاشند تا این فاجعه ملی و سایر حوادث مهم کشور را به تصویر بکشند.
آقای وزیرا ، لزوم تماشای فیلم و ایجاد فرهنگی ، هنری ، آموزشی ، مذهبی و … را نمی توان منتفی دانست. محتوا به صورت تصویری. نیازهای فرهنگی جامعه و پاسخ به آن مسلم نیست ، متأسفانه با همه بی پروایی صنعت تصویر کشور ، به ویژه در زمان تاج ، از بین رفته است. همکاران ما با مرگ می جنگند زیرا کار آنها خطرناک است.
در این زمینه ، اختصاص سهمیه های واکسن و اولویت دادن به کارگران صنعت فیلم سازی کشور ضروری است. این سینما بارها تلاش کرده است ، در مذاکرات رسمی با مقامات وزارت متبوع شما ، سهمیه ای را در اختیار شما قرار دهد که گروه های تولید شده از یک سبد واکسن موجود را برای ساکنان اصناف فیلم کشور در اولویت قرار دهد ، که با این وجود مبادله شد. وعده ها و توافقات. او به جایی نرسید. با این سخنان بد ، ما مجبور شدیم به صراحت از جناب عالی شما بخواهیم تلفن شنوایی پیدا کنند ، تشریفات معمول در این نامه سرگشاده را رد می کنند ، در مدت زمان کوتاهی که از وظایف وزارت شما باقی مانده است ، ساکنان سینما که تولید می کنند باید در اولویت باشند.
در این راستا ، ما آماده صحبت فوری و بحث در مورد دلایل خطرناک بودن کار ما هستیم.

ما و شما مسئول زندگی هر فرد فیلمسازی و افرادی هستیم که در صنعت تصویر کشور در روزهای اخیر کار می کنند.

هیئت مدیره خانه سینما »

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا