جامعه و خانواده

دستور وزیر بهداشت برای آغاز واکسیناسیون ۴۸ سال به بالاهای برخی استانها

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تعداد مراجعه به مراکز واکسیناسیون دیروز کمتر بود ، در نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی گفت:

به گزارش ترندونی ، سعید نمکی در نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی که نسخه ای از آن به ترندونی ارسال شده بود ، اقدامات لازم را برای به حداکثر رساندن ظرفیت مراکز و واکسن ها تشریح کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

“تبریک و تبریک به عید قربان و وقف در رویارویی نفسگیر با پنجمین پیک بیماری و از همه کسانی که در تلاش برای افزایش مراکز واکسیناسیون و افزایش سرعت عمل هستند ، متشکرم. با توجه به اینکه جمعیت بالای 60 سال و جمعیت بالای 50 سال در استانهای جنوبی و جنوب شرقی به دلیل واکسیناسیون به حد قابل قبولی رسیده است ، دیروز کمتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کردیم.

بنابراین ، با توجه به تأمین و پشتیبانی کافی واکسن ها و همچنین توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور ، که آمادگی تزریق روزانه بیش از پانصد هزار نفر را دارند ، ارزش استفاده از این مراکز و واکسن ها در حداکثر ظرفیت را دارد. بنابراین لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

– باید بدون تاخیر اعلام شود که از کلیه افراد بالای 60 سال که هنوز در سایت ثبت نام نکرده اند یا ثبت نام نکرده اند ، دعوت به ثبت نام و گزارش دهی نوبت یا سایر وسایل مناسب در سراسر کشور شوند.

ارسال به این گروه سنی در استانهای بالای 50 سال.

استانهایی با سن بالاتر از 60 سال و افراد بالای 50 سال ، اگر 75٪ از سن هدف واکسینه شده باشد ، می توانند از فردا برای افراد 60-58 ساله در استانهای دارای سن هدف بالای 60 سال در استانهایی که هدف گروه سنی بالای 50 سال است ، ثبت نام باید آغاز شود و واکسیناسیون این گروه باید به طور متناوب آغاز شود.

وی افزود: خوشبختانه واکسن های کافی وجود دارد و همکاران می توانند جمعیت هدف جدیدی را محاسبه کرده و درخواست کنند واکسن مورد نیاز به سرعت ارسال شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا