استان ها

شهدای گمنامی که پس از تدفین در آبیک غریب‌تر شدند!

ترندونی/ قزوین 2017 اسفندماه مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، 2 شهید گمنام پس از تشییع مردم در خوابگاه سازمانی مرکز آموزش ارتش و در پایگاه هوایی شهید امینی آبیک بازگردانده شدند. بنای تاریخی که بیش از 4 سال بعد ساخته نشد.

به گزارش ترندونی، اولین در سال 1396. هیچ کس ایام اسفن را به خاطر نمی آورد، اما آن روزها در شهر آبیک، جمعیت برای انداختن دو شهید گمنام در قبور، سنگ می گذاشتند.

مردمی که همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برای قدردانی از این دو شهید و مسئولی که قاعدتا در همه مراسم و همایش ها در صف اول حضور داشتند حاضر شدند.

سرانجام دو شهید گمنام 18 و 30 ساله که در عملیات والفجر 8 مورد شکنجه قرار گرفتند، در کوی سازمانی قرارگاه آموزشی ارتش و پایگاه هوایی شهید امینی آبیک آرام گرفتند و مسئولان پایگاه هوایی و قرارگاه آموزشی ارتش وعده دادند. که سه شش ماه دیگر یادمان شهدای گمنام بسازید.

بیش از چهار سال از آن روز می گذرد، نه تنها جای یادآوری نیست، بلکه مزار این دو شهید گمنام به ویرانه ای تبدیل شده است که گویی در غربت رها شده اند.

گفتند هزینه ساخت کالا بالاست!

قاسم الله یاری که هم اکنون عضویت در شورای شهر قزوین و در سال ۱۳۹۶ حضور فعال بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، ترندونی گفت: سازمان شهید فلاحی باید تشییع شود. این درخواست بررسی شد و مکان تعیین شده در محوطه مسجد مورد تایید قرار گرفت.

وی گفت: فرماندهان مرکز آموزش ارتش و هوانیروز آبیک تفاهم نامه ای امضا کرده اند که طی سه تا شش ماه باید یادمان دو شهید گمنام بسازند، اما این طرح باید توسط اداره کل اجرا می شد. واحد مهندسی تائید ارزش های دفاع مقدس.

این فرهنگی می گوید: با وجود اینکه طی دو سال این طرح ها به صندوق حفظ آثار رسید، اما فرماندهان مرکز آموزشی و نیروی هوایی خاطرنشان کردند که هزینه ساخت المان بالا بوده و اکنون با گذشت چهار سال از این پروژه هنوز این پروژه انجام نشده است. اجرا شد. “.

وی از مسئولان مرکز آموزش ارتش و هوانیروز آبیک گلایه دارد و تاکید می کند که وقتی مسئولان دانشگاه، لشکری ​​یا شهرستان خواستار تشییع شهدای گمنام در محل خدمت خود می شوند، برای حفظ آبروی شهدا به جای شهدا پیشقدم شوند. که چهار سال است مظلوم واقع شده اند. شهید فلاحی باید آزاد شود.

شهدای گمنامی که پس از تشییع در آبیکه غریب تر شدند!

مسئولین مرکز آموزشی ساخت یادمان شهدا را بر عهده دارند

سرهنگ بخشیان فرمانده پایگاه هوایی شهید جواد امینی آبیک در گفت وگو با ترندونی، گفت: در گذشته هزینه ساخت المان در استان آبیک تقسیم می شد اما عملاً هیچکس برای ساخت آن پیشقدم نشد. یادبودها؛ افسران مرکز آموزش ارتش وظیفه ساخت المان 2 شهید گمنام را بر عهده دارند و با کمک سایر افسران المان تولید می شود.

وی ادامه می دهد: طرح یادمان که یک بنای هفت متری برای ایجاد فضا برای محل تدفین شهدا است، 650 میلیون دلار برآورد شده است. شروع به کار

بخشیان در پایان گفت: عکس هایی که در فضای مجازی منتشر شده به دلیل حذف و حفاری آیتم قبلی برای ساخت بنای جدید بوده است و سعی می کنیم امسال این موضوع را تکمیل کنیم.

به گزارش ترندونی، فرماندار آبیک نیز اعلام کرد که پس از عید نوروز 1401 نسبت به تعیین تکلیف برای ساخت یادمان شهدای گمنام کوی سازمانی شهید فلاحی اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا