فرهنگ و هنر

کتاب وصیت نامه کامل شهدای استان گیلان رونمایی می‌شود

تمام وصیت نامه شهدای استان گیلان آشکار می شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با ادعای وصیت نامه 30 درصد شهدای گیلان از رونمایی از جلد دوم کتاب وصیت نامه های کاملاً شهدا خبر داد و گفت: صد وصیت نامه شهید به ترتیب حروف الفبا و کاملاً با یک تصویر. هر جلد از این کتاب شامل متن ویرایش شده ، در مجموع 23 جلد است.

به گزارش ترندونی ، عبدالله پاکاری در جلسه مشترک شورای ترویج و توسعه فرهنگ قربانیان و ایثارگران و تفاهم نامه انتقال مسکن به شهدای گیلان و اشتغال برگزار شده در استانداری گیلان را با استناد به شهدا بررسی کرد. بزرگداشت روز 13 مارس: ما برنامه های فرهنگی ویژه ای ارائه می دهیم که با هدف بزرگداشت فداکاری های اجتماعی در روزهای آخر سال انجام می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با قدردانی از حمایت های استاندار گیلان از ایجاد ویدیویی از شهید علی انصاری تنها شهید کشور افزود: این فیلم در حال حاضر از منظر ملی فیلمبرداری می شود خوب.”
وی با بیان اینکه 30 درصد شهدای گیلانی وصیت نامه دارند و از رونمایی از جلد دوم کتاب “تمام وصیت نامه های شهدا” خبر داد و افزود: از این کتاب یک جلد کتاب وجود دارد و در مجموع 23 جلد خواهد بود. .
پاکاری در ادامه اجرای دو تفاهم نامه ملی در زمینه اسکان و اشتغال ایثارگران را که با حضور مهندس اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شد ، بیان کرد: در حال حاضر 104 قطعه زمین شناسایی شده است. و آنها را به 361 نفر دادیم.
وی از شناسایی بیش از 800 مورد دیگر از اراضی خبر داد و تصریح کرد: با همکاری نیروهای گیلان قدس ، زمین نزدیک آنلاین رشت در منطقه زیرساخت های مسکن برای انتقال به شهدا مناسب سازی می شود.
مدیرکل بنیاد گیلان با ادعای واگذاری زمین به دستور استاندار و با همکاری توسعه راه های استانها و شهرها به 24 جانباز بیش از 70 درصد الزامات استانی در قالب یک تفاهم نامه ، برای 210 نفر نیز فرصت های شغلی ایجاد کرده ایم.
پاکاری از ایجاد حدود 800 شغل برای جامعه هدف صندوق در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پایان سال 350 شغل از سایت یادداشت اشتغال جانبازان ایجاد خواهیم کرد.
لازم به ذکر است در پایان این جلسه وصیت نامه دوم شهدای کل استان گیلان شامل اسناد و آثار شهدا و ایثارگران استان گیلان ارائه شد.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا