فرهنگ و هنر

شاخص همکاری در جهان اسلام معیت با رسول الله(ص) است

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با اشاره به اینکه امروز متأسفانه برخی در جهان اسلام درباره گفتگو با رژیم صهیونیستی صحبت می کنند ، اظهار داشت: این گفتگو و صلح است که در جهان اسلام شکل نمی گیرد بلکه با دشمنان و غیر مؤمنان در جهان اسلام شکل می گیرد. ما با چنین تعامل مخالفیم و آن را معیار وحدت نمی بینیم.

به گزارش ترندونی ، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی همگرایی مذاهب اسلامی روز یکشنبه در جلسه شورای نمایندگان اظهار داشت: یک لایه جدید نوسازی برای انجام کاری منفی لازم است. از تکه تکه شدن و تجاوز به یکدیگر جلوگیری کنید.

وی افزود: “در اینجا ما محورهای” پرهیز از اختلافات ، هراس و توهین “،” جلوگیری از درگیری “و” جلوگیری از جنگ “را به عنوان سه محور اصلی لایه اول در نظر گرفتیم.

دبیرکل مجمع جهانی اتحادیه های دینی اسلامی گفت: “در مورد لایه اول ، یعنی جلوگیری از جنگ ، می بینید که امروز ، متأسفانه ، جنگ بین برخی از کشورهای اسلامی در حال وقوع است. ما باید درباره جنگ تئوری کنیم. و این سیستم اساسی را تعریف می کند.

شهریاری با تأکید بر اینکه اصل اساسی این است که صلح بین پستانداران اسلامی الزامی است ، گفت: وقتی جنگ شروع شود ، همه باید صلح برقرار کنند. به امت پیامبر اعم از مأمورین سیاسی و نظامی و امت اسلامی توصیه می شود که در صورت وقوع جنگ ، شما مسئولیت برقراری صلح را بر عهده دارید ، و در اینجا اصل هدایت است.

وی با تأکید بر اینکه اصل ثانویه اجرای عدالت است ، افزود: وقتی می خواستیم صلح برقرار کنیم ، اگر برخی مظلوم و تجاوز به سایر املاک و ناموس کردند ، در اینجا علاوه بر مسئولیت صلح ، اجرای عدالت نیز ضروری است ، چیزی است که از مسیر عدالت منحرف شده است. ” بگذارید به راه عدالت برگردیم. مأموریت اصلی ما در اینجا صلح نیست ، بلکه تسلیم دیگران به عدالت جبرانی است و اگر ببینیم که کسی ظلم می کند ، باید وارد شویم و حق مظلوم را از آن خود کنیم.

دبیرکل اتحادیه جهانی مذاهب اسلامی افزود: جنگ و ترورها برای ایجاد ترس یا ریاست جمهوری در اینجا نیست بلکه به نظم الهی در روی زمین است. بنابراین پایان این نوع جنگ و عدالت جبرانی تسلیم شدن به نظم الهی است. “

شهریاری در ادامه تأکید کرد که از نظر من ظلم یک چیز مثبت است: ظلم عبارت است از گرفتن حق یا مال شخص دیگر بدون رضایت صاحب آن. در اینجا پذیرش چیز مثبتی است ، بنابراین ظلم یک چیز مثبت است و عدالت راه دیگر است. وقتی حق با شماست ، بدین معنی است که بدون رضایت صاحب آن حق دیگری ندارید. به عبارت دیگر ، عدالت یعنی اینکه شما مخالفت نکنید و در مسیر حقیقت بمانید.

وی افزود: کلمه عدالت در متون و اشعار قبل از اسلام به عنوان ضد اسلامی تعبیر شده است که با ظهور اسلام دو مورد اضافی یافت. تصور می شد افزونه دیگری که در روایات ذکر شده است این است که شخص مجبور است برای انجام مناسک مذهبی ارتباط برقرار کند ، بنابراین منصفانه است که شخص بی دین و مشرک نباشد و در مراسم مذهبی شرکت کند.

دبیرکل مجمع جهانی همگرایی اسلامی گفت: “مردم یمن مشغول زندگی خود بوده اند ، اما کشور اینقدر ظلم و ستم و قتل بچه ها انجام می دهد و مشکلات بسیاری را برای مردم این کشور ایجاد می کند ، به همین دلیل ما وظیفه انجام این کار را داریم.” بگذارید این کار را بیدار کنیم و به مردم یمن کمک کنیم. این منع قرآن است.

وی با تأکید بر اینکه اصل اساسی صلح است ، اما در اصل دوم اگر کسی مظلوم واقع شود باید در مقابل آن ظلم ایستادگی کنیم ، گفت: “با این توضیحات ، وظیفه ماست که وقتی می گوییم حاکمان برخی کشورهای عربی ، از مردم مظلوم یمن و بحرین محافظت کنیم.” . طبق قوانین قرآن ، نباید به مردم یمن ظلم کند.

شهریاری گفت: “لایه دوم نوسازی ، همکاری و کنار هم بودن است. این همکاری و کنار هم بودن ملاک بودن با رسول خدا است ، یعنی وقتی که در کنار یک امام هستیم ، با هم بودن و همکاری با یکدیگر ارزشمند هستیم.

دبیرکل مجمع جهانی همگرایی مذاهب اسلامی با بیان اینکه همکاری در جهان اسلام باید براساس روابط با رسول خدا (ص) باشد ، اظهار داشت: “متأسفانه برخی از افراد در جهان اسلام مخفیانه صهیونیست ها را ملاقات می کنند و از آنها پاداش می گیرند.” معیارهای همکاری چیست؟ و این چه ارتباطی با رسول خدا (ص) دارد.

وی تأکید کرد: “این اقدام نه تنها با روح اسلام ناسازگار نیست ، بلکه با ظهور اسلام نیز سازگار است. ای کاش حداقل این افراد ظاهر گذشته را مانند گذشته حفظ کنند.”

شهریاری افزود: شما گفتید که کالاهای صهیونیستی باید تحریم شود و رقابت با ورزشکاران صهیونیستی ممنوع است ، زیرا فکر می کنید این رژیم جعلی و دشمن مسلمانان بوده است ، اما امروز شما نه تنها دنبال هیچکدام از آنها نیستید بلکه بلکه شما در مورد صلح با رژیم صهیونیستی صحبت می کنید. ” چه صلحی است که نه در جهان اسلام شکل می گیرد بلکه با دشمنان و خیانت های جهان اسلام شکل می گیرد. ما با اینها مخالفیم و آنها را معیار وحدت نمی بینیم ، اما آن را نقض وحدت می دانیم و هرگز نمی توانیم با کسی که از پیروی از مسیر پیامبر اکرم (ص) امتناع می کند ، متحد نشویم.

دبیرکل مجمع جهانی همگرایی مذاهب اسلامی افزود: همه ما باید به سمت آرمان اصلی و آرمان عینی وحدت همانطور که در اسلام تعریف شده است حرکت کنیم و این نمونه ای از حضرت خاتمی است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که روزی فرا رسد که همه کشورهای اسلامی به حقوق مردم احترام بگذارند و به آنها حق رأی دهند تا در مورد سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا