استان ها

دستگاه پیشرفته سانتریفیوژ در تنها دانشکده دامپزشکی شمال کشور رونمایی شد

ترندونی/مازندران دستگاه پیشرفته سانتریفیوژ یخچال‌دار در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوریهای نوین شهرستان آمل به عنوان تنها دانشکده دامپزشکی در شمال کشورکه توسط خیران و شرکت تعاونی مرغداران شهرستان آمل خریداری شده بود، رونمایی و پرده‌برداری شد.

دستگاه سانتریفیوژ خریداری شده توسط شرکت تعاونی مرغداران شهرستان آمل، در آزمایشگاه ویروس شناسی دانشکده دامپزشکی آمل با حضور رئیس و معاونان دانشگاه فناوری های نوین شهرستان آمل و رئیس واعضای هیات مدیره شرکت تعاونی مرغداران شهرستان آمل پرده برداری و رونمایی شد.

از دستگاه پیشرفته سانتریفیوژ یخچال‌دار که یکی از متداول‌ترین دستگاه‌ها در آزمایشگاه ویروس شناسی دانشکده دامپزشکی است، اجزای مواد مختلف مانند خون حیوانات را از هم جدا می‌کند و در تشخیص سریعتر، پیشگیری ومدیریت به‌هنگام در کنترل بیماری در واحدهای مرغداری استفاده خواهد شد.

عطالله حسن زاده، نائب رئیس شرکت تعاونی مرغداران شهرستان آمل و مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران، ارزش ریالی دستگاه سانتریفیوژ پیشرفته توسط این شرکت برای بخش آزمایشگاهی دانشکده دامپزشکی آمل را بیش از ۲ میلیارد و۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

وی، با بیان این‌که شهرستان آمل با تولید بیش از ۱۷ طیور رتبه نخست مازندران را دارد و مازندران نیز سهم حدود ۱۲ درصدی درصنعت طیور کشور دارد، گفت: وجود این ظرفیت بسیار بالا درصنعت طیور و شرایط خاص بیماری پذیری و کنترل آن در مزارع پرورش مرغ باعث شده تا ارتباط نزدیک‌تر صنعت با دانشگاه و بهره‌گیری از ظرفیت و تولیدات علمی و نیز حمایت از دانشکده دامپزشکی در برخورداری از تجهیزات به‌روز تشخیصی در واقع به نوعی کمک به تولیدکنندگان صنعت طیور شهرستان و استان است.

دستگاه پیشرفته سانتریفیوژ در تنها دانشکده دامپزشکی شمال کشور رونمایی شد

نائب رئیس شرکت تعاونی مرغداران آمل هم چنین از کمک بیش از ۵ میلیارد ریالی به دانشکده دامپزشکی برای تجهیز زیرساخت‌های آزمایشگاهی در دانشکده دامپزشکی آمل تا چند هفته آینده خبر داد و اضافه کرد: قطعا تجهیز بخش‌های دیگر آزمایشگاهی و نیز راه اندازی آزمایشگاه‌های مورد نیاز در این دانشکده، با حمایت اعضای تعاونی مرغداران شهرستان آمل با تفاهم نامه همکاری‌های دوجانبه ادامه خواهد داشت.

حسن زاده ادامه داد: متاسفانه برقرار نشدن ارتباط میان صنعت و دانشگاه و خلائی که در این بخش وجود داشت، به خصوص سویه‌های جدید بیماری‌های طیور ازجمله آنفولانزای مرغی و تاخیر در دریافت جواب تشخیصی بیماری توسط مرغداران، باعث خسارت‌های مالی زیادی برای این صنعت در سال‌های گذشته شده بود.

وی یادآورشد، هم شرکت تعاونی مرغداران آمل و اتحادیه مرغداران مازندران این آمادگی را دارد ‎ تا در زمینه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی از جمله امنیت زیستی، ردیابی عوامل بیماری‌زا در واحدهای مرغداری، ارائه راهکارهای پیشگیرانه و درمانی، حمایت از دانشجویان در تهیه پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و گذراندن واحدهای کارآموزی و کارورزی در واحدهای تولیدی همکاری دوجانبه داشته باشد.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل هم در این رونمایی گفت: اساس ساخت و تجهیز بخش‌های مختلف این دانشگاه تاکنون خیرساز بوده که دراین مدت بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال توسط خیرین تامین وتجهیز شده است.

دکتر اکبر حاجی زاده مقدم افزود: در دو سال گذشته برای سکوبندی دو آزمایشگاه تحقیقاتی و فارماکولوژِی (تشخیص داروها یا مواد شیمیایی بر حیوانات) و ایجاد مرکزتحقیقاتی و آموزشی پرورش طیور در دانشکده دامپزشکی آمل بیش از ۱۶ میلیارد ریال توسط خیرین آملی هزینه شده است.

 وی اضافه کرد: قطعا همراهی همه خیرین وقشرهای مختلف جامعه برای ارتباط با دانشگاه باعث ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی و پژوهشی تولیدات دانشگاهی و در نهایت جامعه زندگی افراد خواهد شد.

دستگاه پیشرفته سانتریفیوژ در تنها دانشکده دامپزشکی شمال کشور رونمایی شد

درحال حاضر بیش از ۶۲۸ دانشجو در رشته‌های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین شهرستان آمل که تنها دانشکده دولتی در سطح استان‌های شمالی کشور است، تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا