استان ها

دستگاه حفاری میکروتونلینگ توسط یک شرکت دانش بنیان در قزوین ساخته شد

به گزارش خبرگزاری ترندونی از قزوین ؛ شرکت دانش بنیان تونل ساز ماشین یکی از بخشهای فناوری واقع در پارک علم و فناوری قزوین برای حل مشکل جمع آوری آبهای سطحی و فاضلاب شهری در استان خوزستان است که چالشی بزرگ برای صنعت آب و فاضلاب کشور بوده است. در سال های اخیر. با موفقیت بومی سازی و تولید دستگاه های حفاری میکرو تنظیم مورد نیاز برای این پروژه با کیفیت بالا و قیمت مناسب در مقایسه با نمونه های خارجی.

در این مراسم که جمعی از مسئولان استانی و مصطفی مافی ، مدیر پارک علم و فناوری قزوین و تعدادی از مسئولان شرکت های دانش بنیان حضور داشتند ، تسهیلات میکرو تونل در قزوین ارائه شد.

image_2021_9_27-16_31_27_110_ld5

مصطفی مافی مدیر پارک علم و فناوری قزوین در مراسم افتتاحیه به خبرگزاری ترندونی گفت: «جمع آوری آبهای سطحی و فاضلاب شهری در استان خوزستان یک چالش بزرگ برای صنعت آب و فاضلاب کشور است. ، ماشین شرکت تونل ساز ، به عنوان یک شرکت دانش بنیان با تجربه فراوان در زمینه طراحی ، ساخت و تولید ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته ، ابزاری برای رفع این چالش ابداع کرده است.

مافی گفت: “پس از چندین ماه تلاش ، کارشناسان این شرکت توانسته اند دستگاه های میکروتونینگ مورد نیاز برای پروژه ، کیفیت بالا و قیمت مناسب را در مقایسه با نمونه های خارجی ارائه شده به مسئولان ، پیدا و تولید کنند. امیدواریم این دستگاه قدرتمند باشد. گامی مهم در جهت حل چالش فوق

وی گفت: خوشبختانه شرکت های دانش بنیان برجسته ای در پارک علم و فناوری وجود دارند که می توانند با خلاقیت خود به صنعت و تولید کمک کنند ، مشکلات را حل کرده و به ایجاد رفاه کمک کنند ، همچنین ما در تلاش هستیم تا از این شرکت ها در ایفای نقش مهم حمایت کنیم. در تسهیل امور

قرار گرفتن در معرض 1

علی محمد صاحب ، مدیرعامل شرکت ماشین سازی تونل سازی دانش بنیان نیز در خصوص ویژگی های طراحی و ساخت این دکل حفاری گفت: این دکل توسط تیمی متشکل از 20 نفر طراحی و در یک تیم 70 نفره در مدت 75 روز اجرا شد.

وی تصریح کرد: در گذشته این دستگاه 20 میلیارد تومان از خارج خریداری می شد و زمینه پس انداز داخلی نیز برای تولید داخلی آن فراهم می شد.

صاحب افزود: در طول پروژه ، 4 نفر به طور مستقیم و 2 نفر به طور غیر مستقیم شرکت کردند و نرخ پس انداز ارزی پروژه در مقایسه با نمونه های مشابه خارجی 5 درصد است.

image_2021_9_27-16_31_25_474_aWt

وی در مورد مشارکت شرکت تونل خودرو در پروژه فاضلاب اهواز گفت: قسمت اول طراحی ، ساخت و تامین تجهیزات و تاسیسات میکروتونل و قسمت دوم عملکرد یک میکرو تونل با طول حفاری را پوشش می دهد. 2 متر.

مدیرعامل شرکت تونل ساز ماشین یادآور شد: بخشی از این پروژه که حدود 2 کیلومتر طول دارد با روش میکروتونل ساخته می شود. ساز دستگاه ، بخشی از پروژه فاضلاب اهواز ، طراحی قسمت اول را بر عهده دارد. ، ساخت و تأمین تجهیزات و امکانات ریزپیچ و در قسمت دوم عملیات میکرتونینگ با طول حفاری 2 متر.

صاحب ادامه داد: شرکت دستگاه تونل سازی 2 تونل و تجهیزات و دستگاههای تونل زنی با قطر 2 میلی متر در پنج قسمت طراحی و ساخت دستگاه (شامل برش ، درایو اصلی ، سپرها ، سیستم کشویی و تجهیزات آن) ، طراحی و ساخت کابین (شامل سیستم کنترل و نظارت ، سیستم منبع تغذیه و واحد منبع تغذیه با قابلیت کنترل و هدایت دستگاه تا اندازه 1 و همچنین طراحی و ساخت قاب 4 تنی ، واشر طراحی کارخانه و ساخت با ظرفیت 2 متر مکعب ، تجهیزات و تجهیزات کشویی تامین و تحویل دستگاه باید به طول 2 متر حفاری شود (تامین پمپ ها ، لوله های لغزش و کابل های فرمان و برق ، گیره ها کار می کنند).

image_2021_9_26-18_22_29_225_Ctr

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تونل ساز ماشین در خصوص مشخصات فنی دستگاه حفاری اظهار داشت: بر اساس تجهیزات Kit Size UP ، دستگاه می تواند در دو اندازه 2 میلی متر و 2 میلی متر حفاری کند که به درخواست دستگاه تحویل داده می شود. کارفرما ، اندازه 3 آماده کار است.

وی افزود: بسته به شرایط زمین شناسی پروژه اهواز ، دو سر سوند Soft و Mix برای اندازه 3 با قطر حفاری 2 میلی متر و چرخش کاتتر 2 تا 2 دور در دقیقه طراحی و ساخته شده است. گشتاور کاتتر 2 کیلو نیوتن “متر.

می توان انتظار داشت که طراحی و ساخت این تأسیسات و استفاده از آن در برخی پروژه های عمرانی و همچنین حفاری و تونل زنی با جمع آوری آبهای سطحی در شهرهایی مانند اهواز مشکل سیستم فاضلاب شهری را به سرعت حل کند.

دکمه بازگشت به بالا