برون مرزی

لیگ قهرمانان آسیا| اولین سکانس زورآزمایی سپاهان و الهلال/ نقشه‌های مورایس برای سرنگونی زعیم

لیگ قهرمانان آسیا| اولین سکانس زورآزمایی سپاهان و الهلال  نقشه‌های مورایس برای سرنگونی زعیم

سپاهان برای آنکه راهی مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا شود محکوم به برتری بر الهلال در ورزشگاه نقش جهان است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های سپاهان ایران و الهلال عربستان در چارچوب دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم خواهند رفت.

علی‌رغم شکست ۲ بر ۱ مقابل الاتحاد در آخرین بازی مرحله گروهی، سپاهان با اختلاف اندکی یکی از تیم‌های دوم برتر شد  و به مرحله حذفی رسید، در حالی که الهلالی‌ها در مرحله گروهی بدون شکست بودند و صدرنشین شدند.  

سپاهان

با کمترین اختلاف، سپاهان برای اولین بار از فصل ۹۱-۱۳۹۰ به مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات راه پیدا کرد و به عنوان یکی از بهترین نفرات دوم مرحله گروهی را به پایان رساند. به دلیل تعویق‌های متعدد، سپاهان پس از شکست یک بر صفر در خانه شمس آذر بازی مهمی انجام نداده،  مردان ژوزه مورایس از زمان پیروزی ۵ بر ۰ برابر هوادار در جریان رقابت‌های داخلی خود، در مسابقه‌ای پیروز نشده‌اند.

سپاهان پس از آنکه در دو بازی اول مرحله گروهی خود در لیگ قهرمانان برنده نشد، در دیدار‌های پایانی  مرحله با قدرت به میدان رفت و در سه بازی از چهار بازی پایانی  به پیروزی رسید، که بهترین پیروزی با نتیجه ۹ بر صفر مقابل آلمالیق ازبکستان رقم خورد.  آنها در مرحله گروهی رکورد صددرصدی داشتند و هر بار گل ول را زدند برنده شدند، در حالی که پس از دریافت گل اول، تنها یک امتیاز کسب کردند.آخرین باری که آنها تیمی از عربستان را در این رقابت‌ها شکست دادند، در مرحله گروهی سال ۲۰۱۴ بود و الهلال مدعی را ۳ بر ۲ مغلوب کردند.

الهلال

یک گل برای تساوی دراماتیک دراولین بازی مرحله گروهی، زنگ بیداری خوبی برای الهلال بود، که در ادامه دور ابتدایی پیروز شد و پنج بازی بعدی خود را با برتری تمام کرد. تساوی یک بر یک در روز اول تنها باری بود که سعودی‌ها در دور گروهی از این رقابت‌ها عقب بودند و آنها را قادر ساخت تا برای سومین بار در چهار دوره گذشته لیگ قهرمانان به مرحله حذفی صعود کنند.شاگردان خورخه ژسوس در کنار النصر و کاوازاکی فرونتاله تنها تیم‌هایی بودند که مرحله گروهی این تورنمنت را بدون شکست به پایان رساندند، در حالی که با بهترین تفاضل گل در مرحله افتتاحیه (۱۶+) پایان یافتند.

این شکل گیری یک فصل بزرگ برای الهلالی است که لقب زعیم را برای خود انتخاب کرده تا با ۷ امتیاز اختلاف نسبت به النصر در صدر جدول لیگ حرفه‌ای عربستان، جایی که شکست ناپذیر است، فاصله دارند، در حالی که پیش از این به دیدار  نیمه‌نهایی جام پادشاهی نیز صعود کردند. 

الهلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حتی یک گل هم در خارج از خانه دریافت نکرد و در تمام دیدارهای داخلی خود به جز یک بازی در این فصل (تساوی یک بر یک مقابل ضمک) پیروز شده است. در دو دیدار قبلی خارج از خانه مقابل سپاهان در لیگ قهرمانان، الهلال هنوز پیروز نشده، هر چند فردا اولین دیدار هر دو تیم در یک بازی حذفی در این تورنمنت خواهد بود.

آمار و ارقام

در روز ششم مرحله گروهی برابر الاتحاد، محمدجواد حسین نژاد و هادی محمدی با دریافت کارت قرمز مستقیم مقابل نیروی هوایی، محرومان سپاهان بودند. البته این دو در بازی فردا هم محروم هستند چون با جریمه انضباطی AFC مواجه شده اند. 

نیمار همچنان در تلاش برای بازگشت به آمادگی کامل است و مهاجم برزیلی الهلال دچار پارگی رباط صلیبی شده، از روز پنجم تا ششم این تورنمنت، دو تغییر در ترکیب ابتدایی الهلال ایجاد شد که سلمان الفرج و مایکل جایگزین سرگئی میلینکوویچ-ساویچ و محمد القحطانی شدند.

گل‌های مایکل و سالم الدوسری آنها را در بازی با نساجی مازندران در روز ششم  پیروز کرد، در حالی که الکساندر میتروویچ در دور گروهی ۵ بار گلزنی کرد و در مسابقه کفش طلایی با یک گل کمتر از کرایزان و تالیسکا قرار دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم:

سپاهان: نیازمند; رضاییان، دابو، دانشگر، زکی پور; شکاری، قربانی; احمدزاده، کریمی، رضایی و مغانلو

الهلال: بونو؛ عبدالحمید، کولیبالی، البلیهی، البریک، کنو، الملکی، میکائیل، الحمدان، سالم الدوسری و میتروویچ

گروه تحریریه علوم بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای پیچیده جهانی. با استفاده از تحلیل‌های کیفی و دقیق، شما را در جریان تغییرات جهانی قرار می‌دهم. با روشی آمیخته از روش‌های روزمره و نظری، به شما مطالب جذابی درباره اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا