عمومیکسب و کار ایرانی برتر

چگونه بفهمیم باتری گوشی سامسونگ چند درصد است

تست سلامت باتری سامسونگ چگونه است؟

در این مقاله از سایت رایااستور، می خواهیم درمورد علائم خرابی باتری گوشی سامسونگ و روش هایی برای افزایش طول عمر باتری سامسونگ، کد تست باتری سامسونگ، نرم افزار تست باتری سامسونگ، تست سالم بودن باتری سامسونگ و …. برای کاربران گوشی های سامسونگ توضیح دهیم.

یکی از مهم ترین مواردی که در خرید گوشی، برای کاربران دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد، سلامت باتری و طول عمر باتری است .

یک گوشی زمانی می تواند برای شما بهترین عملکرد را داشته باشد که از سلامت کافی برخوردار باشد و بتواند به خوبی نیاز شما را برطرف کند.

این روزها گوشی های سامسونگ مدل: m30s, a50, a71, m31, s8, a5 2017 و …. دارای سلامت باطری تضمین شده و فوق العاده ای هستند که می توانند تا حدود زیادی رضایت کاربر را به همراه داشته باشند.

اگر فکر می کنید گوشی شما عملکرد قبل خود را ندارد در این مقاله با رایااستور همراه باشید تا بتوانیم درمورد علائم خرابی باطری برای شما توضیح دهیم و روش ها و کدهایی را برای تست باتری سامسونگ، در اختیارتان قرار دهیم. قیمت گوشی سامسونگ کاملا بستگی به مدل و مشخصات گوشی دارد. در لیست قیمت گوشی سامسونگ مدل‌های بسیاری پیدا می‌شود.

چگونه سلامت باتری گوشی سامسونگ را بفهمیم؟

در گوشی‌های سامسونگ مانند ایفون‌ها امکان مشاهده سلامت باتری به شکل دقیق و عددی وجود ندارد و مثلا نمی‌توانید مشاهده کنید که سلامت باتری شما به روی عدد 95 درصد قرار دارد، اما به طور کلی می‌توانید وضعیت باتری را مشاهده کنید تا مشخص شود باتری گوشی شما در سلامت قرار دارد و یا نیاز دارید که شما آن را تعویض کنید.

برای این کار وارد Settings شوید و به روی گزینه Battery and Device care کلیک کنید. تا انتها به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه‌ Diagnostics به شما نمایش داده شود. به روی این گزینه کلیک کنید تا یک صفحه جدید برای شما باز شود. در این صفحه به روی گزینه Phone Diagnostics کلیک کنید.

تست سلامت باتری گوشی اندروید با برنامه AccuBattery

اول در گوگل پلی یا بازار، برنامه AccuBattery رو پیدا کنین و بعد از دانلود، اون رو نصب کنین. بعدش گزینه Open رو بزنین تا برنامه تست سلامت باتری موبایل اجرا بشه. اجازه بدین پیکربندی برنامه به طور کامل انجام بشه. حالا برنامه، باتری گوشی شما رو کالیبره می‌کنه و نام و مدل سازنده رو نشون می‌ده. بعد از اون به بخش داشبورد برنامه وارد می‌شین. دقت داشته باشین که بلافاصله بعد از نصب و اجرای برنامه AccuBattery از وضعیت سلامت باتری مطلع نخواهید شد. باید چند روز صبر کنین و اجازه بدین باتری گوشی چند مرتبه شارژ بشه.

برای اینکه برنامه نتایج دقیق رو بهتون نشون بده، باید حداقل 10 تا 20 بار چرخه شارژ باتری رو تکمیل کنین (یک چرخه شارژ کامل برابر با شارژ صفر تا 100 درصد باتریه). البته هر چی تعداد چرخه‌های شارژ بیشتر باشه، AccuBattery اطلاعات دقیق‌تری نشون می‌ده. علاوه‌بر تست سلامت باتری؛ میزان شارژ، دشارژ یا تخلیه و دمای دستگاه رو هم اندازه‌گیری می‌کنه که در این موضوع روی اونها تمرکز نمی‌کنم.

برای تست سالم بودن باتری گوشی موبایل، چند روز بعد از نصب برنامه AccuBattery، اون رو اجرا کرده و تب Health رو انتخاب کنین. در این بخش اطلاعاتی در مورد سلامت باتری اندروید، ظرفیت فعلی و ظرفیت اصلی رو خواهید دید. همچنین نمودارهایی وجود داره که نشون‌دهنده فرسودگی باتری هستن.

دکمه بازگشت به بالا