اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی برتر

مشکل پیکسل سوخته یا Dead pixel در گوشی‌های سامسونگ

علت سوختن پیکسل ال سی دی گوشی چیست ؟

به نقل از smartprix.com قبل از اینکه عملیات تعمیر پیکسل سوخته گوشی را شروع کنید ، باید بدانید و مشخص کنید که پیکسل سوخته موبایل شما چگونه است ؟ یعنی شما یک پیکسل مرده روی صفحه نمایش می بینید یا یک پیکسل گیر کرده ! خب اجازه بدهید تا اطلاعات بیشتر در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم :

قیمت گوشی سامسونگ: پیکسل اصلی ترین جز تشکیل دهنده انواع نمایشگر ها از جمله تلفن همراه ، تبلت ، تلویزیون ، مانیتور و … است و دارای سه ساب پیکسل به رنگ های آبی ، قرمز و سبز است که با ترکیب آنها سایر رنگ ها هم ساخته و نمایش داده می شود. پیکسل هم مثل هر جز الکترونیکی دیگر که ما در زندگی روزمره خود با آنها در ارتباط هستیم ممکن است دچار مشکلاتی بشود ، مشکلاتی از قبیل استفاده طولانی مدت  ، داغ شدن باتری و تراشه ها ، استفاده زیر نور مستقیم خورشید و … از علت های سوختن پیکسل ال سی دی است.

حال ممکن این سوال پیش بیاید که چرا باید بدانیم پیکسل سوخته موبایل از چه نوعی است ؟

از آنجایی که هر پیکسل توسط یک ترانزیستور کنترل می شود اگر به هر دلیلی ترانزیستور دچار مشکل شود باعث بروز این مشکل می شود و یک پیکسل سوخته یا مرده را ایجاد می کند که به رنگ سیاه در آمده و می تواند بسیار ریز باشد ، در این حالت ، راهی جز تعویض ال سی دی نخواهید داشت و باید تعمیر پیکسل سوخته گوشی را فراموش کنید.

اما گاهی اوقات پیکسل سوخته موبایل از نوع پیکسل گیر کرده است یعنی یک یا دوتا از ساب پیکسل ها مدام روشن است و نقاطی رنگی را ایجاد می کند. مثل قرمز ، سبز یا … برای حل این مشکل معمولا راه حل های نرم افزاری پاسخگو است و می توانید از این طریق به تعمیر پیکسل سوخته گوشی بپردازید. در ادامه توضیحات بیشتر را ارائه خواهیم کرد.

یک مدل دیگر هم وجود دارد و آن پیکسل داغ است که در این مدل هر سه ساب پبکسل همیشه روشن است و یک نقطه سفید رنگ روی صفحه نمایش ایجاد می کند و در زمانی که صفحه به رنگ مشکی دربیاید یا از بک گراند های تیره استفاده کنید قابل رویت است.

آیا پیکسل سوخته زیاد میشود ؟

در پاسخ به سوال کاربرانی که می پرسند آیا پیکسل سوخته زیاد میشود ؟ باید بگوییم بله ! وارد کردن هرگونه ضربه به صفحه نمایش ، بی توجهی به داغ شدن باتری ، قرار دادن تلفن همراه در مقابل نور مستقیم آفتاب ، استفاده از تم های روشن ، استفاده از تم های روشن برای کیبورد ، زیاد کردن نو رصفحه نمایش و … باعث سوختن پیکسل های مجاور و در نتیجه افزایش پیکسل های سوخته گوشی می شود.

روش های تعمیر پیکسل سوخته گوشی

راه اول

برخی از پیکسل های گیر کرده خود به خود بعد از گذشت مدت زمانی رفع می شود و دیگر در صفحه نمایش قابل رویت نخواهد بود ، پس توصیه می کنم اگر به تازگی متوجه پیکسل سوخته موبایل خود شده اید کمی تامل کنید و منتظر بمانید تا شانس خود را در خصوص رفع این مشکل به صورت خود بخود امتحان کرده باشید.

راه دوم

ابتدا باید بگویم که فشار بیش از حد و یا عدم دقت کافی در استفاده از این روش ، منجر به افزایش پیکسل های سوخته و خراب می شود ، پس مسئولیت کار به عهده ماست و باید حداکثر دقت را برای انجام این کار به کار گیرید. موضع مورد نظر را از غبار و گرد و خاک پاک کرده و یک دستمال نانو فیبری تمیز و یک سوزن تهیه کنید. ته سوزن را به صورت کاملا عمود روی پارچه نانو فیبری قرار داده و دقیقا روی پیکسل داغ یا گیر کرده قرار دهید و کمی فشار وارد کنید.

راه سوم

برای حل مشکل سوختن پیکسل گوشی بهتر است از روش های نرم افزاری استفاده کنید که دردسرهای روش فیزیکی را هم ندارد ، در ادامه به معرفی تعدادی از نرم افزارهای ترمیم پیکسل سوخته می پردازیم.

معرفی نرم افزار ترمیم پیکسل سوخته

همانطور که در قسمت قبل گفتیم ، در این بخش می خواهیم به معرفی نرم افزار ترمیم پیکسل سوخته بپردازیم تا بتوانید راحت تر به تعمیر پیکسل سوخته گوشی مشغول شوید.

نرم افزار تعمیر پیکسل سوخته موبایل ، Stuck Pixel Tool

برنامه را از لینک داده شده دانلود و نصب کنید. سپس برنامه را باز کرده و گزینه Analyze را انتخاب کنید تا نمایشگر گوشی شروع به پخش رنگ های مختلف در صفحه کرد و به شما در تشخیص پیکسل های معیوب کمک کند ، سپس دکمه Fix It را بزنید ، تا به تعمیر پیکسل سوخته گوشی مشغول شود.

نرم افزار تعمیر پیکسل سوخته گوشی ، LCD

ال سی دی یک ابزار آنلاین است که به شما امکان می دهد پیکسل های گیر کرده را پیدا کرده و در نهایت تعمیر کنید. دقت داشته باشید این برنامه نیاز به Flash Player دارد که باید قبل از استفاده از آن نصب شود. برای تست صفحه نمایش ، روی تک تک رنگ های سبز و قرمز و آبی کلیک کنید و صفحه را مشاهده و تست کنید.

سپس روی مشکی و سفید کلیک کنید و تست را تکرار کنید. برای اطلاعات بک گراند هم میتوانید روی دکمه ?&i کلیک کنید. اگر پیکسل گیر کرده ای تشخیص داده شد روی Fix My Screen تپ کنید.

نرم افزار تعمیر پیکسل سوخته موبایل ، Jscreenfix

در واقع این یک وب سایت است که به شما کمک میکند تا به تعمیر پیکسل سوخته گوشی بپردازید. برای استفاده از این سایت روی لینک داده شده تپ کنید و وارد شوید. روی گزینه Launch jscreenfix تپ کنید و سپس مربعی که مشاهده می کنید را روی محل پیکسل خراب درگ کنید و حد اقل 10 دقیقه آن را رها کنید.

نرم افزار تعمیر پیکسل سوخته گوشی ، Dead Pixels Test and Fix

این نرم افزار با نام مستعارDPTF شناخته شده است و یک روش آسان و سریع برای قرار دادن و تعمیر پیکسل های مرده یا گیر کرده است. این نرم افزار رایگان است و دارای یک رابط است که خود توضیحی آسان برای حرکت دارد. توصیه می کنیم کاربران گوشی های اندروید از این برنامه استفاده نمایند.

شناسایی پیکسل سوخته موبایل ، Dead Pixel Buddy

این ابزار آنلاین به شما کمک میکند که یک تست سریع را اجرا کرده و یپیکسل های معیوب را شناسایی کنید. این برنامه 12 کاشی رنگارنگ دارد که با کلیک روی هر کدام از کل پنجره مرورگر را با رنگ مربوطه پر می کند تا بتوانید تشخیص دهید کدام پیکسل سوخته است.

 شناسایی پیکسل سوخته گوشی با کد سخت افزاری

بهترین راه برای تست پیکسل های معیوب و در عین حال یک راه پیشگیری خوب قبل از خرید تلفن های همراه خراب شماره گیری کد “*#0*#” است ، این صفحه گزینه های زیادی دارد که با تپ کردن روی هر کدام می توانید تمام قسمت های گوشی را چک کنید.

منبع : alaneesqatar.qa

دکمه بازگشت به بالا