استان ها

ترویج فرهنگ تولید محصول سالم با فعالیت‌های دانش‌بنیان و پژوهش‌های كاربردی/ پاسخگوی ۲۹ هزار بهره‌بردار هستیم

مدیر مرکز تحقیقات بهداشت و محصولات ارگانیک در مصاحبه با آنا گفت:

گروه استانی خبرگزاری آنا؛ مرکز تحقیقات محصولات سالم و ارگانیک به دلیل ظرفیت فراوان شهر دزفول و با حمایت 18 استاد با تخصص های آبیاری و زهکشی ، فیزیک خاک و شیمی و فیزیولوژی محصولات ، بیوتکنولوژی ، باغداری ، مدیریت کشاورزی ، حشره شناسی و آسیب شناسی گیاهان از سال 2017 تاکنون مارس. دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول.

با توجه به اینکه تولید محصولات سالم و ارگانیک یکی از ضروریات اساسی اجتناب ناپذیر برای امنیت غذایی و بهداشت عمومی است ، این مرکز کلیه فعالیتهای دانش بنیان و تحقیقات کاربردی در زمینه تولید محصولات سالم و ارگانیک را به عنوان یک هدف اساسی شناسایی کرده است.


** بیشتر بخوانید:

توسعه کمی و کیفی محصولات استراتژیک با همکاری کنسرسیوم ایمنی مواد غذایی

اجرای طرح دانش بنیان برای تولید محصولات ارگانیک


پروژه های در حال انجام شامل یک پروژه برچسب زدن کیفیت منطقه ای برای محصولات سالم ، یک پروژه برای تولید دانه های پیاز و محصولات پیاز سالم و یک پروژه برای تولید نهال و محصولات گلخانه ای سالم است. علاوه بر این ، مرکز تحقیقات محصولات سالم و ارگانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول آماده همکاری به طور تخصصی با کلیه سازمان ها ، شرکت ها و کشاورزان منطقه در زمینه خدمات مشاوره ای آب ، خاک و گیاه ، خدمات بالینی و آزمایشگاهی است. توري

سعید طاهری ، رئیس این مرکز ، در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا ، درباره چگونگی و چرایی تاسیس ، مأموریت ها ، اهداف ، فعالیت ها و دستاوردهای مرکز تحقیقات محصولات سالم و ارگانیک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزز توضیح داد: طیف گسترده ای از محصولات کشاورزی مزرعه دزفول 29000 کشاورز دارد و کشاورزان از انواع کودها و سموم شیمیایی برای تولید و کار در زمین های بیشتر استفاده می کنند و پروتکل های محصول سالم نیز باید در این منطقه تشویق شود. بنابراین هدف اصلی تأسیس این مرکز ترویج فرهنگ تولید سالم در این منطقه مهم و استراتژیک است

وی افزود: از جمله دستاوردهای این مرکز یک مزرعه تحقیقاتی دانشگاهی 100 هکتاری سالم است که شامل انواع محصولات کشاورزی از جمله گندم ، جو ، یونجه ، ذرت و پیاز است و تومان در سال گذشته 760 میلیون درآمد کسب کرده است. .

این مقام مسئول اظهار داشت: علاوه بر این ، در حوزه آب ، خاک و گیاهان ، آزمایشگاه هایی را تحت پوشش مرکز تحقیقات بهداشتی و فرآورده های ارگانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول فعال کرده ایم که خدمات آزمایشگاهی متنوعی را به صورت روزانه ارائه می دهند. نیاز به یک مارک از محصولات سالم با کیفیت ، داشتن آزمایشگاه های پویا و فعال است که ما ایجاد کرده ایم ، و کارکنان لازم را آموزش می دهیم.

مرکز تحقیقات واحد دزفول

آنای ، رئیس مرکز تحقیقات محصولات سالم و ارگانیک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول ، در مورد مأموریت های این مرکز صحبت کرد: کنترل آفات ، بیماری ها و غیره علاوه بر این ، ما انواع محصولات کشاورزی را در 100 منطقه حفاظت شده تحت نظارت گروه های کاری مرکز تخصصی با استفاده از پروتکل های تولید محصولات سالم کاشتیم.

طاهری قناد ادعا می کند که با اتحادیه کشاورزان ما برای نظارت بر زمین و آموزش فن آوری های تولید سالم برای کشاورزان با سیستم کشاورزی تفاهم نامه امضا کردیم ، گفت: “با توجه به ماهیت مرکز تحقیقات سالم و ارگانیک ، یکی از مهمترین اهرم های دستیابی به اهداف آن استفاده از پایان نامه های دانشجویی است. در سالهای اخیر تلاش شده است تا پایان نامه هایی پیدا شود که اهداف مرکز سامسو را برآورده کند.

مرکز تحقیقات بهداشت و محصولات ارگانیک می تواند به کار خود ادامه دهد

وی درباره ادامه مرکز تحقیقات محصولات سالم و ارگانیک در واحد دسفول دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: با توجه به درآمد مرکز در این دوره ، ادامه کار در مرکز تحقیقات محصولات سالم و ارگانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول امکان پذیر است.

فعالیت ضد بیماری کرونا

رئیس مرکز تحقیقات فرآورده های سالم و ارگانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: با همکاری مرکز تحقیقات مواد و انرژی دانشگاه ، مجموعه ای از مواد ضد عفونی کننده برای مبارزه با ویروس کرونا راه اندازی کرده ایم.

به گزارش آنا ، مرکز تحقیقات محصولات سالم و ارگانیک در دانشگاه آزاد اسلامی در ساختمانی به مساحت 2000 مترمربع در شهرک شهید سوداگر واقع شده است که شامل 11 آزمایشگاه و فضای کارگاهی با تجهیزات پیشرفته و پیشرفته نظیر PCR ، الکتروفورز ، غربالگری چندگانه ، جذب اتمی است. ، اسپکتروفتومتر ، فوتومتر فیلم ، دوربین کشت ، حلزون گوش و دوربین شکاری.

زمین کشاورزی و تحقیقاتی شعبه دزفول در 160 هکتار در سایتهای کرخه ، چم دولتی ، سنجر و دانشگاه واقع شده است که بیشتر برای کاشت سبزیجات ، تابستان ، گندم ، ذرت و کلزا استفاده می شود و توسط کمیته کشت مرکز تحقیقات محصولات سالم کشت می شود.

ماشین آلات کشاورزی مورد استفاده شامل سه تراکتور در مکان های مختلف در زمین های کشاورزی و همچنین ابزار مورد استفاده شامل 3 دیسک ، 3 گاوآهن ، 3 دستگاه حفاری ، 3 دستگاه مرزی ، 2 کود و سمپاش می باشد. این کارگاه دارای یک سری مشاغل ، اسکنه ، پرس ، ماشین چمن زنی ، دو تراکتور و کمباین است.

پایان / 4121/4062 /

دکمه بازگشت به بالا