اقتصادی

اعطای جایزه صادراتی به ۲۰ شرکت برتر دانش‌بنیان/حمایت بلاعوض ۱۰ میلیاردی برای توسعه صادرات

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی از اجرای بسته حمایتی جدید برای توسعه صادرات شرکت های دانش در این صندوق خبر داد و گفت: “این بسته حمایتی جدید سه نوع خدمات را پوشش می دهد.

مصاحبه مرضیه شاوارد با ترندونی ، یکی از راه های موفقیت و ادامه کار شرکت های دانش بنیان دستیابی به یک بازار گسترده است ، به ویژه با ورود به بازارهای صادراتی ، و گفت: “این یک مسیر پیچیده و دشوار است و صندوق نوآوری و شکوفایی زمینه را برای این زمینه فراهم می کند. رکورد. “طی دو سال گذشته ، شرکتها بر توانمندسازی این شرکتها از طریق بسته خدمات توسعه بازار متمرکز شده اند.”

وی ادامه داد: این بسته شامل “حمایت از مشاركت در نمایشگاه های خارجی” ، “ایجاد نمایشگاه های دائمی (پایگاه های صادراتی) در خارج از كشور” و “اعزام و دریافت هیئت های تجاری برای توسعه هم افزایی بین المللی بین شركت های دانش بنیان” بود.

شاوردی گفت: صندوق نوآوری و رفاه پس از ایجاد زیرساخت های لازم برای دسترسی به بازارهای بین المللی در شرکت های دانش بنیان ، اخیراً بسته حمایت از توسعه صادرات دانش بنیان را تصویب کرد که شامل سه نوع تسهیلات است.

مدیر مجوز صندوق نوآوری و رفاه خاطرنشان کرد: بر اساس این بسته ، تسهیلات سرمایه در گردش صادرات به شرکت هایی که صادرات آنها بدون چون و چرا است ، با نرخ بهره کمتر از تسهیلات فعلی صندوق و با دوره بازپرداخت طولانی تر ، به شرکت هایی ارائه می شود. . “

وی خاطرنشان کرد که اقدامات ویژه “نمونه سازی اولیه” نیز برای تأمین بودجه خرید نمونه های خارجی برای مهندسی معکوس و فعالیتهای تحقیق و توسعه مرتبط ایجاد شده است.

مشوق های صادراتی دانش بنیان

وی ادامه داد: به منظور ارتقا the توسعه صادرات دانش بنیان ، به 20 شرکت بزرگ متناسب با میزان صادرات ، متناسب با میزان صادرات ، هر سال اقدامات “جایزه صادرات” تعلق می گیرد. محصولات دانش بنیان.

شاوردی در مورد فرصت های صادراتی ارائه شده به شرکت های دانش بنیان گفت: در سال های 1998 و 1999 بیش از 10 میلیارد حجم حمایت بلاعوض برای توسعه بازار صادرات برای شرکت های دانش بنیان فراهم شده است. علاوه بر این سرویس ها ، پشتیبانی از استانداردهای صادرات و حمایت از مالکیت معنوی شرکت های دانش بنیان نیز در این دستور کار قرار داشت.

به گفته وی ، در همین مدت بیش از 2 میلیارد کمک پرداخت نشده در این مناطق پرداخت شده است.

مدیر حکم صندوق نوآوری و رفاه در مورد مقاصد صادرات محصولات دانش بنیان به کشورهای مختلف آسیا ، اروپا و آفریقا از جمله چین ، عراق ، افغانستان ، آذربایجان ، ارمنستان ، آلمان ، روسیه ، ترکیه ، کنیا و سایر کشورها بحث و تبادل نظر کرد. . و افزود: 1400 متر. کشورهایی مانند انگلستان ، بوسنی و هرزگوین و ونزوئلا نیز به دنبال توسعه صادرات دانش بنیان هستند.

به گفته این مقام مسئول ، حدود 10 درصد شرکت های دانش فعال در کشور از فرصت صادرات برخوردار هستند و صندوق نوآوری و شکوفایی با ارائه خدمات مختلف توانمند سازی در تلاش است تا تعداد و ظرفیت صادراتی این شرکت ها را افزایش دهد.

ایجاد پایگاه های صادرات دائمی

شاوردی خاطرنشان کرد که تاکنون 40 شرکت دانش بنیان از حمایت بلاعوض صندوق برای استقرار در پایگاه های صادراتی در چین (شانگهای) ، عراق (بغداد) ، آذربایجان (باکو) و ارمنستان (ایروان) بهره مند شده اند: 1400. شرکت های مستقر در کنیا (نایروبی) ، افغانستان (کابل و هرات) ، عراق (سلیمانیه) ، روسیه (ماخاچکالا) ، بوسنی و هرزگوین (سارایوو) ، ونزوئلا (کاراکاس) ، سوریه (دمشق) ، امارات (دبی) ، عمان مسقط ، ترکیه (استانبول) از صندوق کمک هزینه دریافت خواهد کرد.

وی نحوه صادرات محصولات دانش بنیان را تشریح کرد و در این زمینه توضیح داد: به دلیل تنوع محصولات دانش بنیان و بازارهای صادراتی ، روش های صادراتی آنها نیز متفاوت است. برخی از محصولات با مارک ایرانی در داخل کشور تولید و صادر می شوند ، در حالی که برخی دیگر از محصولات با راه اندازی خط تولید مشترک و برندسازی مجدد در آن کشور به فروش می رسند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و رفاه خاطرنشان کرد: در آغاز ، مذاکرات دو جانبه شرکت ها با کشورهای خارجی با جدیت بیشتری دنبال شد و تاکنون توافق نامه های خوبی تنظیم شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا