استان ها

خبرهای خوب بودجه‌ای برای استان بوشهر در آستانه نوروز ۱۴۰۰

ترندونی / بوشهراس رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر در گزارشی از تخصیص اعتبار برای افزایش حقوق کارمندان و افزایش حقوق معوقه بازنشستگان ، بر لزوم حفظ سهم آلودگی استان در پارس جنوبی تأکید کرد.

علی درویشی در گفت وگو با ترندونی اظهار کرد: کل بودجه استان 311 میلیارد تومان است. سال گذشته ، دکتر نوبخت با افزایش 50 درصدی در بخش 10 ماده قانون خدمات کشوری موافقت کرد که موجب افزایش متوسط ​​حقوق کارمندان دولت از 2 به 2.5 میلیون جلد با بار مالی نزدیک به 7-8 میلیارد تومان می شود از منابع.

وی افزود: امسال برای تأمین این مبلغ در سال مشکلاتی برای دستگاه های اجرایی به وجود آمده است و بار مالی موضوع تقریباً 80 میلیارد تومان برآورد شده است. ارزیابی مثبت دکتر از نظر نوبخت ، این مبلغ که قرار بود از بودجه آژانس ها تأمین شود ، از سازمان برنامه و بودجه کشور گرفته شده و به اعتبارات همه دستگاه های اجرایی اضافه شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از این طریق دستگاه های اجرایی می توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی از جمله بهزیستی و اضافه کار به کارمندان خود هزینه های بسیار خوبی پرداخت کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: بودجه استان در سال بعد بیش از 50 درصد افزایش یافت و همه مبالغ و موارد فوق در قالب این افزایش قابل مشاهده بود.

درویشی با اعلام توزیع اعتبارات برای بازپرداخت مابقی بازنشستگان دولت گفت: امسال علاوه بر مبالغ فوق الذکر 311 و 80 میلیارد تومان ، 13 میلیارد تومان پاداش بازنشستگی تأمین شد. از طرف دیگر ، به منظور پرداخت مابقی مرخصی های تاخیر تاخیری در سال 1396. و در سالهای بعد نزدیک به 10 میلیارد تومان به مجریه اختصاص یافته است که پس از نوروز با بازنشستگان گران قیمت تسویه می شود. جشن

وی در مورد تلاش استانهای همجوار برای کمک به آلودگی پارس جنوبی گفت: 19 و 18 مارس. سازمان محیط زیست نظراتی را ارائه داد که در آن استانهای همجوار (هرمزگان و فارس) به صورت متناسب شرکت کردند. 45٪ بیشتر از تأثیر آلودگی در پارس جنوبی.

این مقام مسئول تأکید کرد: خوشبختانه به دلیل وحدتی که در استان وجود داشت ، تاکنون هیچ یک از عوارض آلودگی دریافتی در استان به استان های همجوار اختصاص نیافته و همه این موارد در استان بوشهر توزیع شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: در ماه نوامبر سال جاری ، هیات وزیران با تصویب قطعنامه ای ، سازمان حفاظت محیط زیست را متعهد كرد كه تا سه ماه آینده الگوی جدیدی را در این زمینه ارائه دهد. زیرا در سطح ملی چالش هایی به وجود آورد. استانداران و نمایندگان استانهای فارس و هرمزگان نیز طبق قانون مذکور مرتباً از سهم خود در استان استفاده می کردند.

درویش افزود: به همین دلیل ، سازمان محیط زیست کشور موظف شده است مدل جدیدی را برای توزیع مالیات و هزینه های آلودگی ارائه دهد و این مدل پس از تصویب در هیئت دولت و اطلاع رسانی به استانها ، اساس کار خواهد بود. ”

وی یادآور شد: البته به همه مسئولان استانی توصیه شد پیش نویس این برنامه را بگیرند و آن را بررسی كنند تا این مصوبه به ضرر استان تمام نشود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا