عمومی

بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ترندونی ،

طبق سازمان بودجه و برنامه ریزی کشور ، ص. روحانی ، اعلام در سال 1400. طرح کلی بودجه کلیه دستگاهها را موظف به تهیه سند اجرای بودجه مطابق با رهنمودها و سیاستهای مندرج در این بخشنامه کرده است.

1400 بخشنامه بودجه به شرح زیر منتشر شد: کلیه دستگاه های اجرایی مشمول ماده (5) ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری باید براساس نتایج و ضمائم مندرج در این بخشنامه از دستورالعمل ها و سیاست ها ، قوانین مالی و دستورالعمل های دقیق بودجه پیروی کنند. با ارائه سند اجرای بودجه خود به سازمان برنامه و بودجه کشور ، با هماهنگی نهاد سیاستگذار ، طبق برنامه پیوست ، در محدوده اعتبارات سرمایه و هزینه های تملک دارایی ها (طبق امور و ادارات).

1400 این بودجه با برنامه کلی اصلاح بودجه ، سیاست مشترک اقتصادی در مورد مقاومت ، سیاست جمعیت و اقدامات اجرایی مرتبط و رویکردهای “رشد بلند مدت متمرکز بر صادرات غیر نفتی” ، “مبارزه فعال و کاهش شیوع ویروس کرونا” مطابقت دارد. “پیامدهای اقتصادی منفی” ، “تسریع در اتمام برنامه های کسب سرمایه از طریق رویکرد متعادل و فراگیر” ، “اصلاح ساختار بودجه برای رفع موانع تولید و تسهیل فضای کسب و کار” ، “تمرکز بر معیشت مردم ، اولویت کالاهای اساسی” و “ایجاد مدل مشارکت عمومی و خصوصی”.

طبق سال 1400 شرایط اقتصاد کلان در کشور ، ضروری است که کلیه دستگاههای اجرایی در اجرای اصلاحات بودجه ساختاری و اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ، بهبود بودجه پیشنهادی را با انضباط و تسریع در روند اصلاح و هزینه های غیرضروری تسریع کنند. از بین بردن موانع رشد اقتصادی ، بهبود فضای کسب و کار و شناسایی و اجرای استراتژی های افزایش منابع عمومی.

سازمان برنامه و بودجه کشور در صورت عدم دریافت سند اجرایی بودجه ، باید مستقیماً سند اجرایی 1400 آن دستگاه اجرایی را تهیه کند. واضح است که بودجه پیشنهادی دستگاه اجرایی در قالب دستورالعمل های بودجه بر عهده عالی ترین مقام است.

دکمه بازگشت به بالا