اقتصادی

اتصال خلیج فارس به دریای خزر تا بهار ۱۴۰۰

ترندونی / گیلان رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان گفت: در بهار در تلاش هستیم راه آهن قزوین-رشت 1400 را به بندر خزر و خلیج فارس به دریای خزر متصل کنیم.

محمدباقر نوبخت در بازدید از پروژه راه آهن ملی از رشت به بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی ، گفت که این پروژه در حال حاضر در دو بخش ششم و هفتم در حال تکمیل است و گفت: tranche ششم تقریباً به مرحله نهایی رسیده و حتی بخشی از نرده

وی افزود: در قطعه هفتم منتهی به بندر خزر در منطقه آزاد انزلی ، پلی به طول 260 متر طراحی و عملیات احداث آن آغاز شد. این پل باید از بزرگراه رشت – انزلی عبور کند و با توجه به اهمیت این پروژه ، تیم های فنی و اجرایی به سرعت در حال تکمیل و اجرای این پل هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد بهره برداری و زمان اتمام راه آهن بندر رشت – خزر گفت: تلاش خواهیم کرد تا بهار سال آینده و قبل از پایان دوازدهم قطعه قزوین – رشت را به بندر خزر متصل کنیم. اصطلاح دولتی. خلیج دریای خزر در بندر انزلی خزر در منطقه آزاد.

نوبخت خاطرنشان کرد: اتصال راه آهن سراسری با بندر خزر باعث افزایش سهم کشورمان در زمینه ترانزیت و افزایش انتقال بار از کشورهای شمال ایران به خلیج فارس می شود.

وی همچنین از کتابخانه مرکزی رشت بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژه قرار گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا