اقتصادی

تولید نیروگاه‌های حرارتی از مرز ۲۳۰ هزار گیگاوات ساعت گذشت

از ابتدای امسال تا پایان دسامبر ، میزان برق تولیدی نیروگاه های کشور بیش از 270 میلیارد کیلووات ساعت بود که سهم نیروگاه های حرارتی آن 236 میلیارد کیلووات ساعت بود.

به گزارش ترندونی ، نیروگاه های حرارتی 80 درصد کل نیروگاه های برنامه ریزی شده کشور را تشکیل می دهند اما این نیروگاه ها بیش از 87 درصد نیاز شبکه برق کشور را تأمین می کنند ، بنابراین حفظ آمادگی و ثبات این نیروگاه ها برای تأمین نیازهای شبکه ضروری است. یکی از راهکارهای اجرا شده برای افزایش ظرفیت تولید نیروگاه ها در تابستان ، استفاده حداکثری از ظرفیت نیروگاه های برنامه ریزی شده در کشور است.

این برنامه ها شامل برنامه هایی برای رفع محدودیت در تولید واحدهای گرمایشی و برنامه هایی برای افزایش ظرفیت واحدهای گازی است که در چندین نیروگاه منتخب اجرا شده است. پس از توسعه و اجرا ، ظرفیت تولید 300 مگاوات افزایش خواهد یافت که در تابستان مورد استفاده قرار می گیرد. طول میکشه.

از طرف دیگر ، به دلیل نیاز به مدار قرار گرفتن تمام نیروگاه ها در دوره اوج تابستان ، پس از این شرایط ، لازم است به طور دوره ای تعمیرات و خدمات واحدهای نیروگاهی انجام شود تا برای فصل تابستان آماده شوند. طبق استاندارد و دستورالعمل های فعلی ، واحدهای نیروگاه باید مرتباً حداقل یک یا دو بار در سال تعمیر شوند تا عملکرد ایمن و پایدار واحدها تضمین شود.

به گفته علی اصغر عبدولی ، مدیر کل نیروگاه ها و بهسازی محیط زیست شرکت مادر شرکت حرارتی ، تعمیرات برنامه ریزی شده واحد های حرارتی در این مدت بالغ بر 1.9 میلیون نفر بوده است. مگاوات ساعت در روز ، شامل 690 تعمیر. این یک برنامه تعمیراتی است که بیش از 130 مورد از آنها تعمیرات اساسی شده و تعمیر آنها دشوار است ، بنابراین باید برای مدت زمان محدودی از اکتبر تا مه سال آینده انجام شود.

به گفته وی ، بیش از 40 میلیارد میلیارد. با وجود محدودیت ها و بیماری عروق ویروس کرونا قلب ، تعمیرات نیروگاه حرارتی با برنامه ریزی ، تأمین و تحویل قطعات و تجهیزات لازم انجام می شود. تعمیر نیروگاه بیش از 40 درصد به اتمام رسیده است.

مدیر کل نیروگاه ها و بهسازی محیط زیست شرکت مادر Šilumos Elektros اظهار داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده ، تمام تعمیرات نیروگاه ها تا پایان ماه مه سال آینده به اتمام می رسد و واحدها تابستان سال آینده آماده بهره برداری می شوند.

عبدولی در مورد تأمین سوخت نیروگاه های برق کشور گفت: تأمین سوخت نیروگاه های کشور به دلیل هماهنگی مداوم با وزارت نفت بدون وقفه انجام می شود بنابراین بیشتر سوخت نیروگاه همچنان با سوخت گازی تأمین می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا