اقتصادی

وابستگی خوزستان به نیروگاه‌های برق آبی کاهش می‌یابد

ترندونی/ خوزستان معاون وزیر نیرو با بیان اینکه وابستگی خوزستان به نیروگاه های آبی کاهش می یابد، گفت: خوزستان باید از نظر نیروگاهی تقویت شود.

همایون حائری امروز 19 آبان ماه در نشست شبکه برق شهرستان شوش و کرخه در شوش اظهار داشت: یکی از موارد و مشکلات برق در خوزستان وابستگی زیاد به برق آبی است که موضوعی مبرم است. مشکلات خشکسالی ایجاد می کند.

به گزارش ترندونی، وی افزود: برق خوزستان وابستگی شدیدی به نیروگاه های آبی دارد که در خشکسالی هایی مانند امسال مشکلاتی را ایجاد می کند و برای رفع این مشکل در کنار حفظ نیروگاه های آبی برای نیروگاه های جدید به ویژه در شمال کشور است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه وابستگی خوزستان به نیروگاه های آبی رو به کاهش است، خاطرنشان کرد: خوزستان باید از نظر نیروگاهی تقویت شود. خوزستان نقش ویژه و سهم بزرگی در برنامه وزیر نیرو برای ساخت بیش از 35 هزار مگاوات برق جدید در چهار سال آینده دارد.

حائری گفت: تصمیمات مهمی برای توسعه زیرساخت های صنعت برق در منطقه اتخاذ شده است که برای آغاز عملیات عمرانی به خوزستان ارسال می شود.

وی ادامه داد: احداث این پست تاثیر بسزایی در پایداری شبکه برق شمال خوزستان خواهد داشت و رینگ 400 کیلوولت منطقه را تکمیل می کند.

حائری گفت: احداث نیروگاه 42.5 مگاواتی تاییدی دیگر امروز است که با همکاری این نیروگاه زمین لازم را به استان شوش داده و عملیات ساخت نیروگاه را آغاز می کند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: همچنین قرار است پست دوم ترانسفورماتور 132 کیلوولت هفت تپه – توانا برای تقویت پست و نصب ترانسفورماتور پست دوم آهوداش نصب شود.

وی گفت: همچنین قرار است تا 8 ماه آینده کل شبکه فشار کل شهر شوش کابل به موقع شود و شهر کرخه نیز کابل به موقع را تکمیل کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا