اقتصادی

نیکزاد: دولت بودجه را اصلاح کند/ قیمت فولاد کاهش می یابد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که به دولت توصیه کرد بودجه را اصلاح کند و مجدداً آن را به مجلس شورای اسلامی تسلیم کند ، گفت: وزارت صنعت ، معدن و تجارت قول داده است که قیمت فولاد را در این هفته کاهش دهد. از 10 هزار تومان.

به گزارش ترندونی ، علی نیکزاد ، که جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی را برای بررسی دهه 1400 برگزار کرد. لایحه بودجه ، در یک کنفرانس مطبوعاتی با همدردی با ایام فاطمیه ، گرامیداشت حماسه 9 ژانویه و سالگرد شهادت قاسمو سلیمانی ، گفت: . برخلاف سیاست های کلی ، وابستگی به نفت افزایش یافته و کسری عملیاتی زیادی دارد. متأسفانه بودجه پروژه های عمرانی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: رئیس قوه مجریه توصیه هایی به دولت برای بازسازی بودجه داشت که شاهد اصلاح ساختار نیستیم. اصلاح ساختاری در بودجه نمی بینیم. رئیس جمهور همچنین نامه ای به رئیس اجرایی ارسال کرد مبنی بر اینکه اگر بیش از یک میلیون صندوق توسعه و 14.5 درصد به شرکت ملی نفت ، باقیمانده بدهی های گذشته ، بنابراین اگر چهار تبصره بودجه در مورد بودجه عمومی و صندوق توسعه ملی محقق نشود ، 100 میلیون تومان بودجه پیش بینی می شود ، بنابراین دولت باید فورا اقدام کند عمل.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس جمهور س questionsالاتی را مطرح كرده بود كه دولت باید پیش نویس بودجه را اصلاح كند و مجدداً آن را به مجلس ارائه دهد. 1400 بودجه راه آهن است ، زیرا باید در سال اول مجلس یازدهم و سال آخر دولت دوازدهم اصلاح شود ، زیرا اگر اصلاح نشود ، سال آینده شاهد تورم بالا خواهیم بود ، بنابراین بقیه اوقات بسیار طلایی است. جلسه ای را برای ایجاد تغییر دقیق در بودجه براساس اصلاحات ساختاری جمع کنید. ما یک کشور ثروتمند هستیم ، اما با دولت های ضعیف. ما نباید پایه مالیاتی خود را بر پایه مالیات طبقه پایین و کارمند قرار دهیم و شهادت فرار مالیاتی را بدهیم.

نیکزاد در پیشنهادی به دولت گفت: “مشکلات بودجه فنی را اصلاح کنید و بودجه عملیاتی ارائه دهید که منجر به تورم نشود ، زیرساخت هایی ایجاد می شود و به عدالت اجتماعی نزدیکتر خواهیم بود.” این امر از طریق تجدید ساختار ، موضوعی که در آن زمان توسط مجلس شورای اسلامی مشخص شده و رئیس قوه مجریه نیز تأکید می کند که بودجه باید کار کند ، امکان پذیر خواهد بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد که اگر کمیسیون مشترک در مورد بودجه کلی رأی ندهد ، واقعاً جزئیات آن بیشتر نمی شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد دلیل 11 سفر استانی گفت: این سفرها به دعوت نمایندگان انجام می شود ، ما در این سفرها برای استان ها تصمیمی نمی گیریم زیرا این وظیفه استاندار است و من در این سفرها شرکت کردم تا جایی که ممکن است مشکلات را برطرف کنم.

وی توضیح داد: با توجه به تجربه استاندار متأسفانه پنج تا هفت درصد بودجه استان تخصیص می یابد که مابقی در تهران متمرکز است. بر اساس این تجربه ، و به عنوان معاون رئیس جمهور در این سفرها ، مسائل را بررسی می کنیم و جلساتی را در همان استان برگزار می کنیم که نتیجه آن در قالب یک جلسه به پایان می رسد. ما از مقامات استانی می خواهیم پروتكلی بنویسند كه براساس آن بتوانند عمل كنند و نتیجه آن راه حلی برای مشكلات خواهد بود. البته می توانستم از مسئولان استان بخواهم که به عنوان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیایند تا مشکلات را در جلسه حل کنند اما بهتر است در میان مردم باشم و مشکلات را از نزدیک ببینم. هر ماه ، ما جلساتی را در مجلس شورای اسلامی برگزار می کنیم تا اقدامات را بررسی کنیم تا در نهایت مسئله حل شود. در این مرحله ، چندین نماینده دیگر از من برای حضور در حوزه های انتخابیه خود دعوت کرده اند.

وی در پاسخ به س anotherال دیگری در مورد گرانی فولاد و سیمان نسبت به دلیل جهانی ، گفت این کشور تا 30 میلیون تن فولاد تولید می کند ، اما حداکثر مصرف داخلی آن 15 میلیون تن است. تولید سیمان 60 میلیون تن است که حدود 50 میلیون تن آن را مصرف می کنیم. در جلسات قبلی با سران وزارت صنعت ، معدن و معادن ، آنها همچنین روشن کردند که هزینه فولاد نباید بیش از 8500 تومان برای هر کیلوگرم فولاد باشد ، با در نظر گرفتن وضعیت انرژی ، حقوق کارمندان ، اماکن و کمک ها.

وی ادامه داد: زمانی قیمت فولاد در کشورمان با قیمت های جهانی افزایش یافت تا اینکه آقای رزم حسینی به عنوان وزیر صنعت ، معدن و معدن انتخاب شد و قول داد قیمت فولاد را به کمتر از 10 هزار تن در هر کیلوگرم برساند. همچنین معاونان وزیر صنعت ، معدن و معدن این موضوع را تماشا کردند زیرا در دو هفته گذشته قیمت فولاد دوباره به بالای 10 هزار تومان افزایش یافت. بنده و اعضای کمیته صنعت معتقدند حداکثر قیمت باید 10 هزار تومان باشد. سیمان این وضعیت را دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت صنعت ، معدن و معدن در این هفته قول داده است که قیمت فولاد را به کمتر از 10 هزار تومان کاهش دهد. همچنین برای تبدیل فولاد از سنگ آهن به شمش و فولاد و ورق های آن به کار تخصصی نیاز است. همچنین باید انجام شود.

نیکزاد در مورد وضعیت قیمت قیر پس از مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر تأمین قیر رایگان برای جاده های آسفالته در روستاها و سایر مصارف دیگر ، اظهار داشت: یک ماه قبل قیمت هر تن قیر چهار میلیون تومان قبل از همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی و تصویب آن بود. هیأت امنای تأیید کرده است که 4000-5،000 میلیارد اعتبار به چندین دستگاه ، یعنی دو وزارت راه و شهرسازی و امور داخلی ، صندوق مسکن ، نوسازی مدارس ، منابع طبیعی و بسیج تعلق می گیرد تا از این اعتبار برای خرید قیر و آسفالت در راه های روستایی استفاده کنند. از قانون استفاده کنید به محض اجرای این قانون ، قیمت قیر به هفت میلیون تن در هر تن رسید. من از دولت می خواهم که در این مورد تحقیق کند. وزارت نفت و وزارت صنعت ، معدن و معدن نیز باید وارد شوند. افرادی به نمایندگی از بخش خصوصی و بورس اوراق بهادار نباید بخواهند 80٪ قیمت ها را افزایش دهند ، که درست نیست.

وی ادامه داد: چرا وزارت نفت طی دو یا سه ماه گذشته وضعیت صادرات را ارزیابی کرده است ، قیمت قیر باید افزایش یابد ، به خصوص قیر که به ارز و مواد خارجی نیازی ندارد. دوستانی که انحصار قیر دارند نباید از شرایط استفاده کنند. دولت باید درگیر شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا