اقتصادی

پورابراهیمی: جلوی صادرات فولاد را گرفته‌اند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی می گوید تراز تجاری کشور در 9 ماهه امسال منفی بوده است که اگرچه پیش بینی می شود تا پایان سال به صفر برسد ، اما نیاز جدی به اصلاح برخی سیاست ها را نشان می دهد.

به گزارش ترندونی ، محمدرضا پورابراهیمی در مراسم روز ملی صادرات گفت: یکی از موضوعات کلیدی که در حوزه تجارت بسیار مهم است ، حاکمیت بانک مرکزی در این زمینه است. مشکلات و محدودیت ها تا زمانی که سیاست بانک برای توسعه تجارت مدیریت شود ، ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای اقتصادی اخیر دولت ، تصویب 177 ستاد دولت برای معرفی وزارت صنعت ، معدن و معدن مسئول تجارت در اقتصاد ایران است که نشان دهنده افزایش چشمگیر تشریفات گمرکی در ماههای اخیر است. بهبود نسبی در این زمینه.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با دو رویکرد جدی در تجارت به مشکلات بپردازیم ، توضیح داد: مسئله اول تعیین بدهی های ارزی است تا یک دلار از منابع کشور خارج نشود. سازمان امور مالیاتی در سال 1398. وی در رابطه با بدهی های ارزی جریمه هایی اعمال کرد اما برای سال 1397. هنوز مشخص نیست.

به گفته پورابراهیمی ، اولین درخواست مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف تعهدات ارزی از گذشته تا به امروز است. موضوع دوم مربوط به سیستم تسویه ارزی است که باید توسط وزارت صنعت ، معدن و معدن دنبال شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت صنعت فولاد توضیح داد: در این بازار هیچ کمبودی نداریم. در شرایطی که تمام نیازهای فولادی کشور در حدود 17 میلیون تن تأمین می شود ، متأسفانه ، برخی از تصمیمات نادرست مانع صادرات و قیمت های اجباری در مناطق دیگر شده است که این بازار را نیز به چالش می کشد.

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد تنها طی دو سال ، بین سال های 1397 و 1398 ، قیمت منظم 12000 میلیارد جلدی منجر به رانت و محرومیت این منابع توسط شرکت های تولیدی شده است. همین امر در مورد قیمت فولاد اتفاق می افتد که خطر افزایش قیمت اجاره را افزایش می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا