اقتصادی

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر نقش صادرات در تامین مواد اولیه تولید تاکید کرد

وزیر صنعت ، معدن و تجارت بر نقش صادرات در تأمین مواد اولیه تولید تأکید کرد

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در سخنانی درباره نقش بخش صادرات در تأمین مواد اولیه تولید و تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای شناسایی و رفع موانع صادرات گفت: وزارت صمت در سه وزارتخانه سطوح: دولت و مجلس شورای اسلامی.

به گزارش ترندونی ، به نقل از شات ، علیرضا رزم حسینی در نشست هم اندیشی برنامه های توسعه صادرات که با حضور اعضای مجلس شورای اسلامی ، سران وزارت صمت و سازمان های بخش خصوصی برگزار شد ، تحت فشار شدید تحریم ها و جنگ اقتصادی قرار گرفت. وی گفت: “از 40 میلیارد دلار واردات مواد خام ، 35 میلیارد دلار توسط بخش صادرات حساب شده است و بدون تلاش بخش صادرات و صادركنندگان ، بسیاری از كارخانه های كشور قادر به فعالیت نیستند.”
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه رفع موانع و رفع مشکلات حوزه صادرات یکی از وظایف وزارت صمت است ، تصریح کرد: مصوبات مختلفی برای حمایت از این حوزه صادر شده و بسیاری از مشکلات در این منطقه؛ این جلسه همچنین برای شناسایی موانع و کسب اطلاعات و مشاوره م effectiveثر در زمینه صادرات برگزار شد و ما در وزارت صمت در مورد رفع موانع در بخش تجارت بین الملل جدی هستیم.
رزماس حسینی در ادامه سخنان خود با تأکید بر لزوم مشارکت بخش خصوصی در شناسایی و رفع موانع در مناطق مختلف اقتصادی ، گفت: “ما از همان ابتدا و در چارچوب وظیفه قانونی خود ، تلاش کردیم تا بخش خصوصی را در تصمیم گیری ها مشارکت دهیم.” موضوع انسداد و حمایت از تولید با جدیت بیشتری در دستور کار وزارت صمت قرار گرفت و یکی از اقدامات مهم در این راستا: تهیه بسته پیشنهادی بود.
وی با بیان اینکه وزارت صمت ، در درجه اول تحت اختیار خود ، بخشنامه هایی را در زمینه پیشگیری و حمایت از تولید صادر و به ادارات آن اطلاع داد ، افزود که بسته دوم مربوط به اقدامات سایر وزارتخانه ها و سازمان ها است. مربوط به ساخت و بسته سوم مربوط به قوانین مزاحم در این زمینه است که برای رئیس محترم مجلس شورای اسلامی ارسال شده است و ما امیدواریم که با حفظ تعامل و همکاری خوب بین بخشهای مختلف فعالیت صادر کنندگان را افزایش دهیم.
سرپرست وزارت صنعت ، معدن و تجارت در پایان سخنان خود ، با تأکید بر اهمیت فعالیت های صندوق ضمانت صادرات ، بر استفاده از پتانسیل صندوق در توسعه تجارت بین الملل تأکید کرد و در نمایشگاه دبی به این امر اشاره کرد. تأثیر صادر کنندگان وی از نظر صادرات نمایشگاه های بین المللی را مثبت توصیف کرد و از صادرکنندگان خواست تا از این فرصت استفاده کامل کنند.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا