اقتصادی

افزایش ۲ برابری پرداخت تسهیلات بانکی به صنعت و معدن

آخرین آمار منتشر شده توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سمت) نشان می دهد که تسهیلات پرداختی بانک ها و م institutionsسسات اعتباری برای صنعت و بخش معدن در دو ماه نخست سال جاری تقریباً دو برابر نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است. خدمات پس از آن بیشترین سهم ابزار بانکی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ترندونی ، بر اساس این آمار ، در دو ماه نخست امسال ، بانک ها و م institutionsسسات اعتباری بیش از 274 هزار میلیارد دستگاه برای کشاورزی ، صنعت و معدن ، مسکن و ساختمان ، تجارت پرداخت کرده اند. خدمات و سایر بخشهای مختلف در مقایسه با 125 هزار و 270 میلیارد تومان واحد در مدت مشابه سال گذشته ، 118.7 درصد افزایش داشته است.

در همین حال ، ابزارهای پرداخت صنعت و صنعت معدن که در دو ماه نخست سال جاری 3/99٪ افزایش یافته بود ، به 86 هزار رسید. و 860 میلیارد. میزان این اماکن در دو ماه اول سال گذشته 43،590 میلیارد بوده است.

سهم گزینه های پرداخت برای بانک ها و م institutionsسسات اعتباری در صنعت و معدن 34.8 درصد از کل گزینه های پرداخت شده به کشاورزی ، صنعت و معدن ، مسکن و ساختمان ، تجارت ، خدمات و سایر بخشها در دو ماه اول سال گذشته را تشکیل می دهد. در سال جاری ، این تعداد به 31.7 درصد رسیده است.

با این حال ، طبق قانون برنامه ششم توسعه ، بانک مرکزی (شورای پول و اعتبار) موظف است سیاست پرداخت بانک را تنظیم کند تا سهم صنعت و معدن از ابزار پرداخت سالانه در اجرای قانون برنامه حداقل 40٪ باشد .

علاوه بر این ، تسهیلات پرداختی بانک ها و م institutionsسسات اعتباری برای بخش تجاری در دو ماه نخست سال گذشته بالغ بر 26390 میلیارد جلد بوده است که در 6 ماه 61.6 درصد افزایش به 42630 میلیارد جلد در دو ماه نخست سال جاری رسیده است.

با این وجود ، سهم بخش تجاری از کل روش پرداخت این بخشها از 21.1٪ در دو سال اول 1399 افزایش یافته است. ماهها تا 15.6٪

در این میان ، بیشتر گزینه های پرداخت بانک ها و م institutionsسسات اعتباری به بخش خدمات اختصاص یافته است که 43.3٪ از کل گزینه های پرداخت در دو سال اول سال جاری را تشکیل می دهد ، یعنی Y. 118 هزار. و 670 میلیارد. در مدت مشابه سال گذشته قبلاً 183.4٪ افزایش یافته بود.

پس از خدمات ، صنعت ، معدن و تجارت ، كشاورزي و مسكن به ترتيب 5/1 و 3/4 درصد از كل تسهيلات پرداختي بانك ها و م institutionsسسات اعتباري را دريافت كردند. البته گزینه های پرداخت برای دو بخش کشاورزی و مسکن به ترتیب 111.5 و 75.1 درصد در مقایسه با دو ماه اول سال گذشته افزایش یافته و به 13 هزار رسیده است. 890 میلیارد و 11 هزار 840 میلیارد

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا