اقتصادی

سناریویی تکراری برای اپلیکشین‌های پرداخت بانکی

اگرچه اخیراً متنی به صورت آنلاین منتشر شد مبنی بر هک شدن حسابهای بانکی برخی افراد ، توضیحات یکی از مقامات برنامه پرداخت و بانک مرکزی این گمانه زنی ها را رد کرده است.

به گزارش ترندونی ، اخیراً متنی به صورت آنلاین منتشر شد که ادعا می کند حساب 200 مشتری بانک ملی هک شده است و فرماندار بانک مرکزی به مردم هشدار داده بود که از برنامه های پرداخت بانکی مانند بالا و هفت استفاده نکنند.

به دنبال این نسخه ، یکی از مسئولان این برنامه به ترندونی پاسخ داد که این متن نمونه مشابه با همان متنی که سال گذشته منتشر شده است ، است و تکرار آن نشانگر جهت گیری چنین پیام هایی است ، زیرا این برنامه حاوی هیچ اطلاعات مربوطه در کارت بانکی نیست. به عنوان رمز دوم؛ بنابراین ، افشای آنها امکان پذیر نیست. همچنین ، با وجود رمز پویا ، شخصی که قصد ورود به حساب شخص خاص را دارد ، باید به سیم کارت آنها نیز دسترسی داشته باشد. وی همچنین به کارت ویزیت شخصی وی نیاز دارد ، که احتمال هک کردن حساب افراد را به شدت کاهش می دهد.

به گفته وی ، از آنجا که این برنامه توسط بانک مرکزی نظارت می شود و کلیه معاملات ثبت و تأیید می شود ، امکان هک کردن حساب افراد و انتشار اطلاعات بانکی آنها از این بستر وجود ندارد.

ترندونی نیز با این موضوع به بانک مرکزی پرداخت و با پاسخی روبرو شد که کل متن و اظهارات مشابه در اصل اثبات نشده است.

در همین راستا ، بانک در گزارش خود گفته است که بررسی وقایع سایبر در شبکه بانکی نشان می دهد که فعال شدن رمز دوم پویا ، میزان افشای اطلاعات حساس کارت بانکی و کلاهبرداری در شبکه های پرداخت را به ترتیب 90٪ و 85٪ کاهش داده است.

بنابراین ، طبق آمارهای بانک مرکزی ، معرفی کد پویا دوم احتمال سوء استفاده از کارتهای بانکی را کاهش داده و باعث شده است که احتمال ظن اخیر هک شدن به حسابهای افراد منتفی شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا