اقتصادی

جلوی صادرات و قاچاق سیمان را بگیرید/ روند توزیع شفاف شود

ترندونی / بوشهراس به دنبال اقدام نماینده دشتستان ، تصمیم بر این شد که مسئولیت تهیه و توزیع سیمان به انجمن سیمان سپرده شود و طی 10 روز تفاهم نامه اجرایی آن منعقد شود.

ابراهیم رضایی ساعتی پیش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل کمبود سیمان در استان بوشهر و افزایش قیمت سیمان ، ما از طریق وزیر صمت موضوع را به طور جدی رصد کردیم و امروز جلسه ای با معاون وزیر معادن داشتیم ، صنعت و معدن ، مقامات و مسئولان. ما در استان بوشهر سیمان داشتیم و مشکلات و نگرانی های استان را در این زمینه مطرح کردیم.

وی با انتقاد از سبک سیاست گذاری در صنعت سیمان افزود: ما از صادرات حمایت می کنیم اما در بخش سیمان چون ابزاری برای توسعه است و نقش مهمی در پروژه های توسعه و توسعه زیرساخت ها دارد ، نیازهای داخلی باید در اولویت باشد “

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امیدواریم صادرات سیمان در این مرحله به حالت تعلیق درآید تا بازار سیمان در کشور تأمین ، تنظیم و تنظیم شود.

یکی از ناظران شورای معدن استان بوشهر اظهار داشت که شفافیت توزیع سیمان باید گسترش یابد و تولید از کارخانه به توزیع و مصرف باید شفاف باشد. دولت باید برای رفع نیازهای آنها اقدامی انجام دهد.

نماینده مردم داشستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث تولید سیمان نیز مشکلاتی وجود دارد ، بنابراین برای کارکرد گیاهان با ظرفیت کامل نیاز به نظارت و همکاری دقیق بین همه دستگاه ها داریم.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد شاهد بی نظمی در توزیع سیمان و قیمت اجاره هستیم ، خواستار نظارت دقیق و جلوگیری از شفافیت امور اجاره در توزیع سیمان شد.

یکی از اعضای کمیسیون اصل 90 افزود: داشستان و استان بوشهر بیش از گذشته به سیمان نیاز دارند. ما تعدادی پروژه بزرگ داریم ، مانند ساخت سد ، پروژه های در دست ساخت در جنوب پاریس ، واحدهای 2 و 3 نیروگاه هسته ای بوشهر و بازسازی ساختمان های آسیب دیده در اثر سیل سال گذشته ، بوشهر باعث سیمان کاری بیشتر می شود نسبت به قبل.

رضایی خاطرنشان کرد: در این جلسه با حضور معاون وزیر معادن ، روسای صنعت سیمان استان بوشهر ، معدن کاران در وزارت صمت و تنظیم بازار تصمیم گیری شد و مقرر شد تأمین و توزیع سیمان به سیمان محول شود. . ظرف یک هفته تا 10 روز ، تفاهم نامه اجرایی آن تهیه و منتشر می شود که امیدواریم مشکلات سیمان برطرف شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا