اقتصادی

توزیع سیمان توسط بازرسان سازمان صمت رصد می‌شود/ قید فوریت برای ثبت‌نام تمام عاملان

معاون بازرس و ناظر سازمان سکوت تهران با تاکید بر اینکه هرگونه عرضه سیمان به واحدهای بدون ثبت در سیستم معاملات و کد نقش کامل ممنوع است و کلیه معاملات از جمله خرهای اصلی باید کد بورس را دریافت کرده و به طور کامل ثبت نام کنند. سیستم تجارت وی در زمان ثبت نام تأکید و اعلام کرد که بازرسان سازمان سمت بر توزیع سیمان و فولاد نظارت می کنند.

سعید محمدی پور در گفت وگو با ترندونی ، اظهار کرد: در پی تصویب 133 مین جلسه کارگروه تنظیم بازار و به منظور حصول اطمینان از عملکرد ، واحدهای تولیدی و کلیه کارخانه های سیمان باید موجودی اولیه ، تولید ، اطلاعات فروش را از اول تیرماه سال جاری ثبت کنند ، قیمت ، ورودی و خروجی در یک سیستم تجاری جامع فروخته شد و پس از فعال سازی شناسه سیمان و سیمان کلینکر ، ملزم به اعلام تولید و سپس انتقال مالکیت به آن سیستم هستند.

معاون بازرس و ناظر سازمان سکوت تهران ، هرگونه سیمانی که توسط واحدهای تولیدی ، عمده فروشان و خرده فروشان خریداری و فروخته می شود ، علاوه بر دریافت کد بورس ، باید در سامانه جامع معاملات ثبت شده و با ارائه کد نقش ، مشخص شود: ثبت نام سیستم.

وی تاکید کرد که بازرسان سازمان سمات بر توزیع سیمان و فولاد نظارت می کنند و تصریح کرد که عدم ثبت نام در سیستم تجارت کامل و ثبت اسناد در سیستم تخلف است و به عنوان یک عرضه خارج از خط محسوب می شود و متخلفین حذف شده. به افراد همچنین می توانند هرگونه تخلف صنفی را با شماره تلفن 124 و سیستم www.124 گزارش کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن به آنها رسیدگی کنند.

به گزارش ترندونی ، اوایل شهریور (28 شهریور) معاون وزیر معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت ابلاغیه مجاز این سازمان خرید و عرضه سیمان خارج از بورس را ممنوع اعلام کرد و سپس تاکید کرد که چهار گروه هدف در این چرخه باید برای کد جایگزین خود درخواست دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا