اقتصادی

ثبات و کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار سیمان طی هفته‌های پیش‌رو

به گفته مدیر کل فرآورده های فلزی و معدنی ، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ، وضعیت بازار سیمان در هفته های آینده ثابت خواهد ماند و قیمت های بیشتر در بازار کاهش می یابد.

به گزارش ترندونی ، حسن الهیاری اظهار داشت: هر نوع بسته سیمان خاکستری که کارخانه های سیمان در بورس کالا ارائه می دهند به طور متوسط ​​حدود 25000 تومان هزینه دارد که شامل هزینه های قانونی مانند 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده ، 13 درصد سود پایه و خرده فروشی می شود. تجارت و متوسط ​​قیمت 10 هزار تومان برای ارسال و بارگیری هر کیسه سیمانی ، قیمت کل سیمان بسته بندی نوع 2 به مصرف کننده قابل محاسبه است. بنابراین ، تجزیه و تحلیل نرخهای منتشر شده توسط سازمان پشتیبانی در بانک قیمت نشان می دهد که هزینه متوسط ​​یک کیسه 50 کیلویی نوع 2 در استانها حدود 38000 تومان و در شهرهای اطراف کارخانه های سیمان حدود 35000 تومان است (به دلیل کاهش هزینه های حمل و بارگیری).

وی افزود: البته در برخی شهرها مانند تهران به دلیل تقاضا و مصرف زیاد و همچنین حمل سیمان از استانهای دیگر و افزایش هزینه های حمل و نقل به دلیل مسافت های طولانی و تاثیر بارگذاری سیمان ، افزایش نسبی قیمت سیمان و تاثیر آن بر قیمت نهایی مصرف کننده “این اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل نظارت بر محصولات فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پیش بینی کرده است که رفع کامل مشکل مصرف برق در کارخانه ها و افزایش تولید منجر به ثبات بیشتر بازار سیمان و کاهش قیمت ها در آینده می شود. هفته ها

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا