اقتصادی

هفته آرام بازار سکه و طلا با اندکی ریزش

بر اساس تحلیل دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت اونس جهانی با وجود روند نزولی در بازارهای جهانی از دیروز (پنجشنبه) تا امروز، در هفته گذشته 20 دلار افزایش یافت. با این حال، به دلیل تقاضای شدید بازار و کاهش اولیه جهانی اونس، بازار داخلی سکه و طلا اندکی کاهش یافت.

نادر بذرافشان در گفت وگو با ترندونی، در خصوص وضعیت بازار داخلی سکه و طلا در هفته گذشته، اظهار کرد: از ابتدای هفته تا چهارشنبه، انس جهانی طلا روند نزولی داشت؛ به طوری که قیمت طلای جهانی از ابتدای هفته تا چهارشنبه روند نزولی داشت. هشت دلار کاهش یافت اما از روز گذشته (پنجشنبه) اونس جهانی طلا به شدت 4 دلار افزایش یافت. بنابراین در هفته گذشته 4 دلار افزایش یافته است.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر در هفته جاری نیز نوسانات افزایشی نرخ ارز در بازار ارز وجود داشت اما این موضوع تاثیری بر قیمت سکه طلا نداشت.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع هفته آرام و با ثباتی را در بازار داخلی و سکه شاهد بودیم. این هفته یکی از آن هفته‌هایی بود که تقاضا و بازارهای سهام به حداقل رسید – پایین‌ترین میزان در دو ماه اخیر. این کاهش شدید تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه و پیشی گرفتن فروشندگان از خریداران در بازارهای داخلی باعث آرامش و ثبات شده است.

این عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران هفته گذشته گفت: هر قطعه سکه طرح جدید به دلیل تغییرات قیمت در هفته گذشته 3 هزار واحد کاهش یافت. تومان به 3 میلیون. و 3 هزار تومان سکه طرح قدیم، نیم سکه و ربع سکه هر کدام 3 هزار تومان کاهش قیمت داشتند. تومان و آخر هفته سکه قدیم 4 میلیون شد. و 40 هزار تومان نیم سکه 6 میلیون. و 3 هزار تومان و سکه سه میلیون و 50 هزار تومان. هات سکه بدون تغییر در 2 میلیون باقی ماند. و 150 هزار تومان

بذرافشان ادامه داد: هر گرم طلای 3 عیار با کاهش 150 تومانی، یک میلیون و 3 هزار تومان و هر گرم طلای 5 عیار با کاهش حدود 5 تومانی، 5 میلیون و 3 هزار تومان قیمت گذاری شده است. حباب سکه نیز حدود 4000 افت کرد. تومان نسبت به هفته های گذشته از حدود 40 به 40 هزار تومان رسید. تومان به 3 هزار تومان. تومان

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا