حوادث و رویدادها

لایحه تعطیلی شنبه‌ها به جای پنج‌شنبه‌ها همچنان در دست بررسی

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی مطرح کرد

آفتاب‌‌نیوز :

به همین منظور اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در یک نشست فوق‌العاده، با تصویب بیانیه‌ای، عنوان کردند که در راستای حمایت از حقوق شهروندی، بهینه‌سازی حقوق نیروی کار و همگام‌سازی با بازارهای جهانی و مبادی گمرکی به منظور تسهیل فرایندهای تجاری و مبادلات بین‌المللی، توسعه اقتصاد گردشگری و ارتقای بهره‌وری از این اقدام اصلاحی حمایت می‌کنند و انتخاب روز «شنبه» به عنوان دومین روز تعطیل هفته را در انطباق با ملزومات اقتصادی و تجاری می‌دانند.

همچنین آن‌ها انتخاب روز پنجشنبه برای این تعطیلات را موجب تحمیل هزینه‌های اجتناب‌پذیر بر مراودات و تعاملات بین‌المللی عنوان و به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی توصیه کردند جهت تقویت ارتباط با بازارهای منطقه، به عنوان هدف‌های تجاری اولویت‌دار و سایر بازارهای جهانی، این پیشنهاد را در اصلاح و تصویب نهایی قانون مدنظر قرار دهند.

امید خدادادی، دبیر کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ترندونی در خصوص تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، اظهار کرد: به طور کلی نظر فعالان اقتصادی استان و کشور بر این است که شنبه‌ها جایگزین پنجشنبه‌ها شود و با توجه به اینکه محدودیت و یا منع خاصی در این زمینه وجود ندارد، اگر تعطیلی روز شنبه قطعی شود قطعا برای فعالان اقتصادی بسیار تاثیرگذار خواهد بود. 

وی اضافه کرد: اگر روز پنجشنبه تعطیل شود، افراد روابط تجاری خود را در یک روز کاری از دست می‌دهند و نمی‌توانند قراردادها، انتقال پول و یا هر فرآیند دیگری که با کشورهای اروپایی، عربی و آسیای میانه انجام می‌دادند را میسر کنند. بنابراین اگر ما به این سمت حرکت کنیم و روزهای شنبه را تعطیل اعلام کنیم تاثیر مثبت آن را شاهد خواهیم بود که این اثربخشی در داخل کشور نیز خود را نشان خواهد داد.

دبیر کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی ایران نظرسنجی‌های انجام شده خود را در قالب بیانیه‌ای صادر کرده است، اما تاکنون پاسخی برای این بیانیه صادر نشده و همچنان در حال بررسی است که هیات دولت چه تصمیمی در این خصوص اتخاذ می‌کند.

خدادای ادامه داد: من نسبت به این موضوع خوش‌بین هستم و امیدوارم که در این رابطه تجدیدنظری صورت گیرد تا برای نفع تمامی فعالان اقتصادی شرایط تغییر کند.

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا