عمومیکسب و کار ایرانی برتر

اشتراک شبکه NBA چیست و نحوه استفاده از آن

آیا نحوه صحیح هشتگ گذاری را می‌دانید؟ نحوه استفاده نکردن از آنها را چطور؟ قبل از استفاده از هشتگ‌ها با ما همراه باشید و این مقاله را درباره بایدها و نبایدهای استفاده از هشتگ بخوانید.

پیش از آن که بخواهید از شبکه‌های اجتماعی مختلف برای پیش برد استراتژی‌های خود استفاده کنید، دانستن روش درست استفاده از هشتگ‌ها در هر کدام از این شبکه‌ها برای بالا بردن میزان دسترسی و تعامل برند شما امری ضروری است.

اگر مطمئن نیستید چگونه از هشتگ‌ها برای کسب و کارتان استفاده کنید، همینجا صبر کنید و مطمئن شوید که برند شما با استفاده از هشتگ گذاری صحیح کارهای بیشتری میتواند انجام دهد.

این مقاله اساس استفاده موثر از هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی را به شما آموزش می‌دهد. موضوعات بیشتری که در این مقاله یاد می‌گیرید:

  • چگونه هشتگ مناسب برای برند شما بهترین عملکرد را خواهد داشت؟
  • چرا تنها استفاده از هشتگ‌های محبوب و پرطرفدار رویه مناسبی نیست؟
  • نکات اساسی استفاده از هشتگ‌ها در بستر شبکه‌های اجتماعی

هشتگ چیست؟

هشتگ کلمه یا عبارتی است که پیش از استفاده حتما باید از نماد # بدون فاصله استفاده کنیم (مانند #اینستاگرام). در شبکه‌های اجتماعی  این عبارت نشانه‌گر (برای کاربران و الگوریتم‌ها) ارتباط یک محتوا به یک موضوع خاص یا یک دسته‌بندی را دارد. با استفاده از هشتگ‌ها محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی به آسانی در دسترس کاربران قرار می‌گیرند و کمک می‌کند تا افراد بیشتری با برند شما آشنا شوند.

اصول هشتگ

  • هشتگ‌ها همیشه با نماد # شروع میشوند اما اگر در آن از فاصله، نقطه گذاری یا نمادهای دیگر استفاده کنید کار نمی‌کند.
  • اطمینان داشته باشید که حساب کاربری شما در حالت عمومی (Public) است، زیرا تنها در این حالت کاربرانی که شما را دنبال نمی‌کنند به محتوای شما دسترسی خواهند داشت.
  • از عبارت‌های طولانی استفاده نکنید. بهترین هشتگ‌ها آن‌هایی هستند که نسبتاً کوتاه بوده و در ذهن مخاطب می‌مانند
  • از هشتگ‌های مرتبط و خاص برای کسب و کارتان استفاده کنید. اگر هشتگ انتخابی شما مبهم باشد یافتن آن دشوار است و احتمالا توسط کاربران شبکه اجتماعی دیده نمی‌شود.
  • تعداد هشتگ‌هایتان را محدود کنید. استفاده از تعداد بیشتر هشتگ، راه حل مناسبی برای دیده شدن بیشتر محتوای شما نیست.

تاریخچه هشتگ‌ها

اولین استفاده از هشتگ در این توییت بود که توسط کریس مسینا به اشتراک گذاشته شد:

از آن زمان استفاده از هشتگ‌ها، میزان دسترسی و اثر بخشی آنها افزایش پیدا کرد. هشتگ‌ها راهکار اتصال محتوای شبکه‌های اجتماعی به یک موضوع، رویداد یا مکالمه خاص شدند و مورد استقبال کاربران قرار گرفتند.

هشتگ‌ در ابتدا تنها به توییتر اختصاص داشت، اما پس از مدتی در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم مورد استفاده قرار گرفت. در ادامه مقاله جزئیات نحوه استفاده از هشتگ‌ها در هر شبکه اجتماعی را با شما در میان می‌گذاریم.

چرا از هشتگ‌ها استفاده کنیم؟

بالا بردن تعامل با دنبال کنندگان

نوشتن هشتگ در پست‌های شما به معنای حضور در بحثی است که در آن شبکه اجتماعی اتفاق می‌افتد. از همه مهم‌تر این امکان را بوجود می‌آورد که پست شما در آن موضوع توسط دیگر کاربران دیده شود.

استفاده صحیح از هشتگ‌ها سبب بالا بردن تعامل شما با مخاطبانتان می‌شود و در تعداد لایک Like، نظرات Comment و اشتراک‌گذاری‌‌های پست شما هم تاثیر چشمگیری دارد. هشتگ‌ها حتی در جذب دنبال کننده‌های جدید هم به کمک شما می‌آیند.

آگاهی از برندتان را با هشتگ‌های خاص خودتان بسازید

ساخت هشتگ‌های مختص برندتان میتواند تاثیر مهمی در پیشرفت کسب و کارتان و تولید محتوا توسط کاربران دیگر UGC شود.

حمایت خود را از مسائل اجتماعی نشان دهید

از هشتگ‌ها برای بیان موضوعات مختلف استفاده کنید

در توییتر شما توانایی نوشتن یک متن طولانی را ندارید. شما می‌توانید محتوایی با حداکثر تعداد 280 کاراکتر منتشر کرده و به اشتراک بگذارید. در اینستاگرام شما می‌توانید متن طولانی‌تری به اشتراک ott navigator بگذارید، اما این نکته را فراموش نکنید که استفاده از متن طولانی در توضیحات پست الزاماً تاثیر بیشتری بر مخاطب نخواهد داشت. این نکته برای شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک، پینترست (Pinterest) و لینکدین هم صدق میکند.

در این توییت ناسا تنها با یک هشتگ سالگرد ارسال سفینه اش را جشن گرفت و با استفاده از هشتگ درست توانست محتوای خود را به دست افراد بیشتری برساند.

به مخاطبان هدفتان کمک کنید تا شما را پیدا کنند

تبلیغات مشارکتی

محبوب ترین هشتگ‌های سال 2021

معروف‌ترین و محبوب‌ترین هشتگ‌ها الزاماً بهترینِ آن‌ها برای استفاده نیستند. به عنوان مثال هشتگ #followme بیش از 575 میلیون پست در اینستاگرام دارد، اما مشخص است که استفاده کردن از این هشتگ ممکن است هیچگونه بازخورد مناسبی برای صفحه شما نداشته باشد. فراموش نکنید که هشتگ‌ها تنها برای جذب مخاطب به صفحه شما نیستند، بلکه می توانند اطلاعات مهمی را به مخاطبان شما بدهند. مثلا هشتگی مانند #تخفیف به کاربران نشان می‌دهد که محصول یا خدمات نام برده در آن پست را می‌توانند با تخفیف تهیه کنند.

تا ماه ژوئن سال 2021 معروف‌ترین هشتگ‌های استفاده شده در سراسر دنیا به شرح زیر هستند:

  1. #love (2.1 میلیارد پست)
  2. #instagood (1.3 میلیارد پست)
  3. #fashion (972 میلیون پست)
  4. #photooftheday (931 میلیون پست)
  5. #photography (769 میلیون پست)
  6. #beautiful (749 میلیون پست)
  7. #instagram (691 میلیون پست)
  8. #picoftheday (655 میلیون پست)
  9. #nature (639 میلیون پست)
  10.   #happy (639 میلیون پست)

میلیون‌ها و میلیارد‌ها پست در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشته می‌شوند. تمام کاربران این رسانه‌ها محتواهای به اشتراک گذاشته شده را می‌بینند، اما مشکل اینجاست که این هشتگ‌ها همگی برای یک حوزه مناسب نیستند و ممکن است برای تجارت شما کارآمد نباشند. شما باید هشتگ‌های مرتبط با برندتان را که نمایانگر کسب و کار شما است، استفاده کنید.

6 راه برای پیدا کردن بهترین هشتگ‌ها

روش‌های مختلفی برای پیدا کردن هشتگ‌های هر کسب و کار وجود دارد. در ادامه برخی از آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

  1. برندهای رقیب و اینفلوئنسرها را بررسی کنید

ابتدا باید شبکه‌های اجتماعی رقبا و اینفلوئنسرهای مرتبط با کسب و کار خودتان را پیدا کنید. نحوه عملکرد آن‌ها را زیر نظر داشته باشید. توجه کنید که این صفحات از چه هشتگ‌هایی در پست‌هایشان استفاده کرده‌اند. این به شما کمک می‌کند تا بدانید چه هشتگ‌هایی در حوزه فعالیت شما کاربرد دارد.

  1. از سایت‌های معرفی هشتگ کمک بگیرید
  2. از هشتگ‌های ترند استفاده کنید
  1. هشتگ‌های مرتبط را پیدا کنید
  2. بررسی کنید کدام هشتگ‌ها در پست‌های قبلی کارآمد بودند

آمار هشتگ‌هایی که در پست‌های قبلی‌تان استفاده کرده‌اید را داشته باشید. بررسی کنید کدام پست  از همه محبوب‌تر بوده است. هشتگ‌های استفاده شده در این پست‌ها را در جایی یادداشت کنید. پس از مدتی می‌توانید هشتگ‌های کاربردی‌تر را پیدا کنید.

استفاده از هشتگ‌ها در هر رسانه اجتماعی

در ادامه راهکارهای ساده‌ای برای استفاده از هشتگ‌ها در هر شبکه اجتماعی را مطرح میکنیم:

استفاده از هشتگ‌ها در توییتر

بهترین تعداد هشتگ برای هر توییت در این شبکه اجتماعی بین 1 الی 2 عدد است. می‌توانید آن‌ها را در ابتدا، میان و انتهای متن توییت‌ها استفاده کنید. استفاده از هشتگ‌ها در بخش نظرات Comments هر توییت و هنگام بازنشر کردن آن و همچنین در بخش توضیحات شخصی Bio صفحه خود استفاده کنید. فراموش نکنید که امکان جستجوی هشتگ در این پلتفرم هم وجود دارد. توییت‌های مرتبط با یک هشتگ را بخوانید و بررسی کنید که در این شبکه اجتماعی چه هشتگ‌هایی در حال بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. هشتگ‌های ترند در توییتر، در بخش جستجو قابل مشاهده هستند.

نکاتی در خصوص هشتگ گذاری در توییتر

  • شما می‌توانید بیشتر از 2 هشتگ در توییت‌هایتان استفاده کنید. حتی می‌توانید تمامی متن توییت خود را با هشتگ بنویسید، اما خودِ این کمپانی پیشنهاد می‌کند که این کار را انجام ندهید و نهایتا 2 هشتگ را به کار ببرید تا توییت‌های با کیفیت‌تری داشته باشید.
  • اگر به فکر ایجاد یک هشتگ جدید هستید این را در ذهن داشته باشید که پیش از آن مقداری در خصوص آن هشتگ تحقیق کنید تا از قبل ساخته نشده باشد.

استفاده از هشتگ‌ها در فیسبوک

نکاتی در خصوص هشتگ گذاری در فیسبوک

  • چون بیشتر صفحات  فیسبوک در حالت خصوصی (Private) قرار دارند. شما به عنوان یک برند تجاری نمی‌توانید از تعاملات کاربران با هشتگ‌های مختلف، مطلع شوید.
  • می‌توانید با استفاده از آدرس Facebook.com/hashtag/____  افرادی که با هشتگ‌های مورد نظر شما محتوایی ایجاد کرده‌اند را تحت نظر داشته باشید. بررسی کنید چه مقدار این هشتگ‌ها کارآمد هستند و چه مقدار مورد استفاده دیگر کاربران قرار گرفته است.

استفاده از هشتگ‌ها در اینستاگرام

بهترین تعداد هشتگ قابل استفاده در این شبکه بین 5 الی 10 عدد است، اما امکان گذاشتن 30 هشتگ هم وجود دارد. مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی در محتوای متنی خود ( در اینستاگرام کپشن) می‌توانید از هشتگ‌ها استفاده کنید. علاوه بر آن در استوری‌ها هم تا 10 عدد هشتگ هم به اشتراک بگذارید (البته در آپدیت جدید اینستاگرام، استوری‌ها در صفحه هشتگ به کاربران نمایش داده نمی‌شود و این یعنی هشتگ گذاری در استوری‌ها شما را به مخاطبان جدید نمی‌رساند) استفاده از هشتگ در توضیحات بیو هم امر رایجی است. در این پلتفرم هم می‌توانید در بخش جستجو، هشتگ‌ها را پیدا کرده و آنها را مانند یک کاربر دنبال کنید تا پست‌های جدیدی که با آن هشتگ‌ها منتشر می‌شوند را ببینید.

نکاتی برای هشتگ گذاری در اینستاگرام

  • در هنگام اشتراک گذاری یک پست سعی کنید در هشتگ‌ها را در کامنت بنویسید تا دنبال کننده‌های شما به توضیحات فوق العاده‌ایی که در کپشن قرار دارند جذب شوند.
  • اگر در صفحه اینستاگرامتان قابلیت Business Account را فعال کنید، امکانات بیشتری مانند Instagram Insights خواهید داشت. این بخش قابلیت‌ بررسی بازخورد محتوای منتشر شده را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • از افزودن هشتگ‌ها در میان توضیحات پست‌ها خودداری کنید. چرا که گاهی اوقات این کار می‌تواند نظم نوشتاری شما را بهم بریزد. قرار دادن هشتگ‌های گروهی در انتهای متن توضیحات پست یا کامنت‌ها بهترین کار روش است.

استفاده از هشتگ‌ها در یوتیوب

بهینه‌ترین تعداد استفاده از هشتگ در این شبکه بین 2 الی 3 هشتگ در متن توضیحات هر ویدیو است. شما می‌توانید این هشتگ‌ها را حتی در عنوان ویدیو هم استفاده کنید. در این شبکه با کلیک روی هشتگ‌ها، ویدیوهایی که از آن‌ها استفاده کرده‌اند را مشاهده می‌کنید. توجه کنید که در این شبکه هرگز بیشتر از 15 هشتگ به کار نبرید، چرا که در آن صورت یوتیوب هشتگ‌های شما را نادیده گرفته و حتی ممکن است محتوای شما را به عنوان اسپم در نظر بگیرد و آن را به کاربران کمتری نشان دهد. البته هشتگ‌ها تنها راه پیدا کردن ویدیوهای شما در یوتیوب نیست و راهکارهای دیگری هم برای وجود دارد.

یک نکته برای هشتگ گذاری در یوتیوب

  • اگر از هشتگ‌ها در عنوان ویدیو استفاده نکنید 3 هشتگ اول در توضیحات ویدیو انتخاب شده و در بالای ویدیو نمایش داده می‌شود.

استفاده از هشتگ‌ها در لینکدین

نکاتی برای هشتگ گذاری در لینکدین

  • لینکدین یک پلتفرم اجتماعی سطح بالا و حرفه‌ای است. بنابراین باید توجه داشته باشید که از هشتگ‌های حرفه‌ای در آن استفاده کنید.
  • هشتگ‌ها را دنبال کنید تا پست‌های اخیرشان را ببینید و از محتوای به اشتراک گذاشته شده آگاه باشید.

استفاده از هشتگ‌ها در پینترست

زمانی که از این شبکه اجتماعی برای کسب و کارتان استفاده می‌کنید مطمئن باشید که حتما هشتگ‌ها را در توضیحات پین‌ها (Pin) بنویسید. در نسخه موبایل این شبکه اجتماعی هنگام اشتراک‌گذاری محتوا، می‌توانید از هشتگ‌های پیشنهادی هم استفاده کنید.

نکاتی برای هشتگ گذاری در پینترست

  • پینترست را یک موتور جستجو در نظر بگیرید. هشتگ‌ها برای جستجو کردن یک موضوع در آن بسیار کارآمد هستند.
  • توجه داشته باشید که در اشتراک گذاری هر پین بیشتر از 20 هشتگ استفاده نکنید.

اگر قبل از مطالعه این مقاله از هشتگ‌ها استفاده نمی‌کردید از این پس زمانش رسیده که آن‌ها در محتوای خود به کار بگیرید. امروزه هشتگ‌ها در تمام شبکه‌های اجتماعی کاربردی هستند و به قطع برای برند تجاری شما مفید خواهند بود. اگر تجربه استفاده از یک هشتگ خاص را دارید آن را با  همواره به عنوان بهترین و معتبرترین لیگ  در دنیا شناخته شده است اما نحوه برگزاری یک فصل این لیگ تفاوت بسیاری با لیگ های فوتبال دنیا دارد. در این مطلب می خواهیم نگاهی داشته باشیم به نحوه برگزاری یک فصل .

کنفرانس شرق کنفرانس غرب
بوستون سلتیکس دنور ناگتس
بروکلین نتس مینسوتا تیمبرولوز
نیویورک نیکس اوکلاهوما سیتی تاندر
فیلادلفیا سونی سیکرز پورتلند تریل بلیزرز
تورنتو رپترز یوتا جز
شیکاگو بولز گلدن استیت واریرز
کلیولند کولیرز لس آنجلس کلیپرز
دیترویت پیستونز لس آنجلس لیکرز
ایندیانا پیسرز فینیکس سانز
میلواکی باکس ساکرامنتو کینگز
آتلانتا هاکس دالاس موریکس
شارلوت هورنتس هیوستون راکتس
میامی هیت ممفیس گریزلیز
اورلاندو مجیک نیواورلینز پلیکانز
واشینگتن ویزاردز سن انتونیو اسپرز

هر کنفرانس به 3 بخش کوچک به نام دویژن تقسیم می شود و در هر دویژن نیز 5 تیم حضور دارند. دویژن در رده بندی نهایی تیم ها نقش زیادی ندارد و تنها در مواقع خاصی به رتبه بندی تیم ها در دویژن های شان رجوع می شود.

هر فصل لیگ NBA شامل 2 مقطع است؛ فصل عادی و پلی آف.

در فصل عادی هر تیم 41 بازی خانگی و 41 بازی خارج از خانه را تجربه می کند. هر تیم 4 بار با تیم های هم دویژنی اش روبرو می شود که در مجموع 16 بازی می شود. هر تیم با 6 تیم کنفرانس خود که در یک دویژن قرار ندارند نیز 4 بار بازی می کند که در مجموع 24 بازی می شود و با 4 تیم دیگر کنفرانس خود که باقی مانده نیز 3 بار روبرو می شود که 12 بازی را درنهایت شامل می شود.

بیشتر بخوانید:

همچنین هر تیم 2 بار با تیم های دیگر کنفرانس نیز بازی می کند که 30 بازی هم اینجا صورت می گیرد تا در مجموع، هر تیم 82 بار در فصل عادی بازی کند. ترتیب اینکه یک تیم با کدام تیم های دیگر کنفرانس خود 4 بازی یا 3 بازی انجام دهد، هر چند سال عوض می شود.

بعد از اتمام 82 بازی فصل عادی و مشخص شدن 8 تیم برتر هر کنفرانس، نوبت به پلی آف می رسد. نحوه برگزاری پلی آف به این شکل است که تیم اول هر کنفرانس با تیم هشتم، تیم دوم با تیم هفتم، تیم سوم با تیم ششم و تیم چهارم با تیم پنجم روبرو می شود. هر تیم باید در 4 بازی پیروز شود تا به مرحله بعد برود. هر تیمی که رتبه بالاتری دارد، در 2 بازی اول میزبان است و اگر کار به بازی پنجم یا هفتم هم بکشد، دوباره این تیم میزبان خواهد بود. یعنی اگر یک سری به 7 بازی کشیده شود، تیمی که رتبه بهتری دارد، 4 بار میزبان خواهد بود.

سن انتونیو اسپرز با 22 حضور متوالی در پلی آف، در این زمینه رکورددار NBA به شمار می رود

بیشتر بخوانید:

هر مربی هم که تا آغاز این رویداد، بیشترین پیروزی را در کنفرانس خود داشته باشد، به عنوان مربی آن کنفرانس انتخاب می شود، اما قانونی وجود دارد که یک مربی، نمی تواند 2 سال متوالی هدایت یک تیم آل استار را به عهده داشته باشد و به همین جهت اگر تیم آن مربی در سال دوم نیز بهترین رکورد را در کنفرانس خود داشته باشد، مربی تیم دوم آن کنفرانس برای هدایت تیم آل استار انتخاب می شود.

فرمت مسابقه آل استار

تا سال 2017، بازی آل استارز میان بهترین بازیکنان کنفرانس شرق در برابر بهترین بازیکنان کنفرانس غرب برگزار می شد، اما اکنون بازیکن هر کنفرانس که بیشترین رای مردمی را کسب کند، به عنوان کاپیتان انتخاب می شود و هر دو کاپیتان، در مراسمی یارکشی می کنند و می توانند تیم خود را از بازیکنان هر دو کنفرانس انتخاب کنند. در پایان بازی آل استار، به بهترین بازیکن زمین جایزه ای تحت عنوان ارزشمندترین بازیکن بازی آل استار داده می شود که از سال 2020، این جایزه به یاد کوبی برایانت نام گذاری شده است.

کوبی برایانت در کنار باب پتیت، با 4 عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقه آل استار، در این زمینه رکورددار است. بعد از مرگ کوبی برایانت، از سال 2020، این جایزه به یاد کوبی برایانت نام گذاری شده است

البته در آخر هفته آل استار، مسابقات دیگری نظیر بازی جوانان در حال پیشرفت در چارچوب دو تیم منتخب آمریکا و منتخب جهان، مسابقه چالش مهارت، مسابقه پرتاب سه امتیازی و درنهایت مسابقه اسلم دانک نیز برگزار می شود.

منبع : atomiptv.com

دکمه بازگشت به بالا