استان ها

امکان برگزاری امتحانات حضوری پس از ۲۰ خرداد/ تخصیص بسته حمایتی برای جبران هزینه اینترنت

ترندونی / خراسان رضوی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشجویان نیازمند مالی می توانند هزینه اینترنت خود را از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه دریافت کنند.

محمد کافی ، شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی در تلویزیون خراسان رضوی ، درباره وضعیت دانشگاه ها در وضعیت بحرانی کرونا و فعالیت های آن اظهار داشت: دانشجویان دانشگاه فردوسی از سراسر کشور هستند و خطر آلودگی در دانشگاه وجود دارد. خیلی زیاد ما همچنین از 28 ملیت مختلف دانشجو داریم. این نشان می دهد که ما باید نسبت به بیماری های عفونی بسیار حساس باشیم. دانشگاه فردوسی مشهد بلافاصله پس از به دست آوردن اپیدمی ویروس کلاسهای مجازی را گذراند. تا کنون ، ما یک روز یا جلسه را از دست نداده ایم. قبل از نوروز 99 کلاس های مجازی دانشگاه شروع می شد. خوشبختانه در گذشته زیرساخت های زیربنایی مجازی در دانشگاه فردوسی وجود داشته و هر ساله حدود هزار دانشجو ثبت نام در دوره های مجازی را انجام می دهند. چندین استاد با این مشکل آشنا بودند و اساتید دیگری نیز به زودی با دانشگاه فردوسی همکاری کردند. در مواقع بحران ، همه باید به مدیریت بحران کمک کنند. در دانشگاه ، مانند مدارس ، آموزش وجود دارد. ارائه آموزش و دانش بصورت عملی امکان پذیر است ، اما مطمئناً یادگیری آموزش و آنچه دانش آموز در محیط دانشگاه در آموزش مجازی می آموزد امکان پذیر نیست.

پوشش 90 درصد همه دانشگاه ها استان در آموزش مجازی

وی افزود: علاوه بر دانشگاه فردوسی ، من رئیس شبکه دانشگاه استان نیز هستم و گزارش های روزانه کلاس های مجازی را که در موسسات آموزش عالی مختلف برگزار می شود دریافت می کنیم. بیش از 90٪ دانشگاه های استان تحت پوشش آموزش مجازی هستند. این تعداد در برخی مراکز مانند دانشگاه فردوسی به بیش از 95٪ رسیده است. خوشبختانه علاوه بر کارگاههای آموزشی ، دوره های عملی ، آزمایشگاهی ، کارآموزی و کارآموزی ، سایر دوره ها تا پایان ترم تحت پوشش آموزش مجازی قرار می گیرند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ، درباره وضعیت امتحانات ، خاطرنشان کرد: این دانشگاه سناریوهای مختلفی را پیش روی خود دارد. سناریوی اصلی امتحانات مجازی است. همزمان با تدریس ، معلمان دانش آموز را ارزیابی می کنند و در پایان ترم ، امتحان را به شکلی که مناسب می بینند ، می گذرانند. اگر دفتر مرکزی Corona قادر به انجام معاینات حضوری باشد ، این امکان وجود دارد که معاینات حضوری پس از 11 ژوئن انجام شود. برخی از دروس ناخواسته در ترم جاری به اتمام نمی رسد. معلمان تا پایان ماه اوت نمرات را دریافت کردند و اگر کار مقدماتی هنوز در جریان نباشد ، می توانیم آن را تا شهریور تمدید کنیم. برخی از دوره های دانشگاهی بخشی از تئوری و بخشی از تمرین هستند. قسمت نظری تکمیل می شود و ما منتظر خواهیم ماند تا قسمت عملی امتحان انجام شود و نمره رد شود. این دانشگاه ترم تابستانی نخواهد داشت ، اما همه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خراسان رضوی باید دوره های تحصیلی را تکمیل کرده و در ترم دوم این سال تحصیلی شرکت کنند.

دانشگاه هزینه اینترنت دانش آموزان برای تأمین خواهد شد انجام داد

کافی گفت: “چندین اپراتور دنبال می کنند و استفاده از سایت های آموزش مجازی برای این اپراتورها آزاد شده است.” نظارت متمرکز توسط وزارت علوم برای سایر اپراتورها. در صورت استفاده از زیرساخت های دانشگاه و مسیرهای مجاز ، استفاده از سایت ها رایگان خواهد بود. اما دانشگاه فردوسی مشهد ظرفیتی را برای دانشجویان نیازمند کمک مالی فراهم کرده است تا بتوانند به نماینده فرهنگی و دانشجویی دانشگاه مراجعه کنند و هزینه های اینترنت خود را تأمین کنند.

وی ادامه داد: باید قبول کنیم که با یک وضعیت بحرانی روبرو شدیم و با عجله وارد آموزش و پرورش مجازی شدیم. بسیاری از زیرساخت ها و ظرفیت ها در دسترس نیست و زمان لازم برای آماده سازی است. دانشگاه فردوسی برای حل مشکل کسانی که دور هستند از امکانات یادگیری مجازی به هر دلیلی ، تصمیم گرفت تا بدون در نظر گرفتن سالها و بازگشت شهریه به دانشجویان تا پایان ماه مه ، حذف دوره های تک وقت ، تمام وقت را حذف کند.

رئیس دانشگاه فردوسی در پاسخ به این سؤال که آیا مهلت ارسال پایان نامه های دانشجویی در تمام مقاطع تحصیلی مهلت دارد یا خیر ، گفت: این فرصت در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه شده است و دانشجویان گزینه های مختلفی دارند. دفاع از پروتکل های مجازی یا حضوری با صداقت دانشگاه همچنین به دلیل این شرایط خاص چندین تست زبان برگزار کرده است.

احتمال تاخیر در قبولی در کنکور سراسری

كافي گفت: “هر روز سناريو هاي جديدي براي آزمون ورود به كشور برگزار مي شود و تاريخ آن به تعويق افتاده است.” امتحان دکتری به ماه ژوئیه به تعویق افتاده است و احتمالاً امتحانات پذیرش ملی به صورت جداگانه در گروه های مختلفی برگزار می شود ، اما جزئیات هنوز اعلام نشده است ، و هنوز هم احتمال وجود دارد که امتحانات کشوری به تعویق بیفتد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا