برون مرزی

عملیات هک چینی‌ها احتمالا اطلاعاتی درباره طرز تفکر آمریکایی به پکن داده است

دو مقام آمریکایی به شبکه سی ان ان اعلام کردند که دولت بایدن باور دارد عملیات هک چین که حفره امنیتی در سیستم ایمیل‌های دولت آمریکا ایجاد کرد، به دولت چین بینش لازم برای درک طرز تفکر واشنگتن پیش از سفر بلینکن به پکن را داده است.

به گزارش ترندونی، مقامات آمریکایی عنوان کردند که این عملیات هک که به گفته ماکروسافت در اواسط ماه مه رخ داده است، در نزدیکی سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به پکن به اطلاع وزارت خارجه رسیده است.

این مقامات در ادامه اعلام کردند که در ابتدا کاملا مشخص نیست که چین پشت پرده این عملیات سایبری بوده باشد یا نه.

بلینکن در کنفرانس خبری در جاکارتا از ارائه پاسخ درخصوص واکنش آمریکا به اقدام چین طفره رفت گفت: من نمی‌توانم جزئیات پاسخ‌مان را به اشتراک بگذارم. مهم‌ترین مسئله این است که حادثه تحت بررسی است.

وی افزود: ما به طور مداوم به چین اعلام کرده‌ایم هر اقدامی که دولت آمریکا یا شرکت‌های آمریکایی و یا شهروندان آمریکایی را هدف قرار دهد، مایه نگرانی عمیقی است و ما اقدامات درخوری در پاسخ انجام می‌دهیم.

اطلاعاتی که دولت چین از این هک کسب کرده محدود است؛ چراکه به یک سیستم غیرمحرمانه نفوذ شده بود و مقامات آمریکایی نیز اصولا با این گمان فعالیت می‌کنند که هرچیزی بر روی سیستم‌های غیرمحرمانه قابلیت هک شدن داشته باشد. با این حال این هک به دولت چین اجازه داده تا پیش از سفر بلینکن به پکن اطلاعاتی درخصوص گفت‌وگوهای خصوصی مقامات آمریکایی داشته باشند.

وزیر بازرگانی آمریکا که یکی دیگر از اهداف هک بوده است، قرار است به زودی به چین سفر کند.

وزارت خارجه آمریکا فورا به درخواست این شبکه برای اظهارنظر پاسخی نداده است.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که بلینکن مسئله هک را در دیدار وانگ یی، وزیر خارجه چین در دیدار روز پنج‌شنبه در اندونزی مطرح کرده است.

انتهای پیام 

گروه تحریریه علوم بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای پیچیده جهانی. با استفاده از تحلیل‌های کیفی و دقیق، شما را در جریان تغییرات جهانی قرار می‌دهم. با روشی آمیخته از روش‌های روزمره و نظری، به شما مطالب جذابی درباره اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا