عمومیکسب و کار ایرانی برتر

واحد اندازه گیری گیج دما ایندومارت

تجهیزات، ابزار و ابزارهای مختلفی در صنعت استفاده می شود که یکی از آنها اندازه گیری فشار است. استفاده از این ابزار در صنعت بسیار مهم است و در صورت عدم دسترسی به آن مشکلاتی به وجود می آید.

گیج فشار چیست؟ این سوال را معمولا افرادی می پرسند که نام این دستگاه را شنیده اند اما اطلاعاتی در مورد آن ندارند. تجهیزات مختلف؛ در صنعت از ابزار و تجهیزاتی استفاده می شود که یکی از آنها فشارسنج است. استفاده از این ابزار در صنعت بسیار حائز اهمیت است و بدون دسترسی به آن مشکلاتی پیش خواهد آمد. به عبارت دیگر این دستگاه در پالایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد و می توان آن را یکی از متداول ترین تجهیزات صنعتی در کارخانجات صنعتی دانست. اما در این حالت باید از فشارسنج ها یا انواع فشارسنج ها مطابق با مشخصات استفاده شود. به طوری که قابلیت های آنها پاسخگوی نیازهای تجاری صنعت مورد نظر باشد در بخش های بعدی مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.

گیج فشار چیست؟

گیج فشار، مانومتر یا فشار سنج دستگاه کوچکی است که برای اندازه گیری فشار استفاده می شود. اما با کمک این دستگاه می توان میزان استرس را در دستگاه ها یا محیط های مختلف بررسی و کنترل کرد. فشار در سیستم های لوله کشی یا مخازن در صنایع مختلف یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که فشار سنج ها بررسی می کنند.

انواع فشار سنج بر اساس اندازه گیری فشار است

فشارسنج ها انواع مختلفی دارند که روش اندازه گیری فشار هر کدام متفاوت است و هر کدام از آنها از تکنیک های مختلفی برای اندازه گیری مقدار فشار استفاده می کنند. با این حال، انواع مختلفی از مقیاس های فشار را می توان بر اساس نحوه اندازه گیری فشار در نظر گرفت، به شرح زیر:

گیج فشار لوله بوردون

گیج فشار لوله بوردون یکی از رایج ترین فشار سنج ها می باشد و روش گیج فشار شامل تشکیل یک لوله منحنی به نام لوله بوردون است و این لوله هم تحت فشار داخلی و هم فشار خارجی قرار می گیرد. اگر فشار از داخل وارد شود، لوله از حالت خمیده خارج شده و کشیده می شود، در ضمن اگر فشار از لوله برداشته شود به حالت اولیه باز می گردد. برای اطلاعات بیشتر به این وبلاگ بروید.

https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-171/887236-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%A8-%DA%AF%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D9%85%D8%A7

وقتی این اتفاق می افتد انتهای لوله که در اثر تغییر فشار داخلی حرکت می کند و به شکل دست است. حرکت می کند و میزان فشار را نمایش می دهد.مانومتر لوله بوردون برای اندازه گیری فشار مثبت یا منفی استفاده می شود. که بسیار حساس بوده و فشار را با دقت بالایی نمایش می دهد.

گیج فشار دیافراگمی

نوع دیگر فشار سنج، فشار سنج دیافراگمی است که دارای قسمتی قابل انعطاف برای اندازه گیری فشار موجود می باشد. به عبارت دیگر گیج فشار دیافراگمی دارای یک دیسک انعطاف پذیر است که قسمت ورودی آب را از داخل مانومتر جدا می کند و فشار را بدون هیچ مشکلی مربوط به اصطکاک اندازه گیری می کند. ذکر این نکته ضروری است که از این نوع فشارسنج برای اندازه گیری فشار سیالات گازی استفاده می شود. به عنوان مثال: گیج های دیافراگمی در سیستم های پنوماتیکی فشار پایین، پمپ های خلاء، دریچه های تنفسی و غیره استفاده می شوند. از این محصول برای ساخت محصولاتی مانند روغن های ازن گیر استفاده می شود.

نشانگر اختلاف فشار

از انواع کنتورها باید به فشارسنج دیفرانسیل نیز اشاره کرد که کاربرد آن با سایر کنتورهای ذکر شده کمی تفاوت دارد. زیرا از این نوع فشارسنج برای نظارت بر اختلاف فشار بین دو قسمت سیستم استفاده می شود که فشار را در دو نقطه ورودی کنترل و سپس نمایش می دهد. فشارسنج های تفاضلی به طور گسترده ای برای استفاده در سیستم های فیلتراسیونی که ناخالصی های گاز و مایع را جدا می کنند استفاده می شود.

https://www.asianews.ir/fa/newsagency/14407/%DA%AF%DB%8C%D8%AC-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1

فشار سنج روغن

گیج فشار روغن یکی از انواع دیگر گیج های صنعتی است که به عنوان یکی از بهترین انواع فشار سنج برای دستگاه ها و سیستم های با لرزش بالا شناخته می شود. از آنجایی که این نوع مانومتر قادر است ضربان و فشار بالا را خنثی کند و با دور زدن فشار در سیستم اندازه گیری شود، این امر بسیار مهم است زیرا امکان اندازه گیری فشار و انجام محاسبات بدون تاثیر ارتعاش وجود دارد. او یک کار کامل انجام داد.

گیج خشک

با توجه به گیج فشار روغن که اندازه گیری دقیقی دارد انواع دیگری از گیج ها نیز وجود دارد که فشار سنج خشک هستند که سطح داخلی آن در اثر رطوبت آسیب می بیند و خوانش فشار به سختی انجام می شود. این امر نشان می دهد. این نوع مانومتر قادر به اندازه گیری فشار مایع است و به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، اما با وجود این مشکلاتی وجود دارد که استفاده از آن را تا حدودی ایجاد می کند.

دکمه بازگشت به بالا