اقتصادیکسب و کار ایرانی برتر

بیشترین زمان نگهداری فیلم دوربین مدار بسته

انتقال تصویر بدون اینترنت در مسافت کوتاه

اینترنت در همه جای دنیا است، اما کاربرانی که اینترنت ندارند چگونه انتقال تصویر انجام دهند. هستند افرادی که خط تلفن ندارند و فکر می کنند نمی توانند اینترنت داشته باشند. به این افراد توصیه می کنیم که از اینترنت های سیار استفاده کنید. قبل از خرید اینترنت از آن مرکز مشاوره بگیرید که حتما در محل شما سرویس بدهد و اینترنت آنتن دهی خوبی داشته باشد.

فرض کنید تعدادی دوربین مداربسته دارید که به DVR متصل هستند و شما می خواهید تصاویر را از نقطه دوری مشاهده کنید. اگر از محل نزدیک بخواهید تصاویر را مشاهده کنید می توانید با کابل HDMI یا VGA دستگاه را به مانیتور متصل کنید. همین طور می توانید از طریق پورت LAN که در پشت دستگاه DVR قرار دارد آن را به کامپیوتر یا شبکه داخلی متصل کنید. به این ترتیب تصاویر در کامپیوترهایی که در شبکه قرار دارند قابل مشاهده است.

  1. آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت

حال فرض کنید می خواهیم تصاویر دوربین مداربسته را که به دستگاه DVR ارسال می شود را از نقطه ای دورتر نظارت کنیم.  به عنوان مثال چند کیلومتر دورتر و یا از شهر دیگر می خواهیم روی تصاویر دوربین نظارت داشته باشیم.

دو راهکار وجود دارد: 1. باسیم و 2. بیسیم

راهکار اول باسیم است در این روش بستر انتقال با استفاده از فیبر نوری و انواع کابل ها فراهم می شود. این روش خیلی منطقی نیست خصوصاً در مسیرهای دور این کار توجیه اقتصادی چندانی ندارد. در این روش شما سیم کشی را تا محل مورد نظر باید انجام دهید، که روش پر هزینه ای است.جهت خرید دوربین مداربسته پلاک خوان لطفا کلیک کنید

راهکار دوم استفاده از ساختارهای بیسیم است مانند بلوتوث و Infrared، wifi و آنتن های رادیویی. Bluetooth و اینفرارد هر دو برد کوتاهی دارد. Wifi نیز برد بیشتری از اینفرارد و بلوتوث دارد اما در مجموع برد آن نیز کوتاه است. پس این ساختارها در مسافت های طولانی پاسخگو نیستند.

استفاده از آنتن های رادیویی برای انتقال تصویر که برد چند کیلومتری دارند، رایج تر هستند. این آنتن ها در حدود 8 تا 10 کیلومتر می توانند امواج را ارسال کنند. اما موضوعی که در ارتباط با این آنتن ها قابل توضیح است این است که آنها به صورت گیرنده و فرستنده هستند و برای دو نقطه خاص استفاده می شوند. به عنوان مثال می خواهید از دفتر کارتان تا کارخانه که فاصله آن 5 کیلومتر است آنتن نصب کنید. این آنتن ها را اگر درست انتخاب کرده باشید و شرایط جغرافیایی اجازه دهد، راه کار مناسبی برای شما خواهد بود. به راحتی می توانید توسط این آنتن ها کار نظارت و دسترسی به تصاویر دوربین های مداربسته را انجام دهید.

نحوه عملکرد آنتن های رادیویی

آنتن های رادیویی که به صورت دیجیتال هستند توانایی ارسال داده تا مسافت طولانی را دارند. در مقابل مدل های آنالوگ آنتن ها، کابل های بلندی ندارند. همچنین در مسافت طولانی تحت تاثیر نویز قرار می گیرند و داده ها به طور کامل ارسال نخواهد شد.

برای انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت آنتن های رادیویی دیجیتال یک راه حل مناسب است. برخی از این آنتن ها بردی حدود 3 کیلومتر دارند که باید مانعی بین این دو آنتن وجود نداشته باشد. هر چه برد آنتن ها بیشتر باشد به مراتب قیمت آنها نیز بالاتر می رود. در برخی از مدل ها برد ارسال داده تا چند ده کلیومتر نیز می رسد که مبالغ هنگفتی بابت خرید آنها باید پرداخت. به هر ترتیب در مدل های معمولی با برد تقریباً 3 کیلومتر اصطلاحاً این دو آنتن باید همدیگر را ببینند تا ارتباط آنها برقرار باشد. این روش بسیار مقرون به صرفه خواهد بود چرا که دیگر نیازی به حفر زمین و کابل کشی بین دو شعبه یا بین دفتر و کارخانه با این فاصله نیست. آنتن های قوی تر با بردهای بیشتر نیز وجود دارند که برای استفاده از آنها باید از مراجع ذیربط مجوز دریافت کرد. شرط استفاده از آنتن های رادیویی، دو نقطه ثابت است و دیگر نمی توان از مکان سوم به تصاویر دسترسی داشت.

  1. انتقال تصویر دوربین به کامپیوتر بدون اینترنت

این امکان وجود دارد که بدون اینترنت شما بتوانید تصاویر دوربین مداربسته را به صورت زنده از طریق کامپیوتر مشاهده کنید. کافیست کامپیوتر خود را به درستی به دوربین مداربسته متصل کنید. هر دو دستگاه دوربین و کامپیوتر با استفاده از کابل شبکه که با هر دو سیستم سازگار است به یکدیگر متصل می شوند. مراحل زیر را جهت تنظیمات مرورگر خود دنبال کنید:

  1. مرورگر کامپیوتر را اجرا کنید.
  2. در منوی Tools گزینه Internet Options را انتخاب کنید.
  3. Security را کلیک و سپس گزینه Custom Level را انتخاب کنید.
  4. در پنجره باز شده در پایین صفحه تنظیمات Active X Controls قرار دارد. Prompt و یا Enable را فعال کنید.
  5. در آخر روی OK کلیک کنید.
  6. آدرس دوربین مورد نظر را روی کامپیوتر بیابید
  7. تغییر IP کامپیوتر به IP با پیشوند شبکه ای که دوربین مداربسته نیز قرار دارد انجام می شود.

جزئیات و چگونگی اتصال را می توانید در مقاله بخوانید.

  1. انتقال تصویر بصورت وایرلس بدون اینترنت

از روش های انتقال تصویر بر روی موبایل بدون اینترنت استفاده از دوربین های وایرلس است. اگر چه دوام و ثبات عملکرد این دوربین ها بسیار کم است. همچنین اگر مانعی بر سر راه دوربین و نقطه دریافت تصویر وجود داشته باشد انتقال تصویر به درستی انجام نمی گردد. حداکثر برد ارسال اطلاعات این دوربین ها تا شعاع 100 متری عملیات انتقال تصویر است. بنابراین این روش چندان کاربردی ندارد به ویژه برای مسافت های طولانی. استفاده از دوربین های وایرلس به علت ناپایداری و حساسیت های امنیتی پیشنهاد کارشناسی شده ای نیست.

  1. آیا دوربین مداربسته بدون اینترنت کار می کند؟

دوربین های مداربسته بدون اینترنت کار می کنند و نیاز همیشگی به اینترنت ندارند مگر در موارد و کاربردهای خاص. اگرچه استفاده از اینترنت مزایای خود را دارد، اما مطمئناً یک ضرورت نیست. در صورتی که اینترنت قطع شده باشد و یا به هر نحوی به آن دسترسی ندارید نظارت و مشاهده تصاویر قطع نخواهد شد. اگر مانیتور به سیستم دوربین مداربسته وصل باشد، می توانید تصاویر را به صورت 24 ساعته در هفته مشاهده نمایید. ذخیره فیلم و تصاویر در دستگاه NVR و ذخیره سازهای خارجی نیازی به اینترنت ندارند.

عملکردهای غیرقابل دسترسی بدون اینترنت

  • دسترسی و نظارت از راه دور:

امکان مشاهده و نظارت بر تصاویر زنده و ضبط شده از یک مکان دور از طریق اینترنت امکان پذیر است. بنابراین بدون آن ، شما می توانید فیلم ها را مشاهده کنید اما نه از راه دور.  اتصال صفحه نمایش (مانیتور، موبایل یا کامپیوتر) باید از نظر فیزیکی به دوربین مدار بسته یا دستگاه متصل باشد.

  • اعلان های Push Notification از سیستم:

دوربین های مدار بسته مجهز به سنسورهایی هستند که حرکات و صداها را تشخیص می دهند. هنگامی که هرگونه فعالیت غیرمعمول تشخیص داده می شود، سیستم هشدارها را از طریق اعلان های پوش نوتیفیکیشن به دستگاه متصل شما ارسال می کند. برای کارکرد این عملکرد ، هم دستگاه شما و هم دوربین مدار بسته باید اتصال اینترنت خوبی داشته باشند.

  • پشتیبان گیری از فیلم و تصاویر در ابر یا FTP:

اینترنت، ذخیره و پشتیبان گیری داده ها را آسان تر از همیشه کرده است. تنها کاری که باید انجام داد یک کلیک است تا تمام داده های شما بلافاصله در ابر (Cloud) پشتیبان گیری شود. بدون اینترنت، نمی توانید از داده های خود از طریق راهکارهای ذخیره سازی اینترنتی مانند ابر یا سرور FTP نسخه پشتیبان تهیه کنید.

Push Notification یا پوش نوتیفیکیشن

Push Notification به اعلان هایی گفته می‌شود که توسط سازنده و یا مدیر یک اپلیکیشن اندرویدی، به دیوایس‌(هایی) که اپ روی آنها نصب شده ارسال می‌گردد. این دیوایس‌ می‌تواند موبایل، تبلت، ساعت هوشمند و… باشد

 

دکمه بازگشت به بالا