استان ها

ارتباط‌گیری بهتر با دانش‌آموزان لازمه تربیت است / برای تربیت و پرورش دانش‌آموزان کار جهادی انجام شود

به گزارش خبرگزاری ترندونی استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی با بیان اینکه هجمه‌های دشمنان علیه نوجوانان و جوانان کشورمان بسیار زیاد بوده و امروز حضور بدون آگاهی این قشر از جامعه در فضای مجازی، شرایط را برای اقدامات تربیتی عوض کرده است گفت: یکی از مشکلات حوزه تعلیم و تربیت مشکل ارتباط گرفتن با نوجوانان و جوانان است و این ارتباط گرفتن با آنان دشوار شده است.
وی افزود: باید در این زمینه ایجاد ارتباط تلاش بیشتری شود تا پس‌ازآن به فکر اجرای برنامه‌های تربیتی و تأثیرگذاری برنامه‌های این حوزه باشیم.
امام‌جمعه سمنان با بیان اینکه تأثیرگذاری معلمان و مربیان پرورشی گاهی حتی از اعضای خانواده هم بیشتر است خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که تعلیم و تربیت باهم بوده و جدای از هم نیستند حتی اولویت با تزکیه و تربیت است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی اضافه کرد: حتی اگر هزاران درجه علمی کسب شود؛ اما خودسازی، تربیت پرورش انجام نشود، همان ممکن است به معضل و وسیله‌ای برای ظلم تبدیل شود. غربی‌ها هم به همین مصیبت دچارند.
وی با تأکید بر اینکه مربیان و معاونان پرورشی باید در راستای تأثیرگذاری بیشتر کار کنند خاطرنشان کرد: باید برای تربیت و پرورش دانش‌آموزان کار جهادی انجام‌شده و به ساعات اداری بسنده نشود؛ چراکه اگر می‌خواهیم مؤثر باشیم باید فرصت بیشتری برای امور بگذاریم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با تأکید بر اینکه اگر کسی تأثیرگذار نیست نباید وارد عرصه تربیتی شود و این امر ممارست بیشتری می‌خواهد خاطرنشان کرد: امروز باید با تأثیرگذاری بیشتر، مسئولیت‌پذیری را در فرزندانمان بیشتر کنیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی با اشاره به وضعیت فرهنگی و اجتماعی برخی مدارس در استان سمنان خاطرنشان کرد: امروز شاهد این هستیم که مدارس دولتی ما افت کرده است و چه‌بسا که استعدادهای خوب ما هدر می‌رود و در برخی مدارس جنوب شهرهای استان سمنان حتی در مسائل فرهنگی بسیار مشکل دارد.
امام‌جمعه سمنان با تأکید بر اینکه نباید نماز در مدارس برای دانش‌آموزان اجباری باشد تصریح کرد: امروز باید به‌صورت ایجابی و زمینه‌سازی منجر به فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن نماز در دانش‌آموزان مدارس شویم. امروز باید زمینه زنگ نماز در مدارس فراهم شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی با تأکید بر لزوم توجه به انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت به دانش‌آموزان در مدارس خاطرنشان کرد: وظیفه و رسالت معلمان اقتضا می‌کند که بیش از گذشته به انجام مسئولیت خود بیندیشیم و در این راستا باید بدانیم که ضروری است فرهنگ ایثار و مقاومت را به نسل جدید منتقل کنیم.
وی با اشاره به تقدیم صدها شهید از جامعه معلمان و دانش‌آموزان استان سمنان به انقلاب اسلامی گفت: باید راه شهدا استمرار یابد.

دکمه بازگشت به بالا