حوادث و رویدادها

وعده وزیر آموزش و پرورش به دانش‌آموزان نخبه

آفتاب‌‌نیوز :

رضا مراد صحرایی، امروز (سوم شهریور) در آیین اختتامیه مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در کرمانشاه با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، قرآن محور نظام تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: اگر این سند را مبنای مدرسه‌داری کنیم، قطعا می‌توانیم موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در گذشته سندی از خارج آورده و آن را مبنای تعلیم و تربیت کرده بودند، افزود: امروز عوارض مخرب این سند در دانشگاه‌های ما پدیدار شده و برای برون رفت از آن باید سند بنیادین را مبنا قرار دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز به برکت قرآن، ایران همه معادلات جهانی را تغییر داده، به عضویت ایران در گروه بریکس اشاره کرد و گفت: آمریکا به شدت از قدرت گرفتن این گروه واهمه دارد و عضویت عزتمندانه ایران در این گروه بسیار حائز اهمیت است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: گروه بریکس حرف ایران که حذف دلار است را در اولویت قرار داده که می‌تواند برای آمریکا بسیار سنگین باشد.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای ورود بدون کنکور دانش‌آموزان مستعد و نخبه حوزه‌های علمی، پژوهشی قرآنی، ورزشی، فرهنگی، هنری و… به دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم این کار از اواخر امسال اجرایی شود.

صحرایی همچنین از برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای دانشجومعلمان خبر داد و گفت: هیچکدام از این افراد تا دوره‌های مهارتی ۱۲ گانه را فرا نگرفته باشند، فارغ‌التحصیل نمی‌شوند.

 صحرایی به برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای بیش از ۳۰۰ هزار معلم هم اشاره کرد و گفت: معلمان باید حداقل ۱۰۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت را بگذرانند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بزودی یک کارسوق و المپیاد در حوزه سواد اقتصادی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد این برنامه نقش مهمی در حل برخی مشکلات اقتصادی داشته باشد، زیرا باید برخی تغییرات را از مدرسه شروع کنیم.

وی در پایان از خانواده‌ها خواست برای عاقبت به خیری فرزندانشان به قرآن تمسک کنند.

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا