استان ها

انجام ۱۵۰۰ پیوند کلیه موفق در بابل

ترندونی/مازندران رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه این دانشگاه مجهز به تمام بخش‌های فوق تخصص از جمله پیوند مغز واستخوان است، گفت: انجام هزار و ۵۰۰ پیوند کلیه موفق از جمله دستاورد مهم این دانشگاه است.

سیدعلی مظفرپور ۸ مهرماه در آیین بزرگداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از فعالان طرح کشوری ۳۰ شب ۳۰ مسجد، تکریم خادمان درمانی اربعین حسینی و نکوداشت مشارکت دانشگاهیان در قرارگاه جهادی درمانی الکفیل در دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس مظهر ایستادگی تدبیر و عزت نظام است، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی بابل از سال ۱۳۶۲ به‌عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال ارائه خدمات است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی قوی مهم‌ترین ظرفیت این دانشگاه است افزود: این دانشگاه ۱۰ دانشکده، پنج هزار دانشجو، پنج هزار کارمند، ۳۷۰ عضو هیات علمی و هفت بیمارستان دارد.

وی درصد اشغال تخت‌های بیمارستان‌ها را بیش از ۸۰ درصد برشمرد و گفت: بیمارستان‌های شهرستان بابل ۸۰ درصد مراجعات دیگر استان‌ها را پوشش می‌دهد.

وی یادآور شد: در کنار خدمات بهداشتی و درمانی اقدامات جهادی و اعتقادی نیز در این دانشگاه انجام می‌شود که از جمله می‌توان به اجرای موفق طرح ۳۰ شب ۳۰ مسجد اشاره کرد که اخیرا آن را به ۳۰ شب ۶۰ مسجد ارتقاء دادیم.

مظفرپور خاطرنشان کرد: در راستای خدمت رسانی به مردم اجرای طرح الکفیل، برگزاری اردوی جهادی با حضور اعضای هیات علمی، انجمن و تشکل‌های دانشجویی انجام شد.

وی از اعزام گروه درمانی ۴۰ نفره به اربعین حسینی خبرداد و گفت: در این طرح موفق به استقرار دو موکب در مسیر کربلا و شهر کربلا شدیم که متخصصان ما بدون توقع و حقوق حتی حق ماموریت به زائران خدمات رسانی کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا