سلامت و دانشکسب و کار ایرانی برتر

بهترین کرن ضد آفتاب بعد از عمل بینی

رینوپلاستی یا عمل بینی نوعی جراحی پلاستیک است که برای تغییر شکل بینی انجام می شود. این عمل به منظور درمان مشکلات تنفسی یا تغییر ظاهر بینی یا به هر دو دلیل به طور همزمان تحت عمل زیبایی بینی صورت می گیرد. تورم و کبودی از شایع ترین عوارض عمل بینی است، لذا برخی از زنان قصد پوشاندن کبودی ها توسط آرایش را می کنند. حال سوال اینجاست که چه زمانی می توان بعد از عمل بینی آرایش کرد؟ آیا آرایش صورت بعد از عمل بینی خطرناک است؟ به منظور آشنایی بیشتر با بهترین زمان و چگونگی آرایش بعد از جراحی بینی تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آرایش کردن بعد از عمل بینی

همان طور که می دانید، یکی از عوارض شایع است که پس از طی شدن دوره نقاهت برطرف می شود. اما برخی از خانم ها برای پوشاندن این کبودی ها و بهبود چهره خود اقدام به استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی می کنند. تا زمانی که پانسمان و گچ بینی برداشته نشده است، امکان استفاده از هیچ وسیله آرایشی وجود ندارد. پس از آن نیز بهتر است برای آرایش کردن بعد از عمل بینی با پزشک مشورت نمایید و تا قبل از ترمیم پوست از آرایش کردن خودداری کنید.

عوارض آرایش بعد از عمل بینی ساختار بینی بعد از عمل تا یک ماه آسیب پذیر است، لذا وارد کردن هرگونه فشار یا ضربه خوردن به بینی بعد از عمل می تواند عوارض جدی به همراه داشته باشد. فشار بر روی بینی می تواند تورم را افزایش دهد و باعث باز شدن بخیه شود. از طرفی استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی قبل از ترمیم زخم ها می تواند خطر عفونت را افزایش دهد. به همین علت اغلب پزشکان و جراحان توصیه می کنند که تا پایان دوره نقاهت از آرایش بعد از عمل بینی خودداری کنند.

همانطور که اشاره شد، جراح به شما توصیه می کند که آرایش و سایر محصولات مراقبت از پوست را، به ویژه روی بینی و اطراف نواحی برش، متوقف کنید تا از خطر عفونت جلوگیری کنید. همچنین توصیه می کنند از وارد کردن فشار به ناحیه خودداری کنید، زیرا می تواند برش ها را دوباره باز کرده و روند بهبودی را مختل کند. اینکه چه زمانی می توانید بعد از عمل بینی آرایش کنید تا حد زیادی به جراحی شما بستگی دارد. در حقیقت بهترین زمان آرایش بعد از عمل بینی به روش باز و بسته متفاوت است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. ژل شستشوی ویتابلا را در روتین خود جای دهید .

چه زمانی بعد از جراحی بینی آرایش کنم؟

همان طور که در بخش بالا اشاره شد، استفاده زودهنگام از محصولات آرایشی بیز می تواند عوارض جدی به همراه داشته باشد و به همین علت یکی از سوالات متداول اکثر بانوان این است که بهترین زمان آرایش بعد از عمل بینی چه هنگام است. باتوجه به کبودی، تورم و قرار گرفتن گچ بینی، شرایطی برای آرایش کردن وجود ندارد، اما پس از برداشتن گچ بینی بای تا ترمیم پوست و بهبودی کامل صبر کنید. نحوه و زمان آرایش کردن به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از مهمترین این فاکتورها، تکنیک یا روش عمل است. در حقیقت زمان مناسب آرایش در عمل بینی به روش بسته و باز متفاوت است که در ادامکه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

آرایش بعد از عمل بینی بسته در جراحی بینی بسته جراح برش هایی را در داخل بینی ایجاد می کند و این امر منجر به عدم زخم خارجی، تورم کمتر و دوره نقاهت کوتاه تر می شود. به همین علت امکان آرایش پس از برداشتن گچ بینی به صورت محدود وجود دارد. البته لازم به ذکر است که پس از برداشتن پانسمان هنوز تورم وجود دارد، لذا از وارد کردن فشار به هنگام آرایش کردن بر روی صورت، به ویژه روی بینی خودداری کنید. آرایش بعد از عمل بینی باز معمولاً مدتی که باید قبل از آرایش بعد از جراحی بینی باز صبر کنید طولانی تر از روش بسته است. در جراحی باز، برش هایی از خارج ایجاد می شود، لذا بیمار برای جلوگیری از عفونت تا بهبودی کامل زخم ها باید صبر کند.

چگونه بعد از عمل بینی آرایش کنم؟

در صورتی که جراح اجازه آرایش کردن بعد از عمل را بدهد، می توانید با رعایت برخی نکات از بروز عوارض احتمالی بکاهید. مهمترین نکات برای آرایش کردن بعد از عمل بینی عبارتند از:

  • هنگام آرایش باید پوست خود را تمیز کرده و از عدم آلودگی وسایل آرایشی اطمینان حاصل کنید.
  • بعد از جراحی بینی، آرایش باید به آرامی صورت گرفته و پاک شود. اعمال فشار بیش از حد به صورت هنگام آرایش می تواند زخم ها را تحریک کرده و روند بهبود را کند نماید.
  • زدن کرم پودر بعد از عمل بینی با صلاحدید پزشک بلامانع است، اما از کرم های سنگین که پوشانندگی بالایی استفاده نکنید.
  • اگر چه پزشک مجوز آرایش را داده است، اما بهتر است برای جلوگیری از عفونت محل عمل را به مواد آرایشی آغشته نکنید.
  • به هنگام آرایش از مواد آرایشی و بهداشتی با کیفیت استفاده کنید، زیرا مواد نامرغوب باعث انسداد منافذ پوست شده و عفونت، تغییر رنگ پوست و سایر تحریکات پوستی را به همراه خواهد داشت.
  • اگر چه بین 1 تا 2 ماه آرایش کردن بلامانع است، اما استفاده از محصولات لایه بردار شیمیایی به مدت3 ماه مجاز نخواهد بود.

ضد آفتاب بعد از عمل بینی

یکی از سوالات متداولی که افراد مطرح می کنند، این است که آیا زدن کرم ضد آفتاب ویتابلا  بعد از عمل بینی خطرناک است؟ پیش از پاسخ به این پرسش بهتر است بدانید که قرار گرفتن در معرض نور خورشید و گرما می تواند خطر تورم و خونریزی بعد از عمل بینی را افزایش دهد. به همین علت به مدت 3 هفته از قرار گرفتن در آفتاب خودداری کنید. در صورتی که مجبور به بازگشت به محل کار و فضای باز هستید آز کلاه نقاب دار استفاده کنید. شرایط استفاده از کرم ضد آفتاب همانند آرایش کردن است، لذا بسته به نوع جراحی، از زدن انواع کرم ها قبل از ترمیم پوست خودداری کنید. همچنین، توصیه می شود پس از طی شدن دوره نقاهت و بهبودی زخم ها از کرم ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کنید، چرا که SPF بالاتر از 30 سبب انسداد منافذ پوست می شود.

ریکاوری بعد از عمل بینی چقدر طول میکشد؟

اولین سوالی که در ذهن شما با آغاز دوره نقاهت به وجود می آید این است که ریکاوری چقدر طول می کشد یا اینکه تا چه مدت باید مراقبت های بعد از جراحی بینی را رعایت کرد. مدت زمان ریکاوری به طور کل به دو بخش تقسیم می شود. اولین مرحله بخش ریکاوری بعد از عمل جراحی است که بیمار برای به هوش آمدن و بازگشت هوشیاری آماده می شود و مرحله بعدی ریکاوری مربوط به پس از جراحی است که نیازی است در طی آن بیمار نکاتی را رعایت کند تا سریع تر بهبود یابد. بخش ریکاوری اول در کلینیک بخشی واسط بین اتاق عمل و بخش بستری است که بیمار جراحی مورد نظر خود را انجام داده و اکنون برای به هوش آمدن و انتقال به بخش آماده می شود. این بخش معمولا 1 الی 2 ساعت زمان می برد و پس از آن بیمار به داخل بخش هدایت می شود. ریکاوری بعد از عمل یا دوران نقاهت نیز معمولا حدود 2 هفته می باشد که در طول این مدت بیمار نیازمند استراحت در منزل می باشد.

کلام آخر

زمان مناسب برای آرایش کردن بعد از عمل بینی به عوامل متعددی مانند نوع جراحی (بزمانی که شما برای انجام اقدام می کنید، علاوه بر انتخاب یک جراح زبردست و با تجربه ، مراقبت های پس از جراحی بینی ، از مهم ترین عوامل برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب می باشد و به طور معمول توسط تیم درمانی به شما توضیح داده خواهد شد. این موضوع شامل بایدها و نبایدهای زیادی می شود که ، بهترین جراح بینی تهران آن را در این مطلب توضیح داده اند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا