سلامت و دانشکسب و کار ایرانی برتر

آیا برای لمینیت دندان تراشیده میشود؟

با توجه به اینکه لمینت ها روی دندان نصب می شوند، این سوال مطرح می شود که آیا دندان ها در لمینت تراشیده می شوند؟ و اینکه این تراشیدن دندان به چه صورت است و چه عوارضی دارد؟ با توجه به سوالاتی که بیان شد و مواردی که در سراسر مقاله بیان شده است. لازم دیدیم در مقاله ای ویژه به این سوالات پاسخ دهیم. البته قبل از پرداختن به موضوع تراش مینای دندان در هنگام نصب لمینت بد نیست به طور مختصر خود لمینت را تعریف کنیم. اگر شما هم دنبال لمینیت بدون تراش هستید حتما در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

لمینت سرامیکی چیست و چگونه استفاده می شود؟

لمینت سرامیکی پوششی ویژه برای پنهان کردن مشکلات و افزایش زیبایی دندان ها می باشد. لمینت های سرامیکی به دلیل کاربرد وسیعی که دارند بسیار محبوب و پرکاربرد هستند. البته بعد از نصب لمینت دیگر نمی توانید به استفاده از پوشش های دیگر مانند کامپوزیت فکر کنید، بنابراین برای استفاده از این روکش سرامیکی قبل از هر کاری با یک دندانپزشک مجرب مشورت کنید.

آیا دندان روی لمینت تراش میخورد؟

خوب، به نکته اصلی مقاله که این سوال است، آیا دندان ها روی لمینت گیره می شوند؟ به بله می رسیم در لمینت ها مینای دندان بیش از حد بریده می شود که بتوان لمینت ونیر را روی دندان گذاشت. اما نصب لمینت در این پول برش مشکلی نخواهد داشت البته مگر اینکه درست و با دقت انجام شود.

آیا لمینت به دندان آسیب می رساند؟

با توجه به مطالب ذکر شده در مقاله پاسخ به این سوال که آیا برای دندان مضر است؟ ok به طور کلی تراشیدن مینای دندان و نصب ونیرهای چینی هیچ گونه عارضه و آسیبی برای دندان ها ایجاد نمی کند. البته فقط در صورتی که توسط پزشک متخصص انجام شود. زیرا در غیر این صورت، مشکلات لمینت های دندان می تواند بسیار فراتر از از دست دادن یک دندان باشد.

تاثیر تراشیدن دندان بر عوارض لمینت دندان

همانطور که قبلا ذکر شد، سوالات رایجی در مورد مسواک زدن وجود دارد که یکی از این سوالات به این صورت بیان می شود: آیا با مسواک زدن مشکل لمینت های دندان بدتر می شود؟ پاسخ این سوال منفی است. زیرا هدف از سمباده کاری در لمینت ونیزی این است که لمینت بی عیب و نقص باشد و نه بیشتر.

البته اگر دندانپزشک به صورت غیرحرفه ای ساییده شود، عوارض لثه مانند درد شدید هنگام جویدن را افزایش می دهد. توجه داشته باشید که سنگ زنی بیش از حد می تواند مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند، پس بهتر است برای نصب و چسباندن کف از یک متخصص حرفه ای و قابل اعتماد مانند کارشناسان کلینیک آدریانا کمک بگیرید.

برش مرکب چیست؟

از کامپوزیت هایی مانند روش لمینت برای پوشش بسیاری از مشکلات دندانی به صورت سطحی استفاده می شود، به همین دلیل مشتریان از ما می پرسند که آیا کامپوزیت دندان های تراشیده دارد یا خیر.

بر خلاف لمینت، نیازی به تیز کردن دندان ها به همین صورت نیست و این یکی از تفاوت های اصلی لمینت و کامپوزیت است.

لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟

به طور کلی لمینت بسیار بهتر از کامپوزیت است زیرا مزایا و مزایای بیشتری دارد. پس اگر می خواهید از این روش ها استفاده کنید. قبل از هر کاری، مقاله دلایل اینکه لمینت دندان بهتر از مواد کامپوزیت است را بخوانید. زیرا تراش سطح دندان را نه تنها می توان معیاری برای بهترین ترکیب در نظر گرفت.

به عنوان مثال، عمر لمینت دندان بسته به نحوه نگهداری آن، تقریباً 2 تا 3 برابر کامپوزیت است. یا لمینت یکدست است و تغییر رنگ نمی دهد.

نتیجه

بسیاری از مراجعین ما به قصد پنهان کردن مشکلات دندانی خود به ما مراجعه می کنند و چون دندان هایشان در روش لمینت تیز شده است، می ترسند و به سراغ روش های دیگری مانند لمینت، تراشیدن تاج دندان می روند. لمینت بسیار سطحی است و روکش لمینت فقط روی دندان قرار می گیرد و هیچ عارضه ای ندارد. البته اگر اصولاً انجام شود.

دکمه بازگشت به بالا