اقتصادی

میرسلیم: وضعیت «سرمایه‌های میهنی» جبران ناپذیر است

نماینده تهران در مجلس با ابراز تأسف از وضعیت “پایتخت های میهن پرست” ، از جمله نفت و گاز ، آب ، خاک ، جنگل ها و هوا ، شرایط را جبران ناپذیر توصیف کرد و گفت که نسل های آینده باید عواقب آن را تحمل کنند. تولرووک

وی در مصاحبه ای با سید مصطفی میرسلیم در مورد سرمایه ملی با ترندونی گفت: “سرمایه” مجموعه دستگاههایی است که می توان از آنها برای درآمدزایی و کسب درآمد استفاده کرد بنابراین درآمد سرمایه نیست و تولید سرمایه نیست بلکه سرمایه برای کسب درآمد و دستیابی به تولید مورد نیاز است. تا زمانی که سرمایه ای وجود نداشته باشد ، نباید انتظار کسب و درآمد داشت. بنابراین ، اگر ما به تولید و پیشرفت و رهایی از فقر و رنج اهمیت می دهیم ، باید در مورد سرمایه گذاری و حفظ سرمایه و از دست دادن آنچه سرمایه محسوب می شود ، فکر کنیم. یعنی نباید مصرف شود و نباید روی میز باشد و فقط باید از درآمد و محصول برای استفاده از سرمایه استفاده شود و بعلاوه در صورت امکان اگر نیازهای مصرف برآورده شود ، بخشی از درآمد برای تقویت سرمایه پس انداز می شود .

وی افزود: انواع مختلفی از سرمایه وجود دارد؛ یکی عدالت ، شامل منابع طبیعی ، معادن و سرمایه انسانی ، و همچنین ذخایر علمی ، فنی ، فرهنگی و مالی واقع در زمین و متعلق به نسل های متوالی جوامع مستقر در آن سرزمین است. دیگری سرمایه خارجی یا خارجی است که از کشورهای دیگر تأمین می شود و تقریباً همین نمونه ها را پوشش می دهد و متعلق به جمعیت محلی کشور نیست ، اما محصول آن طبق توافق نامه بین جمعیت محلی و سرمایه گذاران خارجی استفاده می شود. بعضی اوقات سرمایه گذاری خارجی برای بهره برداری از بخشی از سرمایه میهن پرستانه (نوعی همکاری مشترک که درآمد آن به کشورها می رسد) و گاهی نوعی بهره برداری و به اصطلاح استعمار ، که عمده ترین کالای آن متعلق به کشور خارجی است ، در نظر گرفته شده است.

این کمیسر “اصل 90 پارلمانی” همچنین در مورد احتمال اینکه مردم روی زمین نتوانند به خوبی از سرمایه موجود استفاده کنند ، گفت: این می تواند به دلیل ناآگاهی و کندی و عقب ماندگی و ضعف کمی یا کیفی نیروی کار محلی باشد. در این وضعیت فقر ، گاهی سرمایه به میز سفره گرفته می شود و مردم کشور به مصرف می رسانند و گاه خارجی ها از جهل و ناامیدی مردم محلی سو explo استفاده می کنند و از طریق فرصت طلبی در منافع خود سرمایه گذاری می کنند.

میرسلیم شعارهای برخی از سیاستمداران درباره آوردن روغن روی میز مردم را یادآوری کرد: “اگر منظور آنها تصفیه مستقیم عواید فروش نفت خام و تحویل آن به مردم یا تأمین مقداری یارانه برای مصرف است.” این یک سرقت از سرمایه میهن پرست است ، سرمایه ای که متعلق به همه نسل ها است. اما اگر این بدان معناست که درآمد حاصل از فروش نفت برای سرمایه گذاری در صندوق توسعه ملی و ایجاد زیرساخت های پایدار ، یا ایجاد فرصت های اشتغال مولد و تولید کالاهای بادوام استفاده می شود و حسن آن به جامعه می رسد ، توجیه پذیر است و موجه است در هر صورت نباید شعارها را به گونه ای داد که اولین مفهوم به ذهن خطور کند.

وی افزود: متأسفانه این تصور که سرمایه میهنی همان درآمد است و باید مستقیماً مصرف شود ، توسط برخی از سیاستمداران پوپولیست رواج پیدا کرده و محدود به کشور ما نیست. خوبی این است که به سرعت مورد انتقاد قرار می گیرد ، اما اشکال بزرگ این است که پس از چند نسل ، کشور آن را به زمین سوخته تبدیل می کند. مخازن نفتی ما با اعطای حق مختصر سلطنتی به پادشاهان ، دولت و حاکمان آن زمان ، از دوران قاجارو و پهلوی به یغما رفتند. با کنار گذاشتن روش فروش خام و مصرف مستقیم آن. درآمد حاصل از واردات) ، به طور کلی ، از زمان دارسی ، یعنی تا به امروز ، این کشور بیش از 3 میلیارد دلار فروش نفت دریافت کرده است که متأسفانه ، به ویژه در 30 سال اول ، بیشتر در انگلیس بوده است . سرمایه در صندوق توسعه ملی تبدیل و در زیرساخت ها هزینه شده و امروز این صندوق تقریباً خالی است. برای مقایسه ، همان صندوق نروژی ، محل زندگی 3 میلیون نفر که خیلی دیرتر از ما نفت کشف و استخراج کردند ، امروز بیش از 1 تریلیون دلار سرمایه دارد. از همه مهمتر ، این که با خیال راحت از میادین نفتی استخراج نشده است.

نماینده مجلس در توضیح “استخراج ایمن” گفت: “به طور خلاصه ، باید توجه داشته باشید که روغن و گاز در منافذ تحت فشار ذخیره می شوند و میزان و روش استخراج روغن باید به گونه ای تنظیم شود که پس از استخراج مخزن مقدار به حداقل برسد. در حال حاضر ، به دلیل روش فنی نامناسب و افت فشار مخزن ، بهترین استخراج به ذخایر ٪ reaches می رسد و استخراج باقیمانده از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست ، که به ناچار از روشهایی مانند تزریق گاز برای افزایش و حفظ فشار استخراج استفاده می کند. دستیابی به ثانویه و حتی سوم و به حداقل رساندن باقیمانده مخزن. این فرآیند “حفاظت” نامیده می شود ، که گاهی اوقات سرعت استخراج غیر فنی و غیرکارشناسی برای نشان دادن رشد تولید و فروش روغن به محافظت از مخازن آسیب رسانده است.

وی گفت: “استفاده از سوخت حتی بدتر است: حدود 3٪ از روغن و گاز استخراج شده به محصولات مقرون به صرفه مانند بنزین و گازوئیل ، گاز طبیعی و گاز مایع تبدیل می شود.” این حدود 3 درصد است. ، و نفت و گاز مواد اولیه بسیار ارزشمندی هستند که به طور متوسط ​​2٪ از قیمت نفت خام در پالایشگاه ها و کارخانه های پتروشیمی ، محصولات متوسط ​​و نهایی با ارزش افزوده را تشکیل می دهند. اینجاست که عمق فاجعه رخ داد ، یعنی ، طعمه یکی از مهمترین مزیتهای مقایسه ای کشورمان مشخص می شود. بهبود این روش مستلزم استراتژی و برنامه ریزی خاصی است. بخاطر داشته باشید که علیرغم لهجه های فراوان ، تنها حدود 2٪ از صنایع پتروشیمی نفت و گاز به واسطه تبدیل می شوند و قسمت عمده ای از آن صادر می شود.

یکی از اعضای کمیته اصل 90 مجلس گفت: “سایر دارایی های میهنی ما وضعیت بهتری ندارند.” – منابع آب زیرزمینی سرمایه مهم یک کشور نیمه خشکسالی مانند ایران است که اصل آن باید تا آنجا که ممکن است حفظ شود. بارانی که تغذیه می کند. “می توان لایه های آب زیرزمینی را از آن استخراج کرد و در شرایط خاص مانند خشکسالی ، حداکثر 2٪ از ظرفیت این مخازن را می توان استخراج کرد تا تشکیل زمین شناسی از بین نرود. این استفاده به صورت سنتی و نوآورانه انجام شده است. راه منطقی ، که یکی از احترامات ایرانیان برای داشتن مکانیزم قنات در حالی که سو the استفاده از فن آوری چاه های عمیق غیرقانونی و غیرقانونی در بعضی از نقاط (حدود 4000 چاه) است. بی احتیاطی ، حتی در صورت داشتن هوای مرطوب در آینده ، مدیریت سفره سفره آب امکان پذیر نیست و سفره های زیرزمینی تخریب شده قادر به تغذیه نیستند. باید توسط نسل بعدی کنترل شود ، نه خود ما s

وی افزود: خاک یکی دیگر از سرمایه های میهن پرستانه است که هر ساله به دلیل چرای غیرقابل کنترل ، چرا چرا و از بین رفتن نامناسب سفره سفره ای در خاک با کیفیت ترین خاک کشور از بین می رود. علاوه بر این ، جنگل های کشور یکی از دارایی های غیر قابل تعویض است که حدود 7٪ از آنها از بین رفته و منجر به انقراض گونه های گیاهی و جانوری می شود. در نتیجه ، بیابان زایی گرد و غبار و گرد و غبار تقریباً کل کشور را تهدید می کند ، به استثنای بخش باریک سواحل خزر. علاوه بر این ، احتراق ناکافی سوخت های نفت و گاز و همچنین گازهای گلخانه ای ، بی نظمی های فصلی و تولید همزمان ، از طریق آلودگی سمی بر کیفیت هوای شهرها و مناطق صنعتی تأثیر گذاشته است. تعداد افرادی که در اثر آلودگی هوا کشته می شوند سالانه به ده ها هزار نفر می رسد.

میرسلیم افزود: سرمایه انسانی ما نیز از نظر فرهنگی و اجتماعی به شدت آسیب دیده است و این مستلزم فرصت مستقل دیگری برای یادگیری و توضیح است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا