اقتصادی

ضرورت سرمایه‌گذاری شهرداری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

ترندونی/ کرمان مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به لزوم سرمایه گذاری شهرداری در این منطقه اشاره کرد و گفت: این امر می تواند برای شهرداری شغل و درآمد پایدار به ویژه در حوزه معدن و معدن ایجاد کند.

به گزارش ترندونی، روح‌الله بهرامشاهی عصر امروز در دیدار با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر رانشان در منطقه ویژه، با اشاره به هدف گذاری منطقه در دوره جدید، هدف سرمایه‌گذاری منطقه را هدف گذاری کرد. یک شرکت ملی مس در ایران بود.

وی گفت: شرکت کانی مس دو پروژه را در منطقه راه اندازی کرده است که یکی از آنها طراحی لاستیک ماشین آلات سنگین و مجری طرح مواد شیمیایی بوده است و شرکت اولنگ در نظر دارد تعمیرات ماشین آلات سنگین را آغاز کند. در منطقه مقدمه ای برای مونتاژ ماشین آلات معدن خواهد بود و تولید قطعات به تدریج از نزدیک شروع می شود و صنعت رونق می گیرد.

بهرامشاهی وجود سهام دولتی از جمله صندوق بازنشستگی، فولاد، سازمان اقتصادی کوثر، بنیاد برکت، صندوق ظلم و ستم و مجموعه های وابسته به دولت را تضمین کننده اقتصاد پایدار در منطقه دانست و افزود: کارگروهی تشکیل شده است. سرمایه گذاری تهران در منطقه یک متخصص محسوب می شود و سرمایه گذارانی وجود دارند که علاقه زیادی به سرمایه گذاری در بخش معدن دارند.

مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ادامه داد: با وجود اینکه کنار آمدن کشاورزان از کشاورزی به صنعت سخت است، اما با سرمایه داران شهرستان تماس گرفته ایم تا توانمندی ها و نقاط قوت منطقه را توضیح دهیم.

وی بیان کرد: بیش از 200 پروژه را بررسی و مطالعات اولیه 60 پروژه را برای معرفی به سرمایه گذاران انجام داده ایم و شهرداری رفسنجان می تواند از بین این پروژه ها یک یا چند پروژه را که منطق اقتصادی دارند برای سرمایه گذاری در منطقه انتخاب کند.

بهرامشاهی همچنین راه اندازی مرکز آموزشی در نزدیکی منطقه ویژه، پژوهشکده تیپ 3، راه اندازی مسیر موتورسیکلت و خودرو، ایجاد محور گردشگری، اتصال خط ریلی به منطقه و ایجاد ترانزیت مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را در دستور کار خود قرار داده است. یک صندوق پسته و … لیست برنامه های آتی کار اولیه انجام شده و بخشی از آن به مرحله اجرا رسیده است.

وی با اشاره به اینکه آب و برق دو زیرساخت مهم سرمایه گذاری است، افزود: منطقه 100 هکتاری 100 لیتر در ثانیه آب پیش بینی شده است و در حال حاضر مجوز جمع آوری 18 لیتر در ثانیه را داریم ضمن تشکیل آب منطقه ای. کارگروه «ما هستیم که موضوعات را دنبال می کنیم.

بهرامشاهی در ادامه چگونگی آزادسازی ظرفیت های اقتصادی، اشتغال و کارآفرینی شرکت مس به عنوان یک منطقه ویژه را مورد توجه قرار داد و گفت: مس باید نقش مهم تری ایفا کند و برای شکوفایی و توسعه منطقه به تلاش خود ادامه می دهیم.

وی به سرمایه گذاری شهرداری در منطقه پرداخت و گفت: این امر می تواند ضمن ایجاد اشتغال، درآمد پایدار شهرداری به ویژه در حوزه معدن و معدن را به همراه داشته باشد.

بهرامشاهی در این خصوص گفت: شهرداری شهربابک برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اقدام کرده است.

با تبریک سرمایه گذاری شهرداری در منطقه ویژه به رئیس شورای شهر

در این نشست رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان فرصت بسیار خوبی برای این شهر دانست و گفت: با وجود آلودگی آب، خاک و هوا توسط مس، از مس بسیار کم استفاده می کنیم. انصافاً باید بیشتر از این کار می کرد، در حالی که در زمینه تعهد اجتماعی کار می کند، یک قطره در سطل است.

سید حسین رحیمی افزود: با وجود صنعت مس نباید این تعداد بیکار در شهرستان وجود داشته باشد.

رحیمی خاطرنشان کرد: رویکرد ما باید به کل شهرستان باشد تا در آینده مشکل اشتغال حل شود و اگر این مشکل حل شود بسیاری از موانع و درد مردم برطرف می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان افزود: از پیشنهاد سرمایه‌گذاری شهرداری در منطقه ویژه اقتصادی استقبال می‌کنیم، چرا که مجبور نیستیم به دنبال فروش شهری باشیم، بلکه درآمدی پایدار برای شهرداری تعریف کنیم تا دچار مشکل نشویم. . آینده و یک طرفه سرمایه گذاری و تولید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا