اقتصادی

افتخار مجلس؛ قوانین جهش تولید مسکن و اخذ مالیات از خانه‌های خالی

یکی از اعضای کمیسیون عمران شورای اسلامی تاکید کرد: تصویب قوانین افزایش تولید مسکن و مالیات بر خانه های خالی یکی از نقاط عطف مجلس یازدهم است اما به دلیل ایجاد اختلال در قوه مجریه دولت، این قوانین بر زمین مانده است.

کمال حسین پور در گفت وگو با ترندونی، درباره عملکرد مجلس یازدهم در آستانه روز مجلس، اظهار کرد: قانون گذاری و کنترل امور بر عهده مجلس است. قانون جهش مسکن و قانون مالیات بر منازل خالی از بهترین مصوبات مجلس یازدهم است، اما متاسفانه دولت در اجرای این دو قانون موفق نبوده است. و امروزه این دو قانون به قوت خود باقی است.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از دلایل اجرایی نشدن قانون جهش مسکن، همکاری نکردن بانک ها در ارائه تسهیلات و عدم تخصیص منابع پیش بینی شده از سوی سازمان برنامه و بودجه است. یکی دیگر از نقاط قوت مجلس یازدهم شفافیت است. از سوی دیگر، مجلس یازدهم را می توان مجلسی انقلابی نامید. چرا که این مجلس به مسائلی پرداخت و وارد عرصه هایی شد که تأثیر مستقیمی بر زندگی مردم داشت.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر قانون تسهیل در صدور پروانه کسب از دیگر قوانینی است که می توان از آن به عنوان افتخار مجلس یازدهم یاد کرد. مجلس یازدهم در این مدت سعی کرده در زندگی مردم تاثیرگذار باشد، البته نقاط ضعفی نیز وجود دارد که باید در آینده به آن پرداخته شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا