عمومی

ابلاغ قانون اخذ مالیات از خانه های خالی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ترندونی ،

طبق قانون ، هر واحد مسکونی واقع در تمام شهرهای با بیش از 100000 نفر سکنه که طبق سیستم ملی املاک و مسکن ، بیش از 120 روز در یک سال مالیاتی زندگی و استفاده نکند ، به عنوان یک خانه خالی شناخته می شود و هر ماه ، بیشتر از مدت ذکر شده ، صرف نظر از استثناهای پیش بینی شده در این قانون ، هزینه ماهانه بر اساس مالیات بر درآمد اجاره به شرح زیر است:

سال اول هزینه شش بار است.
سال دوم – 12 برابر بیشتر از هزینه.
در سال سوم با 18 برابر هزینه مربوطه مطابقت دارد.

همچنین ، واحدهای جدید پس از 12 ماه ، و در پروژه های ساخت و ساز انبوه – پس از 18 ماه از صدور گواهی پایان کار ساخت و ساز – مالیات می گیرند.

بر اساس این قانون ، وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید یک ماه قبل از انقضا exp مهلت های گفته شده ، اخطار لازم را به صاحب خانه مسکونی یا کد پستی محلی ارسال کند.

نرخ مالیات فوق شامل همه اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله اشخاصی است که بیش از پنج خانه خالی در هر سال مالیاتی دارند ، دو برابر درصد فوق الذکر از کل واحدها.

طبق این قانون ، دارندگان ساختمان های مسکونی در تمام مناطق کشور ، اعم از شهری و روستایی ، باید حداکثر دو ماه پس از انتشار دستورالعمل های مربوط به نحوه ثبت اطلاعات در سیستم ملی ، اطلاعات مالکیت خود را با تعیین کاربری شناسایی کنند. ثبت املاک و مستغلات و مسکن کشور.

این مالیات نیز اعمال می شود تا زمانی که تعداد خانه های شهرهای بیش از 100000 نفر 1.25 برابر بیشتر از تعداد خانوارهای ساکن در این شهرها باشد.

این قانون در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال 2016 تصویب شد. در تاریخ 26 دسامبر و هیئت امنا در تاریخ 17 دسامبر تصویب شد.

دکمه بازگشت به بالا