عمومی

۶۵ درصد مشاغل پول‌ساز مالیات نمی‌دهند

مالیات به عنوان یک بحث راهبردی، زیرساختی و پویا که نقش اساسی در اجرای برنامه های توسعه ایفا می کند، مهمترین منبع تامین مالی درآمدهای دولت در اکثر کشورهای توسعه یافته و یکی از موثرترین ابزارهای اقتصادی برای سیاست های مالی و جهت گیری اقتصادی به سمت اهداف کلان اقتصادی است. . اینا

به گزارش ترندونی، روزنامه فرهیختگان در ادامه نوشت: از نظر اقتصاددانان نظام مالیاتی کارآمد برای دستیابی به اهداف کلان اقتصادی و ادامه فعالیت دولت، داشتن نظام مالیاتی مطلوب و کارآمد ضروری است. یک نظام مالیاتی بهینه و کارآمد که منجر به اجرای سیاست های اقتصادی اعم از توزیع و تامین مالی و حتی جهت دهی مجدد اقتصاد به سمت اهداف کلان اقتصادی مانند ثبات اقتصادی، ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی و مبارزه با فقر و فقر می شود. بی عدالتی نظام آموزشی و بهداشتی و در نهایت توزیع درآمد بین طبقات مختلف جامعه و بخش های اقتصادی. با این حال، آمارهای عمومی مالیاتی ایران نشان می دهد که بخش عمده ای از درآمد مالیاتی دولت به کسانی تعلق می گیرد که در بخش تولیدی اقتصاد کار می کنند یا از دولت و بخش خصوصی حقوق می گیرند. در این میان، مالیات پرداختی تاجران در بازارهای غیرمولد، کار آزاد و کار پولساز فراموش شده است. کسانی که بدون زحمت ثروت زیادی جمع کردند و از پرداخت مالیات فرار کردند. در این گزارش به سراغ پزشکان، وکلا و مشاوران خانواده رفتیم که برخلاف همه همکلاسی های خود که در بخش دولتی از حقوق خود محروم هستند، از دفاتر حقوقی مالیاتی دولتی و … تبعیت نمی کنند. بر اساس گزارش دادگاه، 65 درصد از 155572 پزشک، وکیل و مشاور خانواده فرار مالیاتی هستند این در شرایطی است که پرداخت کنندگان بخش دولتی و خصوصی در 8 ماهه امسال 23 هزار میلیارد یورو مالیات پرداخت کرده اند.

پزشکان 2 سال پیش کارتخوان نصب نکردند

دوشنبه، 2009 25 سپتامبر مدیرکل تنظیم و نظارت سازمان مالیاتی از پزشکانی که هنوز دستگاه های کارتخوان ثبت نام نکرده اند خواسته است تا سال 93 اقدام کنند. 6 سپتامبر علی رستم پور در گفت و گو با خبرنگار واحد خبر رسانه ملی گفت: الزام ثبت نام دستگاه کارتخوان از سال 98 تغییر کرده است. 12 آگوست تا 6 سپتامبر بنا به درخواست سازمان نظام پزشکی به نیمه شهریور ماه موکول شد و از ابتدای مهرماه 98 اعمال و محاسبه می شود. مدیرکل مقررات و نظارت افزود: نه تنها آموزش استفاده از دستگاه کارتخوان در اداره ثبت نام کارتخوان تغییر زمان داده است، بلکه بلاتکلیفی های فنی و زیرساختی برای اتصال به سامانه مالیاتی موجب این تغییر در زمان شده است. مسئولان مالیات. رستم پور با بیان اینکه پزشکان تخصص خاص خود را دارند و انتظار اطلاعات مالی و حسابرسی ندارند، افزود: پیش از این برخی مطب ها از کارتخوان استفاده می کردند اما شرایط اتصال اطلاعات حساب بانکی آنها به عنوان پایانه فروشگاهی به سامانه مالیاتی فراهم نبود. . مدیرکل بازرسی مالیاتی نظارت بر برون سپاری خدمات مالیاتی گفت: از اول مهرماه تمامی کلینیک ها و مطب ها باید دارای دو نشان مالیاتی و بارکد بر روی فیش باشند.

اکنون حدود 27 ماه از فعالیت سازمان مالیاتی می گذرد، اما بررسی میدانی خبرنگار فرهیختگان نشان می دهد که بسیاری از پزشکان بخش خصوصی و مطب قانون را دور زده و از مشتریان می خواهند ویزیت و سایر خدمات را با کارت پرداخت کنند.پرداخت با اپلیکیشن موبایل .

65 درصد از مشاغل پولساز مالیات نمی پردازند

در پی گزارش های مختلف سازمان امور مالیاتی که علاوه بر جامعه پزشکی، سایر اقشار از جمله وکلا و مشاوران خانواده را ملزم به ثبت نام در سامانه مالیاتی و اخذ کد رهگیری مالیاتی کردند. ک) تبصره 6 این قانون ملزم به پرداخت مالیات بوده است.

متعاقباً سازمان مالیاتی در سال 1388 20 می با توجه به اجرای یک رویه واحد برای اجرای مفاد تبصره 6 (ک) قانون بودجه توسط کلیه مراکز درمانی وضع شده است.

اما ظاهراً این تکلیف قانون تأثیر چندانی بر فعالیت پزشکان شاغل در بخش خصوصی و درمانگاه ها نداشته است و در قانون بودجه سال 1399 قانونگذار بار دیگر این صنف را موظف به استفاده از پایانه فروشگاهی کرده است. این تکلیف قانونی در سال 1399 ذکر شده است. «بند (ز)» قانون بودجه. بر اساس این شرط قانونی «کلیه دارندگان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، دارویی و دامپزشکی دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و سازمان نظام دامپزشکی کشور و کلیه اشخاص حقوقی اعم از وکلا و مشاوران حقوقی و خانوادگی موظفند طبق آئین نامه تبصره قانون مالیات های مستقیم (ماده 169 21) از پایانه فروشگاه استفاده کنند. 1987 و اصلاحات و الحاقات بعدی.

این قوانین مالیاتی ابلاغ و حسابرسی دیوان در سال 1399 انجام شد محرومیت از بند (ز) قانون بودجه نشان می دهد که در سال 1399. در پایان سال 1386 از 155572 مشاور خصوصی پزشکی، دندانپزشکی و خانوادگی شاغل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی تنها 54 هزار و 490 نفر در سامانه مالیاتی ثبت نام کرده و کد رهگیری دریافت کرده اند و 101 هزار و 82 نفر حتی به سامانه مراجعه نکرده اند. . منظور دیوان محاسبات در گزارش کسر بودجه ذکر شده، پرداخت مالیات نیست، ثبت نام در سامانه به معنای پرداخت مالیات نیست یا شاید افرادی در این صنوف هستند که کد رهگیری دریافت کرده اند اما به نوعی از پرداخت مالیات طفره می روند. به عبارت دیگر، طبق اعلام دیوان، 65 درصد از شرکت هایی که درآمد کسب می کنند، از پرداخت مالیات فرار می کنند.

در برخی استان ها فرار مالیاتی به 80 درصد هم می رسد.

بر اساس گزارش دیوان محاسبات، ۲۴ هزار و ۲۴۷ نفر از ۱۰۱ هزار و ۸۲ نفری که در سامانه مالیاتی ثبت نام نکرده‌اند در تهران هستند که بر اساس گزارش‌های مختلف، یکی از پردرآمدترین‌های کشور بوده است. فارس با 7560 نفر، اصفهان با 6178 نفر، خراسان رضوی با 6080 نفر، مازندران با 5100 نفر، آذربایجان شرقی با 4667 نفر، البرز با 4166 نفر و خوزستان با 3555 نفر در رتبه های دوم تا هشتم قرار دارند. اما بر اساس گزارش دیوان، سهم و درصد جامعه پزشکی، وکلا و مشاوران خانواده در بخش خصوصی تا سال 1399 اگرچه میانگین کشوری 65 درصد است. این مشمولان در سامانه مالیاتی ثبت نام نکرده اند، اما بیشترین فرار مالیاتی در استان سمنان بوده که 80 درصد بوده است. بعد از این استان؛ رتبه دوم فرار مالیاتی کارگران سه اتحادیه استان کهگیلویه و بویراحمد با 87.7 درصد است. ایلام با 76.8 درصد، بوشهر با 73.9 درصد، قزوین با 73، زنجان با 72.7 درصد، یزد با 72.1 درصد، چهارمحال و بختیاری با 72 درصد، هرمزگان با 71.5 درصد و کرمان با 70 و 4 درصد از رتبه های دوم تا دهم هستند. . بالاترین اجتناب مالیاتی از این سه طبقه است. فرار مالیاتی در تهران با 67.2 درصد، هرچند کمتر از استان‌ها، بالاتر از میانگین کشوری 65 درصد است. این در حالی است که در تهران درآمد حاصل از این مشاغل چندین برابر همسالان استان های دیگر از جمله استان های محروم است.

39000 پزشک فرار مالیاتی

بر اساس آمار اتاق محاسبات به نقل از سازمان امور مالیاتی، تا پایان سال 1399، 46505 نفر از 85711 پزشک، پیراپزشک، داروساز و دامپزشک شاغل در بخش خصوصی در نظام مالیاتی ثبت شده و بیش از 39000 نفر ثبت نام نشده اند. این گزارش تنها آمار جداگانه ای در مورد جامعه پزشکی و اطلاعات دقیق در مورد فرار مالیاتی توسط وکلا، مشاوران حقوقی و مشاوران خانواده ارائه می دهد که طبق تبصره 6 (ز) قانون بودجه جمهوری لیتوانی ملزم به استفاده از سیستم پایانه مالیاتی هستند. . 1399 ذکر نشده است.

یکی از وکلای دادگستری معتقد است آن دسته از وکلایی که در نظام مالیاتی ثبت نام نکرده اند، بیشتر به فعالیت هایی غیر از وکالت می پردازند. طبق این قانون، وکلا از یک سال گذشته موظف به دریافت کد رهگیری از سازمان مالیاتی هستند و ادامه کار و وکالت بدون پرداخت مالیات امکان پذیر نیست. البته وی تاکید می کند که مبالغی که در حال حاضر پرداخت می شود بر اساس اظهارنامه وکلا بوده و کیفیت و میزان حق الزحمه وکلا نیز قابل بحث است، اما در هر صورت هر فردی که مایل به کار در این صنف است باید از سازمان امور مالیاتی کد رهگیری دریافت کند. .

پرداخت کنندگان دستمزد امسال 23 تریلیون دلار مالیات پرداخت کرده اند

برای درک اهمیت فرار مالیاتی در جامعه پزشکی، بخش خصوصی و مطب های خصوصی کافی است بدانید بر اساس آخرین آمار هشت ماهه امسال (بدون احتساب حقوق گمرکی)، ۱۹۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد سمور مشمول مالیات شده است. بر اساس این گزارش، از این میزان حدود 75 هزار. میلیارد معادل 39 درصد مربوط به مالیات بر کالاها و خدمات حدود 70 هزار است. در اشخاص حقوقی همان شرکت ها هستند. 20.3 درصد از کل درآمد مالیاتی کشور که معادل 39 هزار است. میلیاردم مربوط به مالیات بر درآمد است. این پایه درآمد مالیاتی دولتی شامل حقوق کارمندان بخش دولتی، حقوق کارمندان بخش خصوصی، مشاغل، املاک و مستغلات و درآمدهای متفرقه است. گزارش سازمان امور مالیاتی حاکی از آن است که در 8 ماهه امسال مالیات پرداختی کارمندان و کارکنان بخش خصوصی بالغ بر 23 هزار بوده است. و 243 میلیارد تومان که معادل 12.1 درصد است. درآمد مالیاتی دولت و بیش از 2.6 معادل مالیات بر دارایی برای سفته بازان، معامله گران ارز، طلا، سهام، خودرو و سایر دلالان. بر این اساس، کمترین میزان درآمد مالیاتی دولت مربوط به پایه مالیاتی است، مالیات بر دارایی که کمتر از 8.8 میلیارد دلار است. تومان و 4.6 درصد از کل درآمد مالیاتی را به خود اختصاص داده است.

65 درصد از مشاغل پولساز مالیات نمی پردازند

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا